آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریآموزش متاورسمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری و کسب درآمد

شناخت بهترین ارزهای متاورس برای کاربران و علاقه مندان به کسب درآمد و سرمایه گذاری در فضای متاورس مهم است. متاورس دنیایی مجازی است که بر بستر بلاک چین بوجود آمده. در متاورس ارزهای مختلفی وجود دارد که برای تراکنش ها و انجام سایر فعالیت‌ها در این محیط استفاده می‌شوند. متاورس یکی از محبوب‌ترین دسته‌بندی‌های ارز دیجیتال است و توکن‌های متاورسی نیز تاکنون موفق شده‌اند در سراسر جهان طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کنند.

اگر شما هم به دنبال بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری و کسب درآمد هستید، در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با ما همراه باشید.

پادکست بهترین ارزهای متاورس

بهترین ارزهای متاورس در سایه شناخت فضای متاورس

بهترین ارزهای متاورس 02

قبل از معرفی بهترین ارزهای متاورس، بهتر است ابتدا با مفهوم دنیای متاورس و سپس با نحوه ارزیابی پروژه‌های متاورسی آشنا شوید تا بتوانید در هر زمان و هر چرخه‌ای از بازار کریپتو، بهترین سبد ارز دیجیتال از توکن‌های متاورسی را شناسایی کنید.

پس از اینکه بیت‌کوین به عنوان یک دارایی رمزنگاری شده بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و انجام امور مالی به صورت غیرمتمرکز را فراهم کرد، پروژه‌های رمزارزی رنگارنگ دیگری نیز با هدف بهبود مقیاس‌پذیری و افزودن یک قابلیت جدید به بلاک‌چین به وجود آمدند.

پروژه‌های متاورسی نیز یکی از معروف‌ترین انواع پروژه‌های رمزارزی هستند که با هدف ایجاد مفاهیم واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در فضای بلاک‌چین ایجاد شده‌اند و هر یک هدف مشخصی را دنبال می‌کنند. بهترین ارزهای متاورس در واقع رمزارزهای اختصاصی این پروژه‌ها هستند که کاربردهای گوناگونی در فضای بلاک‌چین دارند.

یک قانون اساسی در دنیای کریپتو این است که قیمت ارز دیجیتال به صورت کامل با میزان اعتبار و کاربردی بودن پروژه میزبان آن ارتباط دارد. رمزارزهای حوزه متاورس نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در صورتی که هر یک از این پروژه‌ها بتوانند مزیت کاربردی دیگری به بلاک‌چین اضافه کنند، قیمت توکن بومی مربوط به آن‌ها نیز ارزشمندتر خواهد شد.

شاید برایتان جالب باشد که بزرگ‌ترین کمپانی‌های تجاری در سطح دنیا همچون فیسبوک که اکنون نام خود را به مِتا (META) تغییر داده، گوگل (Googleمایکروسافت (Microsoft)، اپل (Apple)، بایننس (Binance) و شرکت‌های معروف دیگری در توسعه متاورس و همچنین بهترین ارزهای متاورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ارزهای متاورسی در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ با رشدهای قیمتی فوق‌العاده، سودهای کلان گسترده‌ای را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورند. بسیاری از افراد نیز وجود دارند که متاورس را با صنعت گیمینگ و بازی‌های دیجیتالی هم‌معنا می‌دانند. این تصور چندان نادرست نیست و پروژه‌های گیمینگ بسیاری وجود دارند که در حال حاضر بهترین ارزهای متاورس محسوب می‌شوند.

با توجه به اینکه جهان واقعی ما انسان‌ها روزبه‌روز در مسیر دیجیتالی شدن حرکت می‌کند، تحلیلگران بسیاری وجود دارند که معتقدند پروژه‌های متاورسی سهم قابل توجهی در ترسیم چگونگی زندگی آینده انسان‌ها خواهد داشت. مارک زاکر برگ، مدیر عامل و بنیان‌گذار فیسبوک، در خصوص متاورس می‌گوید:

“متاورس محصول یک شرکت نیست. بلکه نسل بعدی اینترنت است.”

اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا در سود حاصل از توسعه پیشرفت تکنولوژی سهیم باشید، بهتر است بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به بهترین ارزهای متاورس اختصاص دهید. اما آینده صنعت متاورس چیست و چگونه می‌توان بهترین ارزهای متاورس را شناسایی کرد؟

مطالعه بیشتر: متاورس چیست؟ راهنمای کامل و آموزش متاورس

مطالعه بیشتر: مایکروسافت و گسترش خدمات در متاورس

بهترین ارزهای متاورسی تحت تاثیر رشد و توسعه پلتفرم

بهترین ارزهای متاورس 03

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، پروژه‌های متاورسی با هدف ایجاد یک واقعیت افزوده به بستر بلاک‌چین ایجاد شده‌اند و شرکت در این پلتفرم‌ها عموما از طریق توکن‌های اختصاصی آن‌ها امکان‌پذیر است.

بنابراین هرچقدر تعداد کاربران یک پلتفرم متاورسی افزایش یابد، تقاضا برای خرید و استفاده از رمزارز اختصاصی پروژه نیز افزایش یافته و قیمت به مرور زمان رشد خواهد کرد. بنابراین ارزش بهترین ارزهای متاورسی به صورت مستقیم به میزان رشد و توسعه پلتفرم آن‌ها وابسته بوده و تغییر در تعداد کاربران هر یک از پلتفرم‌های متاورسی می‌تواند نوعی سیگنال از تغییر در قیمت توکن بومی آن باشد.

مطالعه بیشتر: راه‌ اندازی اولین خودپرداز ارز دیجیتال در متاورس

معرفی لیست بهترین ارزهای متاورس

بهترین ارزهای متاورس 04

بازار کریپتوکارنسی بازار مبادله دارایی‌های پرریسک بوده و اگر قصد سرمایه‌گذاری در هر یک از انواع دسته‌بندی‌های مختلف رمزارزها را دارید، می‌بایست بهترین و معتبرترین آن‌ها را در سبد سرمایه‌گذاری خود جای دهید. بنابراین برای سرمایه‌گذاری در نسل جدید تکنولوژی نیز می‌بایست بهترین ارزهای متاورس را برگزینید.

برای مشاهده لیست ارزهای متاورس می‌توانید به وبسایت کوین مارکت کپ مراجعه کنید. در این صفحه تمامی توکن‌های متاورسی را که بر اساس ارزش بازار (Marketcap) مرتب شده‌اند، به همراه جزئیات قیمت لحظه‌ای و همچنین تغییرات قیمت هفتگی و ۲۴ ساعته هر یک مشاهده کنید. رمزارزهایی که در ابتدای این لیست قرار داده‌ شده‌اند، ارزش بالاتری دارند و همانطور که احتمالا می‌دانید، بالا بودن ارزش بازار یک رمزارز، سیگنالی از معتبر بودن آن به حساب می‌آید. در ادامه ۳ مورد از بهترین ارزهای متاورس در این لیست را به شما معرفی خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: ۵ مورد از بهترین کیف پول‌های متاورس در سال ۲۰۲۳

ایپ کوین (ApeCoin) بهترین ارز حوزه متاورس

بهترین ارزهای متاورس 05

یکی از بهترین ارزهای متاورس که به «میمون کسل» شهرت دارد، ارز دیجیتال ایپ کوین با نماد APE است. این ارز دیجیتال مطابق با استاندارد ERC-20 بر بلاک‌چین اتریوم ایجاد و راه‌‌اندازی شده و پلتفرم‌های خارجی و داخلی بسیاری امکان خرید و فروش ارز دیجیتال APE را فراهم کرده‌اند.

در زمان نگارش این مقاله، این رمزارز با مارکت کپ حدود ۲ میلیارد دلار، جایگاه اول در لیست بهترین ارزهای حوزه متاورس را از آن خود کرده است. این موضوع نشان از این دارد که رمزارز ایپ کوین (ApeCoin) تاکنون موفق شده تا سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جذب کند!

پروژه ایپ کوین از سری ان اف تی‌های معروف BAYC‌ الهام گرفته شده است و عملکردی مشابه آن‌‌ها نیز دارد؛ با این تفاوت که توکن‌های Bored Ape Yacht Club یا همان BAYC در دسته توکن‌های غیر مثلی یا همان NFT قرار می‌گیرند. ایپ کوین اما یک توکن قابل معاوضه بوده و همچون بیت‌کوین، اتریوم و سایر رمزارزها به راحتی در صرافی‌های رمزارزی خرید و فروش می‌شود.

سقف قیمت ایپ کوین (APE) برابر با ۲۸ دلار بوده و این رمزارز متاورسی در حال حاضر در محدوده قیمتی ۵ دلار معامله‌ می‌شود و نزدیک به ۴۵۰ درصد با سقف قیمتی خود فاصله دارد! برخی تحلیلگران نیز پیش‌بینی کرده‎‌اند که قیمت ایپ کوین در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۲۲ دلار خواهد رسید.

دیسنترالند (MANA)؛ سرزمین غیر متمرکز در لیست بهترین ارزهای متاورس

بهترین ارزهای متاورس 06

یکی دیگر از بهترین ارزهای متاورس که موفق شد استقبال گسترده‌ای از کاربران بازار کریپتو را به خود اختصاص دهد، ارز دیجیتال بومی پلتفرم دیسنترالند است که «مانا» نام داشته و با نماد MANA در بازار کریپتو خرید و فروش می‌شود. پلتفرم دیسنترالند (Decentraland) از ترکیب دو واژه Decentralized به معنای غیرمتمرکز و Land به معنای سرزمین ایجاد شده و به معنای «سرزمین غیرمتمرکز» است.

دیسنترالند در واقع یک بستر واقعیت مجازی بوده و کاربران می‌توانند با ایفای نقش در آن به خرید املاک و مستغلات بپردازند، ساخت و ساز کنند و از مبادله زمین‌ها و اماکنی که ایجاد کرده‌اند، درآمدزایی داشته باشند. پلتفرم دیسنترالند بر بستر بلاک‌چین اتریوم و مطابق با استانداردهای قرارداد هوشمند ایجاد شده‌است.

ارز دیجیتال مانا با نماد MANA، توکن بومی پلتفرم دیسنترالند بوده که مبادله کالا و خدمات در این پلتفرم تنها از طریق رمزارز مانا امکان‌پذیر است. به بیان دیگر، خرید زمین و سایر کالاها و خدمات در دیسنترالند تنها از طریق توکن مانا صورت می‌گیرد. بنابراین هر چه تعداد کاربران دیسنترالند افزایش یابد، میزان کاربرد و استفاده از توکن MANA نیز افزایش یافته و قیمت ارز دیجیتال مانا نیز افزایش خواهد یافت.

سقف قیمتی ارز دیجیتال مانا برابر با ۵.۹ دلار بوده و این رمزارز در زمان نگارش این مقاله (۶ اسفند ۱۴۰۱) در قیمت ۰.۶۵ دلار در حال معامله بوده و حدودا ۸۵۰ درصد با سقف قیمتی خود فاصله دارد. برخی تحلیلگران بازار کریپتو پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت مانا تا سال ۲۰۲۵ میلادی با رشدی ۲۵۰ درصدی به ۲.۳ دلار خواهد رسید.

سندباکس (Sandbox)

بهترین ارزهای متاورس 07

رمزارز سند باکس با نماد SAND یکی دیگر از بهترین ارزهای متاورس بوده که همچون مانا و ایپ‌کوین، تحت شبکه اتریوم و مطابق با استاندارد ERC-20 فعالیت می‌کند.

با توسعه بازی‌های کامپیوتری بر بستر بلاک‌چین، پلتفرم‌های بسیاری با ارائه امکانات گوناگون در زمینه کسب درآمد با این بازی‌ها به وجود آمده‌اند که کاربران می‌توانند با شرکت در این بازی‌ها، در بستر واقعیت مجازی کالاهای دیجیتالی را خرید و فروش کرده و درآمدزایی داشته باشند. سندباکس (Sandbox) نیز یکی از این پلتفرم‌هاست.

آرتور مادرید و سباستین بورگت، پروژه سندباکس را با هدف جذب سرمایه از صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی کردند. بازیکنان در پلتفرم سندباکس می‌توانند تجربه خود از بازی‌های کامپیوتری را به پول تبدیل کنند؛ این پول در قالب رمز ارز سندباکس (SAND) که توکن بومی این پلتفرم است، به‌دست می‌آید. 

سقف قیمت ارز دیجیتال سندباکس برابر با ۸.۵ دلار بوده و این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مقاله (۶ اسفند ۱۴۰۱) در صرافی‌های رمزارزی با قیمت ۰.۷ دلار خرید و فروش شده و نزدیک به ۱۰۰۰ درصد با این سقف قیمتی فاصله دارد! برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت سندباکس تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۲.۶۵ دلار خواهد رسید.

مطالعه بیشتر: معرفی بازی سندباکس، آموزش کسب درآمد با خرید زمین

چگونه می‌توان ارزهای متاورسی را خرید و فروش کرد؟

بهترین ارزهای متاورس 08

پس از آشنایی با بهترین ارزهای متاورس، نوبت به آن رسیده که نحوه خرید و فروش آن‌ها را توضیح دهیم. معامله توکن‌های متاورسی همچون سایر ارزهای دیجیتال همچون بیت‌کوین از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال امکان‌پذیر است. بنابراین کافی است ابتدا در یک صرافی رمزارزی که از توکن‌های متاورسی پیشتیبانی می‌کند، ثبت نام کرده و پس از تکمیل احراز هویت معاملات خرید و فروش بهترین رمز ارزهای متاورس را انجام دهید.

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس یکی از معتبرترین و امن‌ترین پلتفرم‌های رمزارزی در ایران است که امکان خرید و فروش بیت‌کوین و همچنین محبوب‌ترین آلت‌کوین‌های بازار کریپتو از جمله رمزارزهای متاورسی را بر پایه تومان و تتر برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌است.

بهترین ارزهای متاورس 09

در او ام پی فینکس می‌توانید محبوب‌ترین توکن‌های متاورسی همچون ایپ‌کوین (APE)، دیسنترالند (MANA)، سندباکس (SAND)، اکسی اینفینیتی (AXS)، انجین کوین (ENJ) و اس ال پی (SLP) را به روش «معامله سریع»، «معامله در بازار» و «معامله با ربات تریدر» خرید و فروش کنید.

مطالعه بیشتر: آموزش ثبت نام در او ام پی فینکس

چند نکته برای معامله بهترین ارزهای متاورس

  • اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای متاورسی را دارید بهتر است تنها ۱۵ الی ۳۰ درصد کل سرمایه خود را به این دسته از دارایی‌های دیجیتالی اختصاص دهید.
  • پس از تعیین مبلغ کل سرمایه‌گذاری خود، بهتر است آن را میان چند پروژه معتبر متاورسی تقسیم کرده و کل سرمایه خود را به صورت یکجا به یک توکن متاورسی اختصاص ندهید. به این ترتیب می‌توانید با تخصیص بهینه سرمایه خود میان توکن‌های متاورسی با ارزش بازار بالا، ریسک سبد سرمایه‌گذاری خود را نیز مدیریت کنید.
  • پس از تعیین مبلغ کل سرمایه‌گذاری و انتخاب رمزارزهای مورد نظرتان بهتر است برای خرید کمی صبور باشید و کل مبلغ را در یک زمان وارد بازار نکنید. پیشنهاد می‌شود که به جای خرید یکجا، معاملات خرید خود را در کف‌های قیمتی به کمک استراتژی DCA انجام دهید.
  • ارزهای متاورسی همچون سایر ارزهای دیجیتال از اخبار روز بازار کریپتو تاثیر می‌پذیرند و نوسان‌های قیمتی ناشی از اخبار می‌تواند فرصت‌های جذابی برای کسب سود در یک بازه زمانی میان مدت از این رمزارزها فراهم کند. بنابراین اگر با دیدگاه میان مدت معاملات خود را انجام می‌دهید، تکیه بر دانش تحلیل تکنیکال کافی بوده و می‌توانید با بررسی دقیق نمودارهای قیمتی، بهترین نقاط ورود و خروج از معاملات را برای خود مشخص کنید.

    اما اگر اهل نوسان‌گیری‌های کوتاه مدت و میان مدت نیستید و سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت را ترجیح می‌دهید، بهتر است علاوه‌بر نمودار قیمتی، رویدادهای فاندامنتال و نقشه راه توکن‌های متاورسی را نیز بررسی کنید.

بیشترین سوالات کاربران در مورد بهترین ارزهای متاورس

بهترین ارزهای متاورسی برای سرمایه گذاری کدامند؟

عموما توکن‌های متاورسی که مارکت کپ بالایی دارند، بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شوند.

چگونه می‌توان بهترین پروژه های متاورس را تشخیص داد؟

پروژه‌هایی که تعداد کاربران بیشتری نسبت به سایر پروژه‌ها داشته و ارزش بازار آن‌ها مقادیر بالایی را در برمی‌گیرد، بهترین پروژه‌های متاورس هستند.

نحوه خرید ارز متاورس چگونه است؟

برای خرید ارزهای متاورسی ابتدا می‌بایست در یک صرافی ارز دیجیتال همچون صرافی او ام پی فینکس که از این رمزارزها پشتیبانی می‌کند ثبت نام کرده و پس از شارژ حساب کاربری، رمزارزهای متاورسی را خرید و فروش کنید.

بهترین ارزهای متاورس 10

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا