آموزش ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

آشنایی با ۱۲ ارز دیجیتال هوش مصنوعی برتر در سال ۲۰۲۳

از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تاکنون پروژه‌های مربوط به ارز دیجیتال هوش مصنوعی محبوب‌ترین و البته جدیدترین نوع از ارزهای دیجیتال هستند که مفاهیم جدیدی از توسعه تکنولوژی را در بلاک‌چین ارائه می‌کنند. اما هوش مصنوعی در ارز دیجیتال با چه هدفی استفاده می‌شود؟ چه ارتباطی میان هوش مصنوعی و ارز دیجیتال وجود دارد؟ آینده پروژه‌های ارز دیجیتال بر پایه هوش مصنوعی چیست؟ بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی کدامند و چگونه می‌توان در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرد؟

فهرست مطالب

اگر شما نیز علاقه‌مند هستید تا با کاربرد هوش مصنوعی در ارز دیجیتال آشنا شوید و پاسخ تمام سوالات فوق را پیدا کنید، در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با ما همراه باشید.

پادکست ارز دیجیتال هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

بلاک‌چین (Blockchain) و هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) تاثیرگذارترین و جدیدترین شکل تکنولوژی در قرن ۲۱ هستند که روتین زندگی انسان‌ها را در ابعاد مختلف همچون امور دریافت و پرداخت مالی، ذخیره اطلاعات و سبک و سیاق سرمایه‌گذاری دستخوش تغییرات بسیاری کرده‌اند.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی نیز جدیدترین مفهومی است که طی هفته‌های اخیر به بازار کریپتوکارنسی اضافه شده و ابهامات بسیاری را در ذهن کاربران جامعه رمزارزها ایجاده کرده‌است. معرفی ربات چت جی پی تی (ChatGPT) نوعی سکوی پرتاب برای رشد و گسترش این دسته از پروژه‌ها و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بر پایه هوش مصنوعی بود.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی در واقع رمزارزهایی را در برمی‌گیرد که با هدف تلفیق هوش مصنوعی و بلاک‌چین ایجاد شده‌اند. به بیان دیگر، این دسته از رمزارزها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی نقشه راه خود را پیش می‌برند. این ارزهای دیجیتال از پتانسیل‌های نهفته در هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا امنیت شبکه و مقیاس‌پذیری را به حداکثر برسانند و کارآمدی بیشتری داشته باشند. در واقع، همگرا شدن تکنولوژی بلاک‌ چین و هوش مصنوعی منجر به شکل‌گیری ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی شد.

ایلان ماسک در جایگاه یکی از تاثیرگذارترین افراد در جامعه کریپتو، بارها و بارها در مصاحبه‌های خود به پروژه‌های ارز دیجیتال هوش مصنوعی و جایگاه آن‌ها در آینده جهان پرداخته و اعلام کرده که خود نیز در حال سرمایه‌گذاری روی این شکل جدید از تکنولوژی است.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هوش مصنوعی

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هوش مصنوعی

اتفاقات جدید و پیشرفت‌های تازه، مهم‌ترین ویژگی بازار ارزهای دیجیتال هستند که باعث می‌شوند این بازار، حتی در دوره‌های خرسی و نزولی نیز رشد و رونق داشته باشد و توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند! در حال حاضر، پروژه های ارز دیجیتال هوش مصنوعی جدیدترین اتفاق در این بازار هستند و حمایت ایلان ماسک از این نوع فناوری نیز باعث شده تا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هوش مصنوعی به یکی از داغ‌ترین موضوعات مورد علاقه کاربران در جامعه کریپتو تبدیل شود.

اگر شما نیز تمایل دارید تا در پروژه های ارز دیجیتال هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است قبل از هر گونه اقدام برای خرید، هدف و کاربرد پروژه را در دنیای کریپتو بررسی کنید.

از زمان پیدایش بیت‌کوین در سال۲۰۰۹ تاکنون، پروژه‌های رمزارزی بسیاری با اهداف گوناگون به بازار کریپتو معرفی شده‌اند. اما تنها آن دسته از رمزارزهایی در چرخه‌های نزولی بازار دوام می‌آورند و در بازار ماندگار می‌شوند که کاربردی واقعی در فضای بلاک‌چین داشته باشند؛ یعنی با هدف افزودن مزیتی خاص و کاربردی به بلاک‌چین ایجاد شده باشند و در راستای مقیاس‌پذیری حداکثری شبکه گام بردارند.

مقیاس‌پذیری در بلاک‌چین، یکی از اصلی‌ترین مفاهیم است. در واقع، برترین شبکه بلاک‌چینی شبکه‌ای است که بیشترین تعداد تراکنش را در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین کارمزد پردازش کند. پروژه‌های ارز دیجیتال هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای اینکه آینده روشنی در انتظارشان باشد، باید در راستای ارائه راهکارهای مربوط به حفظ امنیت و افزایش مقیاس‌پذیری حرکت کنند.

بنابراین برای سرمایه‌گذاری در این دسته از رمزارزها می‌بایست در گام اول فاندامنتال و اهداف آن پروژه را بررسی کرده و از سازگار بودن آن با بلاک‌چین اطمینان حاصل کنید. پس از آن می‌توانید به تناسب میزان ریسک پذیری خود، درصدی از سرمایه‌تان را به خرید رمزارزهای هوش مصنوعی اختصاص دهید. خرید ارز دیجیتال هوش مصنوعی نیز از طریق صرافی‌های رمزارزی گوناگون امکان‌پذیر است.

کافیست پلتفرمی که از ارز دیجیتال هوش مصنوعی مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند را پیدا کرده و در آن ثبت نام کنید. اگر صرافی مورد نظر یک صرافی خارجی باشد، می‌بایست ابتدا از طریق یک صرافی ایرانی به خرید تتر بپردازید، سپس موجودی تتر خود را به صرافی خارجی مورد نظر انتقال دهید و با استفاده از آن به خرید ارز دیجیتال هوش مصنوعی بپردازید.

همواره به خاطر داشته باشید که این دسته از پروژه‌های رمزارزی هنوز در ابتدای مسیر خود هستند و پتانسیل رشد فوق‌العاده‌ای در آن‌ها وجود دارد. تنها نکته‌ای که باید در زمان سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی در نظر داشته باشید این است که افق زمانی خود را بلند مدت در نظر بگیرید و انتظار پامپ‌های قیمتی در همین ابتدای مسیر را نداشته باشید. به بیان دیگر، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی، یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می‌شود.

آینده ارز دیجیتال هوش مصنوعی

آینده ارز دیجیتال هوش مصنوعی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، ارز دیجیتال هوش مصنوعی درواقع تلفیقی از هوش مصنوعی (AI) و تکنولوژی بلاک‌چین است. برخی تحلیلگران معتقدند ترکیب ویژگی‌های این دو فناوری برتر قرن، می‌تواند انقلاب دیجیتالی جدیدی را برای جهان رقم بزند. برای مثال ترکیب ویژگی انعطاف‌پذیری بالا در فناوری هوش مصنوعی و ویژگی‌ تمرکززدایی در بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال می‌تواند در سال‌های نه چندان دور، کاربردهای گسترده‌ای در امور مختلف جهان داشته باشد.

برخی دیگر نیز معقدند که آینده این دسته از رمزارزها کاملا غیرقابل پیش‌بینی بوده و به وضعیت پیشروی پروژه‌های هوش مصنوعی و میزان سازگاری‌شان با ویژگی غیرمتمرکز بودن بلاکچین ارتباط دارد. اگر به‌کارگیری هوش مصنوعی در شبکه‌های رمزارزی منجر به این شود که عملکرد شبکه به صورت متمرکز در اختیار ربات‌های هوش مصنوعی قرار گیرد، دیگر مفهوم غیرمتمرکز بودن وجود نخواهد داشت. در نتیجه، همین موضوع می‌تواند با اصل تمرکززدایی بلاک‌چین در تناقض باشد.

اما اگر فناوری هوش مصنوعی در مسیر افزایش مقیاس‌پذیری بلاک‌چین به کار برده شود و با آن سازگار باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد که ارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی (AI) در آینده شاهد رشد و تحول ناگهانی خواهند بود.

معرفی ۵ سایت پیش بینی ارز دیجیتال مناسب خرید و فروش

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

برای مشاهده لیست ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی می‌توانید به سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنید. در این صفحه اطلاعات مربوط به تمام پروژه‌های ارز دیجیتال هوش مصنوعی به همراه جزئیات قیمت فعلی، ارزش بازار (Marketcap) و نمودار قیمت در دسترس شما خواهد بود. این لیست بر اساس مارکت کپ این رمزارزها مرتب شده و ارزهایی که دارای مارکت کپ بالاتری هستند، در ابتدای لیست قرار گرفته‌اند. در ادامه، ۱۲ رمزارز ابتدای این لیست را به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی بررسی خواهیم کرد.

گراف (GRT)؛ بهترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی گراف

ارز دیجیتال گراف با نمادGRT برترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی به لحاظ ارزش بازار بوده و در جایگاه اول لیست توکن های هوش مصنوعی قرار گرفته است. شبکه گراف امکان ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) را بر بستر بلاک‌چین اتریوم ایجاد کرده و در زمینه توسعه نسل سوم اینترنت (وب ۳) نیز فعالیت‌ می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، ارز دیجیتال گراف جایگاه ۴۱ از میان کل رمزارزهای بازار را به خود اختصاص داده و در جمع۵۰ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی قرار دارد. سقف قیمت GRT برابر با ۲.۸ دلار بوده و این رمزارز در حال حاضر با قیمت ۰.۱۳ دلار خرید و فروش می‌شود. برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت گراف تا سال ۲۰۲۳ میلادی به۳.۵ دلار خواهد رسید و سقف قیمتی جدیدی را ثبت می‌کند.

DApp چیست

رندر توکن (RNDR)، دومین رمز ارز هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی رندر توکن

رمزارز RNDR توکن اختصاصی پلتفرم رندر توکن (Render Token) بوده که با محوریت ایجاد یک شبکه رندر برای انجام امور مربوط به حوزه گرافیک و طراحی ایجاد شده‌است. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد که به صورت یک پارچه و غیرمتمرکز قدرت پردازنده‌های گرافیکی خود را به اشتراک بگذارند و در ازای آن کسب درآمد کنند.

در زمان نگارش این مقاله، ارز دیجیتال RNDR دومین رمزارز برتر در دسته‌ ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی و هشتاد و پنجمین رمزارز در کل بازار کریپتوکارنسی است. سقف قیمتی ارز دیجیتال هوش مصنوعی رندر توکن (RNDR) برابر با ۷.۹ دلار بوده و این ارز دیجیتال هم اکنون با قیمت۱.۱ دلار در بازار معامله می‌شود. برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت رندر توکن تا سال ۲۰۳۰ میلادی به۹.۵ دلار خواهد رسید.

اینجکتیو پروتکل (INJ)؛ سومین ارز دیجیتال هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی اینجکتیو پروتکل

سومین ارز دیجیتال هوش مصنوعی برتر بازار کریپتو توکن INJ با ارزش بازار نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار است. توکن INJ رمزارز بومی پلتفرم اینجکتیو پروتکل (Injective Protocol) بوده که امکان معامله آن از طریق صرافی یونی سواپ (Uniswap) برای کاربران فراهم شده است. پروژه اینجکتیو پروتکل بر روی شبکه اتریوم شکل گرفته و یکی از قدرتمندترین‌ها در حوزه ارز دیجیتال هوش مصنوعی است.

اینجکتیو پروتکل در واقع یک پروژه لایه دوم اتریوم بوده که ضمن معرفی راهکارهایی برای افزایش مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم، ایده‌های خلاقانه بسیاری در حیطه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ارائه می‌کند. این پروژه موفق به ایجاد یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) شده و طی دو سال گذشته حامیان بسیاری پیدا کرده است. توکن INJ نیز به عنوان رمزارز اختصاصی این شبکه، یک توکن حاکمیتی بوده و کاربرهای گسترده‌ای در پرداخت کارمزدها و پاداش‌ها در شبکه اینجکتیو پروتکل دارد.

رمزارز INJ مطابق با استاندارد ERC-20 بر روی بلاک‌چین اتریوم و مطابق با استاندارد BEP20 بر روی شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) راه‌اندازی شده و در زمان نگارش این مقاله در محدوده ۶.۵ دلار معامله می‌شود. سقف قیمت INJ برابر با ۱۵.۷ دلار بوده و این رمزارز در حال حاضر به میزان ۱۴۰ درصد از این سقف قیمتی فاصله دارد.

برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌‌اند که توکن INJ تا سال۲۰۲۴ میلادی با ثبت سقف قیمتی جدید، به محدوده۱۸.۵ دلار خواهد رسید. امکان ذخیره و نگهداری این توکن نیز به راحتی در کیف پول‌های تراست ولت (Trust Wallet)، متامسک (Metamask) و لجر (Ledger) فراهم شده است.

سینگولاریتی نت (AGIX)، چهارمین ارز برتر هوش مصنوعی از لحاظ ارزش بازار

ارز دیجیتال هوش مصنوعی سینگولاریتی نت

چهارمین ارز برتر هوش مصنوعی از لحاظ ارزش بازار، ارز دیجیتال سینگولاریتی نت با نماد AGIX است که در جایگاه هشتاد و ششم از میان کل رمزارزهای بازار قرار گرفته و جزو۱۰۰ دارایی برتر بازار کریپتوکارنسی است.

ارز دیجیتال AGIX توکن بومی پلتفرم سینگولاریتی نت (SingularityNET) بوده که نقشی حیاتی در اکوسیستم این پلتفرم ایفا می‌کند. سینگولاریتی نت خود را به عنوان نسل دوم هوش مصنوعی غیرمتمرکز معرفی می‌کند و بستری را فراهم کرده تا افراد بتوانند از طریق فناوری بلاک‌چین، خدمات و سرویس‌های گوناگون مربوط به هوش مصنوعی را ایجاد کنند، آن‌ها را به راحتی به اشتراک بگذارند و کسب درآمد کنند.

سقف قیمتی توکن AGIX برابر با۱.۸۶ دلار بوده و این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مقاله در قیمت ۰.۳ دلار معامله می‌شود. بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت تحلیلی کوین ادیشن (coinedition)، قیمت AGIX تا سال ۲۰۲۳ میلادی با عبور از سقف قیمتی فعلی خود به۲۹ دلار خواهد رسید.

آسیس نتورک (ROSE)، پنجمین ارز دیجیتال برتر هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی آسیس نتورک

پروژه رمزارزی آسیس نتورک (Oasis Network) یک شبکه مبتنی بر بلاک‌چین کاسماس (Cosmos) است که با محوریت حفظ حریم خصوصی کاربران ایجاد شده و ارز دیجیتالROSE نیز رمزارز بومی این شبکه است. ارز دیجیتال ROSE پنجمین ارز دیجیتال برتر در حوزه هوش مصنوعی است که از میان کل رمزارزهای موجود در بازار، جایگاه ۱۰۸ را به خود اختصاص داده است.

در زمان نگارش این مقاله، ارز دیجیتال ROSE با قیمت ۰.۰۵ دلار در بازار معامله می‌شود. سقف قیمتی این رمزارز برابر با ۰.۶ دلار بوده و این ارز دیجیتال در حال حاضر حدودا ۱۰۰۰ درصد از این سقف قیمتی فاصله دارد. برخی تحلیلگران نیز پیش‌بینی کرده‌اند که رمزارز ROSE با شکستن سقف قیمتی قبلی خود تا سال۲۰۳۰ میلادی به۳.۲ دلار خواهد رسید.

فچ ای آی (FET)، ششمین ارز دیجیتال هوش مصنوعی برتر

ارز دیجیتال هوش مصنوعی فچ ای آی (FET)

ششمین ارز دیجیتال برتر هوش مصنوعی بر اساس داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ، رمزارز بومی پلتفرم فچ ای آی (FETCH.AI) با نمادFET است. این ارز دیجیتال مطابق با استانداردهای ERC-20 و با بهره‌گیری از تکنولوژی قرارداد هوشمند بر بستر بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده است.

مشاهده قیمت لحظه ای اتریوم، فروش و خرید اتریوم

پروژه فچ ای آی با هدف تبدیل تبدیل سیستم‌های متمرکز ذخیره اطلاعات به سیستم‌های غیرمتمرکز و متن باز طراحی شده و انواع فعالیت‌های مالی و غیرمالی افراد و سازمان‌ها را در برمی‌گیرد.هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IOT) دو رکن اصلی در پروژه فچ ای آی هستند که نقش اساسی در روند پیش‌روی ارز دیجیتال هوش مصنوعی FET دارند.

در زمان نگارش این مقاله (۳۱ خرداد ۱۴۰۲) ارز دیجیتال FET با قیمت ۰.۳۱ دلار در حال معامله بوده و سقف قیمتی این رمزارز برابر با ۱.۲ دلار است. برخی تحلیلگران بازار رمزارزها پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت ارز دیجیتال FET در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۲.۷ دلار خواهد رسید.

ربات چت مایکروسافت و گوگل عامل رشد توکن های هوش مصنوعی

اوشن پروتکل (OCEAN)، هفتمین ارز دیجیتال هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی اوشن پروتکل (OCEAN)

رمزارز بومی پروژه اوشن پروتکل (Ocean Protocol) با نمادOCEAN در جایگاه هفتمین ارز دیجیتال برتر در حوزه هوش مصنوعی قرار گرفته و مارکت کپ آن برابر با ۲۰۶ میلیون دلار است. این پروژه با هدف ارائه بستری برای تمرکززدایی در روند ذخیره و تبادل داده‌ها به وجود آمده و یکی از پرطرفدارترین پروژه‌های رمزارزی در صنعت بلاک‌چین است.

همانطور که می‌دانید کمپانی‌های گوگل، فیسبوک و مایکروسافت برترین پلتفرم‌های موجود در دنیای تکتولوژی هستند که در زمینه ذخیره‌سازی دیتا فعالیت می‌کنند. به بیان ساده‌تر این شرکت‌ها فعالیت شما بر بستر اینترنت را رصد کرده و جزئی‌ترین داده‌های مربوط به شخص شما را در اختیار شرکت‌های مختلف قرار می‌دهند یا به عبارتی دیتاهای شما را می‌فروشند!

به همین علت است که شما در زمان گشت و گذار در بستر اینترنت و یا شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام به صورت خودکار به سمت مطالبی که با علایقتان سازگاری دارد، هدایت می‌شوید! علت این امر در آن است که شما با عضویت در پلتفرم‌هایی همچون گوگل و فیسبوک اجازه ذخیره اطلاعات مربوط به خودتان را به این پلتفرم‌ها می‌دهید و آن‌ها نیز از دیتاهای ذخیره شده از سمت شما برای بازاریابی و جذب شما در محصولات مختلف استفاده می‌کنند.

پروژه اوشن پروتکل به وجود آمده تا زمینه ذخیره و تبادل اطلاعات کاربران را به صورت غیر متمرکز فراهم کند؛ یعنی دیگر هیچ نهاد واسطه‌ای همچون گوگل یا مایکروسافت، وظیفه ذخیره دیتاهای شما را نخواهد داشت. ارز دیجیتال اوشن پروتکل (OCEAN) نیز به عنوان یکی از برترین ارزهای دیجیتال هوض مصنوعی، بستر لازم برای این تمرکززدایی را برای شما فراهم می‌کند.

با استفاده از این رمزارز شما می‌توانید بازار داده ‌های غیر متمرکز خود را ایجاد کنید تا افراد بتوانند از طریق این بازار، داده‌ها را تبادل کنند. این موضوع به صورت مستقیم انحصار ذخیره‌سازی دیتای کاربران را از پلتفرم‌هایی مثل گوگل، مایکروسافت و فیسبوک می‌گیرد و باعث افزودن یک مزیت کاربردی جدید به شبکه بلاک‌‌چین می‌شود.

سقف قیمت ارز دیجیتال اوشن پروتکل (OCEAN) برابر با ۱.۹۵ دلار بوده و این رمزارز هم اکنون در قیمت ۰.۳۳ دلار و فاصله ۴۷۵ درصدی از این سقف قیمتی در بازار خرید و فروش می‌شود. برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت این رمزارز تا سال ۲۰۲۵ میلادی به حوالی ۰.۹ دلار خواهد رسید.

مشاهده قیمت لحظه ای بیت کوین، فروش و خرید بیت کوین

آی اگزک آر آل سی (iExec RLC)، هشتمین ارز دیجیتال هوش مصنوعی

 ارز دیجیتال هوش مصنوعی آر ال سی (RLC)

پروژه آی اگزک (iExec) بر روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده و ارز دیجیتال RLC نیز توکن بومی این پروژه است که در جایگاه هشتمین ارز دیجیتال هوش مصنوعی به لحاظ مارکت کپ در بازار کریپتو قرار دارد. پلتفرم iExec به طور خاص در زمینه ارائه فضاهای ابری غیرمتمرکز برای انجام عملیات‌ محاسباتی و ذخیره‌سازی دیتا فعالیت می‌کند. علاوه‌بر ایجاد فضاهای ابری غیرمتمرکز، iExec بستری مناسب برای ایجاد و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز یا اصطلاحا dAppها از طریق استفاده از انواع قرارداد هوشمند فراهم کرده و تضمین می‌کند که عملکرد این برنامه‌ها در پلتفرم iExec کاملا ایمن و بدون دخالت هرگونه واسطه خواهد بود.

با توجه به غیرمتمرکز بودن مکانیسم ذخیره‌سازی دیتا در iExec، کاربران با هیچ‌گونه محدودیت دسترسی به اطلاعات که از اختلال‌های مقطعی در سرورهای مرکزی ناشی می‌شود، مواجه نخواهند شد. از همین روی این پروژه رمزارزی یکی از کاربردی‌ترین پلتفرم‌ها در زمینه توسعه فین‌تک در بلاک‌چین است.

iExec در نقشه راه خود، مشارکت در توسعه در نسل سوم اینترنت (WEB3.0) را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود معرفی می‌کند و حامیان این پروژه معتقدند که در آینده‌ای نه چندان دور، iExec یکی از پلتفرم‌های پیشگام در حوزه WEB3.0 خواهد بود.

ارز دیجیتال RLC نیز به عنوان رمزارز بومی پلتفرم iExec در تراکنش‌های مالی این اکوسیستم کاربرد گسترده‌ای دارد. این رمزارز مطابق با استاندارد ERC-20 بر بستر بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده و پاداش مشارکت کنندگان شبکه iExec نیز از طریق همین رمزارز پرداخت می‌شود.

سقف قیمت ارز دیجیتال RLC برابر با ۱۶.۵ دلار بوده و این رمزارز هم اکنون در قیمت ۱.۶ دلار و فاصله ۸۸۰ دردصدی از این سقف قیمتی در بازار معامله می‌شود. برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت این رمزارز تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳ دلار خواهد رسید. حواستان باشد که ارز دیجیتال آر ال سی با نماد RLC از پلتفرم iExec را با رمزارز لوپرینگ کوین با نماد LRC به عنوان یکی از پروژه‌های لایه دوم اتریوم اشتباه نگیرید!

هوش مصنوعی و آینده بشر با AI

اینشور دیفای (SURE)، نهمین ارز دیجیتال هوش مصنوعی

 ارز دیجیتال هوش مصنوعی اینشور دیفای (SURE)

همانطور که احتمالا می‌دانید رمزارزهای حوزه دیفای (DeFi) یکی از سازگارترین‌ و کاربردی‌ترین پروژه‌های رمزارزی بر بستر بلاک‌‌چین هستند که در زمینه امور مالی غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند. تنها موضوعی که از آن به عنوان عیب و نقطه ضعف این دسته از پروژه‌ها یاد می‌شود، مباحث مربوط به امنیت است. شبکه‌های دیفای در ابتدای شکل‌گیری با حملات هکری متعددی رو به رو می‌شدند.

این شکاف‌‌های امنیتی طی یک سال اخیر، همزمان با توسعه پروژه‌های مرتبط با بیمه و تامین خسارت دارایی به میزان چشم‌گیری کاهش یافته است. عبارت Insurance در زبان انگلیسی به معنای «بیمه» بوده و پروژه اینشور دیفای (inSure DeFi) با هدف ارائه یک اکوسیستم بیمه غیرمتمرکز از سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را بر بستر کریپتوکارنسی آغاز کرده‌است.

به بیان ساده‌تر این پلتفرم، شرکتی است که در زمینه ارائه بیمه برای تضمین حفاظت از اصل دارایی کاربران در شبکه‌های دیفای فعالیت می‌کند. شبکه اینشور دیفای بر روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده و رمزارز SURE به عنوان توکن بومی این شبکه نیز در ابتدا مطابق با استاندارد ERC-20 ایجاد شد. در حال حاضر توکن SURE علاوه‌بر بلاک‌چین اتریوم بر روی شبکه‌های پالیگان (Polygon)، بایننس اسمارت چین (BSC) و آوالانچ (Avalanche) نیز قابل استفاده است.

ارز دیجیتال SURE با ارزش بازار نزدیک به ۱۲۰ میلیون دلار، جایگاه نهم در میان لیست ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده و در میان کل رمزارزهای بازار نیز در جایگاه ۲۴۰ قرار گرفته است. این رمزارز در سال ۲۰۲۰ در قیمت ۰.۰۶ دلار به بازار کریپتوکارنسی معرفی شد. سقف قیمت ارز دیجیتال SURE برابر با ۰.۱ دلار بوده و این ارز دیجیتال هم اکنون در قیمت ۰.۰۰۴۴ دلار در بازار رمزارزها خرید و فروش می‌شود.

کاربران می‌توانند با خرید توکن‌های SURE پرتفولیو خود را بیمه کرده و از دارایی‌شان در برابر حملات هکری شبکه محافظت کنند. به دلیل جایگاه ویژه پلتفرم inSure DeFi در افزایش امنیت پروژه‌های حوزه دیفای، برخی تحلیلگران اهمیت بالایی برای رمزارز SURE به عنوان یک ارز دیجیتال هوش مصنوعی قائل هستند.

همچنین کاربران می‌توانند توکن‌های SURE را در پلتفرم اینشور دیفای سپرده‌گذاری کرده و به کسب درآمد از طریق استیک SURE بپردازند. خرید این ارز طریق دیجیتال هم اکنون از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) و پنکیک سواپ (Pancakeswap) امکان‌پذیر بوده و شما می‌توانید ارز دیجیتال SURE را پس از خریداری درون کیف پول تراست ولت یا متامسک نگهداری کنید.

معرفی ۷ مورد از بهترین پروژه‌ های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

اریجین تریل (TRAC)، دهمین ارز دیجیتال هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی اریجین تریل (TRAC)

جایگاه دهم در لیست برترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به رمزارز اریجین تریل با نماد TRAC اختصاص یافته است. این پروژه رمزارزی با هدف ترکیب دانش گراف و تکنولوژی بلاک‌چین به وجود آمده و یک زیر ساخت اساسی برای نسل سوم اینترنت (WEB3.0)، متاورس (Metaverse) و اینترنت اشیا (IOT) بوده و اصطلاحا «گراف دانش غیرمتمرکز» نامیده می‌شود.

در لایه گراف دانش غیرمتمرکز، پلتفرم اوریجین تریل با ترکیب فناوری‌های بلاک چین و دانش گراف (Knowledge Graph) شبکه‌ای به‌ هم‌ پیوسته و یکپارچه از مشارکت‌کننده‌ها و داده‌هایی که مبادله می‌کنند، ایجاد کرده است. در واقع رمزارز TRAC یک توکن با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های اتریوم (Ethereum)، پالیگان (Polygon) و گنوسیس (Gnosis) بوده و دو امر شفافیت و امنیت اطلاعات در شبکه را به صورت همزمان فراهم کرده است.

سقف قیمت توکن TRAC برابر با ۲.۴۷ دلار بوده و این رمزارز هم اکنون در قیمت ۰.۲۶ دلار و فاصله ۸۲۰ درصدی از این سقف قیمتی در حال معامله است. برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت رمزارز اریجین تریل (TRAC) تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۰.۸ دلار خواهد رسید.

معرفی بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری و کسب درآمد

 نومرایر (NMR)، یازدهمین ارز دیجیتال هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی نومرایر (NMR)

یازدهمین ارز دیجیتال هوش مصنوعی بازار کریپتو، در زمینه پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار سهام فعالیت می‌کند! پروژه بلاک‌چینی Numeraire از سال ۲۰۱۵ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و با هدف ارائه الگوهای پیش‌بینی قیمت به وجود آمده است. به بیان دیگر پروژه نومرایر (Numeraire) در تلاش است تا الگوهای هوش مصنوعی را در زمینه تجزیه و تحلیل داده‌های قبلی و پیش‌بینی داده‌های جدید به کار بگیرد و از این طریق زمینه‌ای را فراهم آورد تا افراد بتوانند به مدل‌های پیش‌بینی قیمت‌ها دسترسی داشته باشند و یا مدل‌های پیش‌بینی خود را در یک فضای غیرمتمرکز به اشتراک بگذارند.

رمزارز NMR نیز توکن بومی این شبکه بوده که بر روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده و در صرافی‌های بایینس، کوین‌بیس و کوکوین قابل معامله است. ارز دیجیتال نومرایر با ارزش بازار نزدیک به ۸۸ میلیون دلار، یازدهمین جایگاه در میان لیست ارزهای هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده و در محدوده ۱۴ دلار در بازار خرید و فروش می‌شود.

سقف قیمت ارز دیجیتال NMR برابر با ۹۷ دلار بوده و این رمزارز در محدوده فعلی قیمت به میزان ۵۸۰ درصد از این سقف قیمتی فاصله دارد. برخی تحلیلگران بازار کریپتو پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت NMR تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳۵ دلار خواهد رسید.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

دی کارگو (DKA)، دوازدهمین ارز دیجیتال هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی دی کارگو (DKA

آخرین ارز دیجیتال هوش مصنوعی که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم، رمزارز دی کارگو (dKargo) با نماد اختصاری DKA است. این رمزارز بر روی بلاک‌چین اتریوم به وجود آمده و با ارزش بازار نزدیک به ۸۲ میلیون دلار، دوازدهمین رمزارز برتر در حوزه هوش مصنوعی و بلاک‌چین می‌باشد.

پروژه دی کارگو (dKargo) در سال ۲۰۲۰ میلادی فعالیت تخصصی خود را در زمینه ثبت و ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به صنعت لجستیک (حمل و نقل) آغاز کرده و یکی از کاربردی‌ترین ارزهای دیجیتال در حوزه هوش مصنوعی است. سقف قیمت رمزارز DKA برابر با ۰.۷۱ دلار بوده و این ارز دیجیتال هم اکنون در قیمت ۰.۰۳۲ دلار در بازار خرید و فروش می‌شود و با سقف قیمتی خود به میزان ۹۵ درصد فاصله دارد. برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت ارز دیجیتال دی کارگو (DKA) تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۰.۱ دلار خواهد رسید.

در ترید ارز دیجیتال هوش مصنوعی به چه نکاتی لازم است توجه کنیم؟

ترید ارز دیجیتال هوش مصنوعی

پروژه‌های ارز دیجیتال بر پایه هوش مصنوعی جدیدترین اتفاق در بازار رمزارزها هستند و علی رغم ظرفیت‌های رشد بسیاری که دارند، ممکن است ریسک‌هایی را نیز در برداشته باشند. بنابراین مهم‌ترین نکته‌ای که باید حتما مورد بررسی قرار دهید، بنیاد و فاندامنتال این پروژه‌هاست.

یکی از مواردی که می‌تواند در تشخیص اعتبار یک پروژه رمزارزی هوش مصنوعی کمک‌کننده باشد، ارزش بازار آن است. هر چه میزان ارزش بازار (Marketcap) یک پروژه بالاتر باشد، مقبولیت آن نیز در جامعه رمزارزی بیشتر خواهد بود. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی هوش مصنوعی و بلاک‌چین را دارید، بهتر است ارز دیجیتال هوش مصنوعی با مارکت کپ بالا را در اولویت قرار دهید.

دومین نکته‌ای که در زمان سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی می‌بایست مد نظر قرار دهید، افق زمانی سرمایه‌گذاری است. همان طور که بررسی کردیم، این دسته از ارزهای دیجیتال هم اکنون در ابتدای مسیر خود قرار گرفته‌اند و برای کسب سود از رشد این نوع از دارایی رمزارزی، می‌بایست یک دیدگاه بلند مدت نسبت به این سرمایه‌گذاری داشته باشید.

به عنوان نکته پایانی نیز به شما توصیه می‌کنیم تا همواره اخبار مربوط به رمزارزی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید را دنبال کنید و از چگونگی وضعیت توسعه آن آگاهی داشته باشید. هر زمان متوجه شدید که رمزارز مورد نظر شما مطابق با رود مپ پروژه پیش نمی‌رود، بهتر است نسبت به اینکه به هولد کردن آن ادامه دهید یا نه، تجدید نظر کنید.

بیشترین سوالات کاربران در مورد ارز دیجیتال هوش مصنوعی

بهترین ارز دیجیتال در حوزه هوش مصنوعی چیست؟

رمزارزی که بیشترین مارکت کپ را در میان لیست ارزهای هوش مصنوعی دارد، عموما به عنوان بهترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی محسوب می‌گردد.

ربات هوش مصنوعی ارز دیجیتال چیست؟

این دسته از ربات‌ها انواع مختلفی دارند که با به‌کارگیری تکنولوژی هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند و می‌توانند در زمینه‌های تحلیل بازارها و انجام معاملات خرید و فروش بسیار کاربردی باشند.

چه کسانی روی پروژه‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

ایلان ماسک به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در بازار کریپتو، طی چندین مصاحبه عنوان کرده که بخشی از سرمایه خود را به تکنولوژی هوش مصنوعی اختصاص داده است.

سلب مسئولیت در محتوای ارز دیجیتال هوش مصنوعی

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۱۹ دیدگاه‌ها

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      رمزارز گراف با نماد GRT در او ام پی فینکس لیست شده و می‌تونید به روشهای مختلف این رمزارز رو بر پایه تومان و تتر معامله کنید.

    1. سلام وقتتون بخیر باشه.
      تحلیل بیت‌کوین و تعدادی از آلت‌کوین‌ها روزانه در وبلاگ، تلگرام و اینستاگرام او ام پی فینکس بارگذاری میشن.
      در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس که دوشنبه‌ها ساعت ۸ منتشر میشه هم، هر هفته یک نکته معاملاتی جدید براتون داریم.

        1. سلام وقتتون بخیر
          می‌تونید از طریق چت آنلاین وبسایت و اپلیکیشن و تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰ به صورت بیست و چهار ساعته با واحد پشتیبانی مجموعه در ارتباط باشید

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      تیم توسعه دهنده این پروژه از طرفدارهای پروژه آربیتروم هستن که خود آربیتروم یکی از قوی‌ترین‌ها در حیطه لایه دوم اتریومه.
      اما خب نکته‌ای که وجود داره پروژه ای آی دوج در اصل یک میم کوین هستش و با توجه به اینکه در دسته ارزهای متاورسی و وب ۳ قرار می‌گیره، میشه پیش‌بینی کرد با هایپ این دسته از رمزارزها، ای آی دوج هم جهش‌های قیمتی خوبی رو تجربه کنه.

    1. بله کاملا درسته و تکنولوژی آینده دنیا رو تسخیر میکنه …
      ممنون از اینکه وقت گذاشتین و نظرتون رو اعلام کردین…
      موفق و پرسود باشین همیشه

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      رمزارز گراف پیشینه بیشتری در بازار داره و در حال حاضر به لحاظ ارزش بازار، برترین دارایی در لیست توکن‌های هوش مصنوعی هست و توکن FET در جایگاه هشتم قرار گرفته.
      اما خب اگر قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه رو دارین باید علاوه‌بر مارکت کپ پروژه، به عوامل دیگه‌ مثل اخبار و روند پیشروی این پروژه‌ها هم توجه داشته باشین و در نهایت براساس دیتاهایی که به دست آوردین سرمایه‌تون رو بین توکن‌های مختلف تقسیم کنین.

      1. سلام ، خانم به نظرتون بهترین ارز تو هوش مصنوعی و متاورس و پرداختی کدام ارزها هستن خواهشاً از هر کدوم یه تا بفرمایین

        1. سلام وقتتون بخیر باشه.
          بهتره همیشه وبسایت کوین مارکت کپ رو مرجع قرار بدین.
          ۱۰ رمزارزی که تو هر حیطه بیشترین مارکت کپ رو به خودشون اختصاص دادن، معمولا بهترین‌ها هستن.
          می‌تونین دسته‌بندی‌ ارزهای مختلف رو داخل وبسایت کوین مارکت کپ ببینین و به لیست رمزارزهای هر حیطه که بر اساس مارکت کپ تهیه شده، دسترسی داشته باشین.
          مثلا می‌تونین داخل گوگل سرچ کنین metaverse category coinmarketcap و لیست ارزهای متاورس رو به ترتیب ارزش بازار ببینین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا