اخبار ارز دیجیتالتحلیل آنچینتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

مهم ترین اخبار رمزارزها در هفته‌ای که گذشت

در روز یکشنبه و به فاصله یک روز مانده به آغاز هفته معاملاتی جدید، بهتر است با نگاهی به مهم ترین اخبار رمزارزها در هفته گذشته، ذهنیت و رویکرد مناسبی برای شروع هفته به‌دست آورد.

پس از ۸ سال فروش میلیون‌ها واحد از رمزارز ریپل، دارایی‌های جد مک‌کیلب طی هفته‌های آینده به اتمام خواهند رسید.

کمک بنیان‌گذار ریپل لبز (Ripple Labs) و مدیر ارشد فناوری سابق این کمپانی، جِد مک‌کیلِب، بالاخره به پایان روند فروش دارایی‌های ریپل (XRP) خود نزدیک می‌شود. مدیر سابق ریپل از زمان قطع همکاری خود با کمپانی، به‌تدریج موجودی ۹ میلیارد واحدی ریپل خود را به فروش رسانده است. در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر)، از موجودی ریپل مک‌کیلب تنها ۸۱.۵۳ میلیون واحد به ارزش ۲۶.۵۵ میلیون دلار باقی مانده و این مسئله موجب خوشحالی طرفداران و هولدرهای ریپل شده است.

۸۰,۰۰۰ میلیونر بیت کوین در این سقوط بازار ارزهای دیجیتال از بازار خارج شدند.

تعداد کیف پول‌های بیت کوین با موجودی بیش از ۱ میلیون دلار از ۱۰۸,۸۸۶ کیف پول در ۱۲ نوامبر به ۲۶,۲۸۴ عدد در ۳۰ ژوئن رسید. این آمار یک ریزش ۷۵ درصدی طی ۹ ماه را در تعداد کیف پول‌های بیت کوین نشان می‌دهد. البته با کاهش قیمت بیت کوین و رسیدن آن به محدوده ۲۰,۰۰۰ دلاری و شاید کمتر، احتمال افزایش تعداد هولدرهای بزرگ این رمزارز نیز وجود دارد.

انجام موفقیت‌آمیز یک فورک در اتریوم، در حالی که شبکه آزمایشی سپولیا برای تست مرج آماده می‌شود.

صبح روز پنجشنبه، هاردفورک گرِی گلِیسیِر (The Gray Glacier Hard Fork) با هدف به تعویق انداختن بمب سختی اتریوم (The Difficulty Bomb) در این شبکه راه‌اندازی شد. این هاردفورک اجرای بمب سختی را نزدیک به ۱۰۰ روز به تاخیر می‌اندازد و طی این مدت، توسعه‌دهندگان بر روی تکمیل مراحل پایانی ارتقای مِرج (Merge) فعالیت می‌کنند. در چند روز آینده قرار است شبکه سِپولیا (Sepolia) تست ارتقای مرج اتریوم را انجام دهد تا تبدیل به دومین شبکه از سه شبکه آزمایشی برای انجام این فرآیند شود.

مارک کیوبان: بازار خرسی آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند تا اپلیکیشن‌های کریپتویی واقعاً کاربردی و مفید واقع شوند.

سرمایه‌گذار میلیاردر و مالک باشگاه بسکتبال دالاس مَوریکس، مارک کیوبان، معتقد است تا زمانی که تمرکز بیشتری بر اپلیکیشن‌های کاربردی قرار داده نشود، این بازار خرسی ادامه خواهد داشت. وی در صحبت‌های خود در پادکست بَنک‌لِس (Bankless) خاطرنشان کرد، این بازار تا زمانی که یک عامل مهم و یک کاتالیزور، در قالب یک اپلیکیشن، برای آن به‌وجود نیاید ادامه خواهد داشت و یا به مرحله‌ای می‌رسد که همه می‌گویند «مهم نیست، می‌خرم!»

بلاک‌فای قرارداد خود با صرافی FTX را اعلام کرد که شامل یک بند خرید ۲۴۰ میلیون دلاری نیز است.

در بحبوحه شایعات پیرامون خرید پلتفرم وام‌دهی بحران‌زده بلاک‌فای (BlockFi) توسط صرافی FTX، روز جمعه مدیرعامل بلاک‌فای، زَک پرینس، فاش کرد که این معامله برقرار و رقم اصلی آن بیشتر از چیزی است که شنیده شده است. بر اساس اظهارات وی، بلاک‌فای طی عقد قرارداد با این پلتفرم معاملاتی مشتقات، ۴۰۰ میلیون دلار تسهیلات اعتباری به‌صورت گردان دریافت می‌کند و در بخشی از این قرارداد، صرافی FTX می‌تواند بلاک‌فای را با مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار به‌صورت نقد و آنی خریداری کند. با این حال، این مبالغ با ارزش کمپانی بلاک‌فای در سال گذشته که ۵ میلیارد دلار برآورد شده بود، به هیچ‌عنوان قابل مقایسه نیست.

اخبار منفی دنیای رمزارزها (FUD)

گروه هکری بدنام اهل کره شمالی به‌عنوان مظنونین حمله ۱۰۰ میلیون دلاری به هارمونی شناخته شدند.

سندیکای هکری بزرگ کشور کره شمالی، گروه هکری لازاروس (Lazarus Group)، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مظنونین در هک پروتکل هارمونی (Harmony) و سرقت ۱۰۰ میلیون دلاری از آن متهم شدند. بر اساس گزارش روز پنجشنبه شرکت تحلیل‌گر بلاک‌چین اِلیپتیک (Elliptic)، شیوه هک شدن پل هورایزِن (Horizon Bridge) هارمونی و پول‌شویی دارایی‌های به‌سرقت رفته، بسیار شبیه به حملات قبلی لازاروس مانند هک ۶۰۰ میلیون دلاری اَکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در ماه آوریل (فروردین) است.

دولت سنگاپور، کمپانی ۳AC را به جرم انتشار اطلاعات غلط توبیخ می‌کند.

کمپانی ارائه‌دهنده صندوق‌های پوشش ریسک کریپتویی به‌نام تری اَروز کپیتال (Three Arrows Capital) که در آستانه انحلال نیز قرار دارد، توسط مرجع نظارت بر امور مالی کشور سنگاپور به‌دلیل ارائه اطلاعات اشتباه در مورد تعداد دارایی‌های کمپانی، مورد توبیخ قرار گرفت. زمانی که ۳AC سال ۲۰۱۳ در سنگاپور شروع به کار کرد، اجازه داشت برای حداکثر ۳۰ سرمایه‌گذار و تا مبلغ ۱۸۰ میلیون دلار خدمات ارائه کند، اما اکنون به‌نظر می‌رسد که در مورد تعهدات خود دچار خطا شده است.

نفوذ به داده‌های پلتفرم اوپن‌سی منجر به درز مجموعه‌ای از آدرس‌های ایمیل کاربران شد.

غول بازار NFT، اوپن‌سی (OpenSea)، روز پنجشنبه به کاربران هشدار داد که یک لیست از ایمیل مشتریان به دست یک نهاد شخص ثالث رسیده است. این درز اطلاعات توسط یکی از کارکنان پلتفرم “Customer.io”، پلتفرم مدیریت اخبار و کارزارها از طریق ایمیل، انجام شده است. اوپن‌سی به کاربران هشدار داد که مراقب حملات فیشینگ (Phishing) باشند.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا