اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

دونالد ترامپ و انتخابات ۲۰۲۴؛ چه بر سر رمزارزها خواهد آمد؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، پس از ماه‌ها صحبت‌های حاشیه‌ای پیرامون حضور مجدد در انتخابات ۲۰۲۴، روز گذشته به‌صورت رسمی تلاش مجدد خود برای بازپس‌گیری جایگاه ریاست را اعلام کرد.


سیاست‌مدار جمهوری‌خواه طی یک رویداد در ایالت فلوریدا با بیان هدف خود مبنی بر بازگرداندن افتخار و عظمت به آمریکا، کاندیدای خود برای ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

اکنون دونالد ترامپ پس از شکست در برابر جو بایدن در سال ۲۰۲۰، برای بار دوم رئیس جمهور دموکرات را به چالش خواهد کشید. این در حالی است که دونالد ترامپ و حامیان وی به‌مدت دوسال ادعاهایی بی‌اساس در مورد تقلب در انتخابات داشتند که شواهدی دال بر این موضوع هرگز یافت نشد.


اما مشخص نیست که دومین دوره ریاست دونالد ترامپ چه پیامدهایی برای صنعت ارزهای دیجیتال خواهد داشت. وی در سال ۲۰۱۹ اظهار کرده بود که طرفدار بیت کوین (BTC) یا رمزارز دیگری نیست و حتی در ماه‌های اخیر، ارزهای دیجیتال را «پروژه های اسکم» (Scam) عنوان کرد.

نکته جالب این‌جا است که پس از اتمام دوره ریاست دونالد ترامپ، مقامات ناظر بر امور مالی آمریکا که توسط وی منتسب شده بودند، از جمله برایان بروکس سرپرست دیوان حساب‌رسی ارزی (OCC) و کتی کرانینگِر رئیس دیوان حفاظت از مصرف‌کننده در امور مالی (CFPB)، به فعالیت در کمپانی‌های ارز دیجیتال روی آوردند.


حتی گروه‌های محافظه‌کار پس از دولت دونالد ترامپ نیز فعالیت خود در صنعت رمزارزها را گسترش دادند. یکی از این گروه‌ها تحت عنوان باشگاهی برای رشد (Club for Growth)، اخیراً دو صندوق کریپتویی با قدرت مالی بسیار بالایی راه‌اندازی کرده‌ است؛ این گروه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ جزء حامیان ترامپ بود.


در این بحبوحه، ترامپ کوین (TrumpCoin)، میم کوینی (Memecoin) که نام رئیس جمهور سابق آمریکا را به یدک می‌کشاند، با انتشار اخبار گوناگون پیرامون نزدیک‌شدن ترامپ به شرکت در انتخابات، طی یک هفته اخیر با ۱۰ درصد رشد همراه بوده است.

لازم به ذکر است خانواده ترامپ در اوایل سال میلادی جاری، سازندگان این رمزارز را تهدید به پیگرد قانونی کرده‌اند.

آیا فعالیت دونالد ترامپ بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد؟

بله. ظاهراً با توجه به موضع تماماً منفی ترامپ در برابر ارزهای دیجیتال، ریاست وی تاثیرات منفی بر رمزارزها داشته باشد. اما ممکن است سیاست‌های وی در دوره دوم ریاست تغییر کرده باشند.

میم کوین چیست؟

میم کوین به ارز دیجیتالی گفته می‌شود که بر اساس جوک، مطالب طنز یا ترندهای روز اینترنتی طراحی شده است. برترین میم کوین‌های حال حاضر، دوج کوین و شیبا اینو هستند.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. بنظرم ترامپ از بایدن بهتره . حالا نه برای وضعیت خودمون و عقایدش در خصوص ایران ، توی اداره کردن امریکا ترامپ موفق تر بود . ولی یکم آتیشیه زود میزنه به سرش

  2. اگه مجموعه اتفاقات در عرصه بین الملل بعد از به قدرت رسیدن دموکرات ها در کاخ سفید را در نظر بگیریم، بر خلاف ادعاها و انتظارات، شاهد جنگ ها و تهدیدات بیشتری نسبت به دوران ترامپ هستیم. شاید بشود گفت در عرصه کریپتو نیز شرایط به بدی که به نظر می رسد نخواهد شد.

    1. پیش بینی این مسائل خصوصا با توجه به اتفاقات سال ۲۰۲۲ کار ساده‌ای نیست. ریاست جمهوری دونالد ترامپ همزمان با قانون گذاری بر ارزهای دیجیتال هم پیامدهای منفی و هم مثبت برای این صنعت داره. مسائلی مثل پاندمی و جنگ‌ها هم که برای تمام بازارهای مالی و نظام‌های اقتصادی اثر منفی به همراه داره!

    1. اگر وضعیت تورم در اروپا و آمریکا شدید باقی بمونه، بله! به‌طور کل، دونالد ترامپ تا کنون روی خوشی در برابر ارزهای دیجیتال از خودش نشون نداده، اما شاید شرایط فعلی و پذیرش سازمان‌ها و کشورهای دیگه، این دیدگاه ترام در مورد این صنعت رو تغییر داده باشه! باید منتظر ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا