اخبار اتریوماخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

صرافی یونی سواپ در شبکه بایننس راه‌اندازی شد

به گزارش تیم خبری صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، صرافی یونی سواپ (Uniswap)، بزرگ‌ترین پروتکل غیرمتمرکز تبادل ارز دیجیتال از لحاظ حجم معاملات، به‌صورت رسمی تحت بلاک چین بایننس (BNB Chain) راه‌اندازی شد. صرافی یونی سواپ یک قرارداد هوشمند (Smart Contract) سازگار با فناوری ماشین مجازی اتریوم (EVM) بوده که توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس بنیان‌گذاری شده است.

پادکست صرافی یونی سواپ


راه‌اندازی صرافی یونی سواپ در شبکه بایننس در پی یک فرآیند رأی‌گیری در ماه فوریه انجام شد و تصمیمات بحث‌برانگیز در مذاکرات حاکمیتی (Governance) این پروتکل، در نهایت به ایجاد یک پل ارتباطی بین‌شبکه‌ای برای این هدف منجر شد.


در راستای این راه‌اندازی، کاربران صرافی یونی سواپ می‌توانند در مبادلات خود از کارمزدهای کم شبکه بایننس در مقایسه با اتریوم بهره‌مند شوند.


پیشنهاد پیاده‌سازی صرافی یونی سواپ در بلاک چین بایننس در ماه فوریه توسط پلاسما لبز (0x Plasma Labs) مطرح شد و با ۵۵ میلیون واحد توکن UNI توسط هولدرها رأی موافق دریافت کرد. در آن زمان پلاسما لبز اظهار کرد با اجرای این طرح، صرافی یونی سواپ این پتانسیل را خواهد داشت که ۵۰ درصد از سهم بازار صرافی پنکیک سوآپ (Pancakeswap) را از آن خود کند.

پنکیک‌سواپ برترین صرافی غیرمتمرکز (DEX) با ۲.۵ میلیارد دلار ارزش کل قفل‌شده (TVL) در بلاک چین بایننس است.

تفاوت صرافی های غیرمتمرکز و متمرکز


توسعه فعالیت‌های صرافی یونی سواپ در شبکه بایننس به این معنی است که این پلتفرم قادر خواهد بود سهم بیشتری از بازار صرافی‌های غیرمتمرکز را به خود اختصاص دهد و پیشرفت قابل توجهی در زمینه مقیاس‌پذیری و تامین نقدینگی برای کاربران خود داشته باشد.


در رأی‌گیری حاکمیتی انجام‌شده برای صرافی یونی سواپ، وُرم‌هول (Wormhole) به‌عنوان پل ارتباطی جهت انتقال دارایی‌های کاربران از شبکه اصلی اتریوم به بایننس انتخاب شده است.

بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت ارز یونی سواپ (UNI) نسبت به ۲۴ ساعته گذشته با ۷ درصد کاهش در محدوده ۵.۹۲ دلار در بازارها معامله می‌شود.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا