اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال USDC در او ام پی فینکس لیست شد

یو اس دی کوین (USD Coin / USDC) همان‌طور که از نامش پیدا است، یک ارز دیجیتال است که قیمت آن با دلار آمریکا برابری می‌کند. ارز دیجیتال USDC در واقع یک استیبل کوین (Stablecoin) است و از این رو، همیشه ارزش ۱ واحد از آن با ۱ دلار آمریکا برابر است.


یو اس دی کوین در حال حاضر دومین استیبل کوین برتر با ۵۲ میلیارد دلار ارزش بازار است. یو اس دی کوین در کنار تتر (USDT) توانسته‌اند ۸۰ درصد از سرمایه موجود در قالب استیبل کوین‌ها در دنیا را به خود اختصاص دهند.


ارز دیجیتال USDC در سال ۲۰۱۸ از طریق یک کنسرسیوم (Consortium) توسط کمپانی‌های سِرکِل (Circle) و کوین‌بیس (Coinbase) به‌نام سنتر (Center)، در قالب یک استیبل کوین قانون‌گذاری شده تحت فناوری بلاک چین راه‌اندازی شد.


استیبل کوین‌ها گونه‌ای از ارزهای دیجیتال هستند که ارزش آن‌ها مطابق با یک دارایی دیگر نظیر ارزهای فیات (دلار، یورو،…)، کالاها و فلزات گران‌بها و یا حتی دیگر رمزارزها محاسبه می‌شود. هدف استیبل کوین USDC حفظ برابری یک به یک (۱:۱) با دلار آمریکا است.


استیبل کوین‌هایی مانند USDC با دیگر ارزهای دیجیتال پرنوسان مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) تفاوت دارند. هدف اصلی استیبل کوین‌ها به‌جای رشد قیمت با گذشت زمان، ارائه یک منبع ذخیره ارزش به‌صورت پایدار و ثابت است.


برای مثال، میزان سوددهی بیت کوین از آغاز سال ۲۰۲۲ تا کنون ۳۵- درصد برآورد شده است؛ این در حالی است که قیمت ارز دیجیتال USDC در همین بازه زمانی تقریباً هیچ تغییری نداشته است. کمترین قیمتی که یو اس دی کوین طی ۵۲ هفته اخیر تجربه کرده ۰.۹۹۵ دلار، کمی پایین‌تر از یک دلار بوده است.


یو اس دی کوین در پشتوانه خود دارایی‌هایی واقعی دارد و بخشی از وثیقه و پشتوانه آن را ارزهای فیات تشکیل داده‌اند.


ارز دیجیتال USDC جهت حفظ ارزش و برابری با دلار، در پشتوانه خود پول نقد و اوراق قرضه کوتاه‌مدت را قرار داده است و به ازای هر واحد ارز دیجیتال USDC، یک دلار آمریکا به‌عنوان وثیقه و پشتوانه نگهداری می‌شود.


یو اس دی کوین یکی از برترین استیبل کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال است و به همین دلیل در بسیاری از صرافی‌های معتبر موجود است. هم‌اکنون، کاربران صرافی او ام پی فینکس نیز می‌توانند علاوه‌بر تتر به خرید USDC در این پلتفرم بپردازند.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین (Stablecoin) نوعی ارز دیجیتال است که طوری طراحی شده تا ارزش آن با یک دارایی دیگر برابری کند. این دارایی‌ می‌تواند ارز فیات، کالا و یا دیگر رمزارزها باشد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا