اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تاریخ راه اندازی هارد فورک وسیل مشخص شد

چارلز هاسکینسون، کمک بنیان‌گذار کاردانو (ADA)، روز جمعه در کانال یوتیوب خود تاریخ راه اندازی هارد فورک وسیل (Vasil Hard Fork) را ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) اعلام کرد. در ابتدا، اجرای این هارد فورک در شبکه اصلی برای ماه ژوئن (اردیبهشت-خرداد) در سال میلادی جاری برنامه‌ریزی شده بود که دو مرتبه به تعویق افتاد.


اینپوت اوتپوت هنگ‌کنگ (IOHK)، کمپانی همکار کاردانو که مشغول فعالیت برای راه‌ اندازی هارد فورک وسیل است، اعلام کرد فرآیند آزمایش این به‌روزرسانی به سه شاخص بسیار حیاتی برای اجرا در شبکه اصلی نیاز داشت که به آن‌ها دست یافته است:

۷۵ درصد از بلوک‌های شبکه اصلی توسط نود کاندید شده برای وسیل (نود نسخه ۱.۳۵.۳) ایجاد شده‌اند.

نزدیک به ۲۵ درصد از صرافی‌ها (نماینده ۸۰ درصد از توکن‌های ADA) ارتقای لازم را انجام داده‌اند.

ده اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) از لحاظ ارزش کل قفل‌شده (TVL)، ارتقا به نسخه ۱.۳۵.۳ و آمادگی برای شبکه اصلی را تایید کرده‌اند.


کمپانی IOHK نوشت از بین ۱۲ صرافی برتر دنیا، صرافی‌های MEXC و بیترو (Bitrue) آماده راه اندازی هارد فورک وسیل هستند و صرافی بایننس نیز در آستانه آمادگی قرار دارد؛ این در حالی است که صرافی‌های آپ‌بیت (Upbit)، کوین‌بیس (Coinbase)، وایت‌بیت (WhiteBit)، BKEX و هیت بی تی سی (HitBTC) هنوز در حال انجام ارتقا و آماده شدن برای راه اندازی هارد فورک وسیل در شبکه اصلی هستند.


به گفته توسعه‌دهندگان، این هارد فورک برای بلاک چین کاردانو مقیاس‌پذیری بیشتر و کارمزدهای پایین‌تر را همراه خواهد داشت و اولین به‌روزرسانی مهم در پلوتوس (Plutus Script)، زبان برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند در بلاک چین کاردانو است. پلوتوس در به‌روزرسانی قبلی شبکه تحت عنوان آلونزو (Alonzo)، در سپتامبر (شهریور) سال گذشته معرفی شد.


هاسکینسون در توییتر خود عنوان کرد که چنانچه همه‌چیز درست پیش برود، این ارتقا در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) در شبکه اصلی انجام خواهد شد.


عنوان وسیل برای این هارد فورک جهت گرامیداشت خاطره وسیل دابُف، یکی از اعضای بلغار شبکه کاردانو، انتخاب شده که در سال ۲۰۲۱ فوت کرد.


بر اساس آمار کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت فعلی رمزارز ADA در محدوده ۰.۴۷ دلار قرار دارد که نسبت به هفت روز گذشته بیش از ۹ درصد افزایش داشته است.

مقیاس پذیری در بلاک چین چیست؟

مقیاس‌پذیری (Scalability) در بلاک چین به سرعت انجام تراکنش‌ها و توان عملیاتی آن اشاره دارد و به‌طور کل، ظرفیت انجام امور در یک بلاک چین را نشان می‌دهد.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا