آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

مبدل ارز دیجیتال چیست؟ آشنایی با نرم افزار مبدل ارز دیجیتال

استفاده از مبدل ارز دیجیتال خوب و کارآمد یکی از ضروری‌ترین ابزارها برای فردی است که قصد ارتقای سطح دانش و فعالیت خود در بازار رمزارزها را دارد. از طریق یک ماشین حساب مبدل ارز دیجیتال (Cryptocurrency Converter) می‌توان به‌صورت آنی ارزش یک دارایی را محاسبه کرد. اگر شما در دنیای ارزهای دیجیتال تازه‌کار هستید، احتمال برایتان سوال است که مبدل ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟ یا حتی شاید ندانید که مبدل ارز آنلاین چیست؟


در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس قصد داریم یک تعریف ساده از مبدل ارز دیجیتال برای شما بیاوریم و کاربردهای یک نرم افزار مبدل ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.


زمانی که صحبت از یک مبدل ارز آنلاین و انتخاب بهترین پلتفرم ارائه‌دهنده این سرویس می‌شود، باید به چندین عامل توجه داشت. پیدا کردن یک صرافی مبدل ارز دیجیتال کار دشواری نیست، اما برگرداندن ارز دیجیتال به ارز فیات و استفاده از یک سرویس مبدل بیت کوین به ریال / تومان و برداشت موجودی از صرافی، ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد.


استفاده از مبدل ارز دیجیتال به تومان می‌تواند با اهداف گوناگونی صورت گیرد. اصلی‌ترین هدف عموماً کسب سود از نوسانات بازار و تغییرات قیمت بیت کوین است. از زمان پیدایش بیت کوین (BTC) در سال ۲۰۰۹ تا کنون، ارزش آن همیشه در برابر دلار آمریکا (USD) توسط سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران ارزیابی شده است. امروز سرمایه‌گذاران در ایران نیز، به‌دنبال بهترین قیمت بیت کوین و همچنین دیگر ارزهای دیجیتال به تومان هستند.

مقایسه قیمت ارز دیجیتال بین صرافی‌های مختلف می‌تواند شما را به بهترین نرخ جهت خرید برساند. در همین راستا، عملکرد قیمت بیت کوین در برابر دلار یکی از هیجان‌انگیز ترین مسائلی است که در بازار ارزهای دیجیتال مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد و معامله‌گران نیز به‌دقت و در هر لحظه با استفاده از مبدل بیت کوین به دلار، تغییرات قیمتی را زیر نظر دارند.


اگر شما هم مانند بسیاری از افراد قیمت بیت کوین به تومان و یا دیگر ارزها را در ذهن خود محاسبه می‌کنید، پیشنهاد می‌شود از یک مبدل ارز دیجیتال استفاده کنید. استفاده از یک نرم افزار مبدل ارز دیجیتال معمولاً رایگان است و شما می‌توانید با صرفه‌جویی در زمان، دقیق‌ترین برآورد را برای سرمایه‌گذاری خود داشته باشید.

مبدل ارز دیجیتال و کاربرد های آن

مبدل ارز دیجیتال

مبدل ارز دیجیتال می‌تواند در قالب یک اپلیکیشن، وب‌سایت و یا افزونه مرورگر (Extension) باشد و معمولاً در صرافی‌ها به‌‎عنوان یکی از ویژگی‌ها و خدمات زیرمجموعه آن پلتفرم ارائه می‌شود. شما باید بر اساس نیاز و اهداف خود یک مبدل ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

مبدل ارز آنلاین شما باید از دارایی مد نظر شما پشتیبانی کند و همچنین، امکان تغییر سریع ارزها به یکدیگر را داشته باشد. مبدل ارز دیجیتال جزء خدمات رایجی نیست که همه صرافی‌ها به کاربران خود ارائه می‌دهند.

شایان ذکر است با مراجعه به صفحه «معامله سریع» در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس می‌توانید از مبدل ارز دیجیتال به تومان و دیگر رمزارزها با نرخ لحظه ای استفاده کنید و معامله ارز دیجیتال خود را به‌صورت آنی انجام دهید.


حتماً همه شما می‌دانید که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا بیت کوین است و کاهش قیمت بیت کوین بر قیمت دیگر ارزهای دیجیتال در بازار اثر منفی می‌گذارد. البته که آلت کوین‌ها نیز هر ساله دستاوردهای جدیدی کسب کرده و حتی ممکن است در آینده جایگاه اول بازار را به خود اختصاص دهند؛ اما در حال حاضر معیار اصلی اکثر افراد در استفاده از یک نرم افزار مبدل ارز دیجیتال، پیدا کردن معادل قیمت یک ارز دیجیتال در برابر بیت کوین و اتریوم است.

البته مبدل بیت کوین به دلار آمریکا نیز بین معامله‌گران حرفه‌ای بازار و مبدل بیت کوین به ریال بین کابران ایرانی محبوبیت بسیار زیادی دارند.


معمولاً در استفاده از یک مبدل ارز دیجیتال می‌توانید به‌صورت همزمان معادل قیمت چند رمزارز را به‌دست آورید. یک مبدل ارز آنلاین به‌صورت لحظه ای قیمت ارز دیجیتال را بر اساس قیمت جهانی به‌روزرسانی می‌کند. سه مورد از مزایای مبدل ارز دیجیتال و کاربردهای آن به‌شرح زیر است:

  • با مبدل ارز دیجیتال می‌توانید در لحظه رمزارز مد نظر را در سبد سرمایه خود بیاورید.
  • مبدل ارز آنلاین به شما اجازه داده تا به‌صورت آنی رمزارزی را خریداری کنید که لازمه سرمایه‌گذاری در یک رمزارز یا پروژه دیگر است.
  • با استفاده از این خدمات، می‌توانید در صورت رشد یک رمزارز به‌سرعت در آن سرمایه‌گذاری کرده و اقدام به کسب سود کنید.

نرم افزار مبدل ارز دیجیتال

نرم افزار مبدل ارز دیجیتال

برای استفاده از یک نرم افزار مبدل ارز دیجیتال، بهترین رویکرد این است که صرافی مورد اعتماد خود با این قابلیت را پیدا کنید و همچنین در مورد محدودیت‌های برداشت و کارمزدهای آن اطلاعات کسب کنید. پلتفرم مد نظر شما باید به‌گونه‌ای باشد که استفاده از مبدل ارز در آن آسان باشد و برداشت سود شما را در لحظه انجام دهد. بهتر است در انتخاب پلتفرم خود موارد زیر را در نظر بگیرید:


محدودیت برداشت: صرافی های ارز دیجیتال معمولاً برای برداشت‌ها یک محدودیت یا سقف روزانه دارند. در این راستا، شما باید پلتفرمی را انتخاب کنید که شیوه‌های مختلف برای برداشت موجودی داشته باشد و کارمزدهای کمی را برای این کار اعمال کند. در حالت ایده‌آل، کارمزد برداشت‌ها باید یک نرخ ثابت داشته باشد و حجم برداشت شما در میزان کارمزد صرافی تاثیری نگذارد.


ساختار کارمزد: کسب درآمد صرافی‌ها از طریق کارمزدها صورت می‌گیرد و این کارمزد در عملیات مختلف صرافی نظیر برداشت‌ها و معاملات وجود دارند. پلتفرمی را انتخاب کنید که ساختار کارمزد آن برای کاربر کاملاً مشخص‌شده و شفاف باشد و بدون اطلاع کاربر هزینه‌ای را لحاظ نکند.


محیط کاربری: محیط کاربری پیچیده و سرعت پایین انجام تراکنش‌ها متعلق به دوران گذشته است و صرافی شما باید برای استفاده از مبدل ارز دیجیتال و به‌طور کل تمامی قابلیت‌ها، یک محیط کاربرپسند (User-Friendly) ارائه دهد.


پشتیبانی: پشتیبانی مشتریان نیز اهمیت بسیار زیادی در انتخاب یک صرافی و مبدل ارز آنلاین دارد. این مسئله زمانی دیده می‌شود که شما هنگام استفاده از مبدل ارز دیجیتال یا انجام دیگر فعالیت‌ها به مشکل برخورد می‌کنید.


جهت معرفی بهترین صرافی و نرم افزار مبدل ارز دیجیتال می‌توان به پلتفرم‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، افزونه مرورگر مبدل بیت کوین (Bitcoin Auto-Converter)، کوین‌گِکو (CoinGecko)، صرافی‌های بایننس (Binance)، کوین‌بیس (Coinbase) و . . . اشاره کرد. جهت استفاده رایگان از یک مبدل بیت کوین به ریال / تومان و ارزهای دیجیتال نیز می‌توانید از طریق حساب کاربری خود، به بخش «خرید و فروش سریع» در صفحه معاملات صرافی او ام پی فینکس رجوع کنید.

نحوه کار با مبدل ارز دیجیتال

کار با مبدل ارز دیجیتال

بسیاری از سرمایه‌گذاران جهت تغییر معادل سرمایه رمزارز خود به پول فیات (دلار، یورو، تومان، . . .) از صرافی های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. پلتفرم‌ها این قابلیت را از طریق پیاده‌سازی یک مبدل ارز دیجیتال در زیرساخت خود به‌وجود می‌آورند. با استفاده از یک مبدل بیت کوین به تومان، می‌توانید در لحظه ارزش سرمایه بیت کوین خود به تومان را مشاهده کنید و در مورد برداشت آن تصمیم بگیرید.

اکثر صرافی‌های حال حاضر یک مبدل بیت کوین به تومان به شکلی ساده برای کاربران خود فراهم کرده‌اند که روال کلی استفاده از آن‌ها به‌شرح زیر است:


در مرحله اول رمزارز خود مثلاً بیت کوین را انتخاب می‌کنید و سپس می‌توانید دارایی دیگر مثلاً تومان، اتریوم یا تتر (USDT) را جهت معامله و تعویض با بیت کوین مشخص کنید. معمولاً با وارد کردن مقادیر مربوطه، به‌صورت آنی ارزش دارایی مورد نظر شما در برابر بیت کوین مشخص خواهد شد و در صورت تایید شما، این عملیات در لحظه تکمیل می‌شود. اما پیش از انجام این کار، بهتر است از مقدار کارمزد لحاظ‌شده برای استفاده از مبدل ارز آگاهی حاصل کنید.


زمانی که از مقادیر مشخص‌شده در مبدل و کارمزدهای آن مطمئن شدید، می‌توانید عملیات خود را تکمیل کنید. در این‌جا فعالیت شما باید تمام‌شده باشد و ارز دیجیتال مورد نظر و یا تومان شما باید در حساب کاربریتان دیده شود. البته گاهی اوقات ممکن است که به‌دلیل شلوغی شبکه این فرآیند دقایقی به‌طول بیانجامد.


در این مقاله مبدل ارز دیجیتال، کاربردها و نحوه استفاده از آن را برای شما توضیح دادیم. چنانچه جای سوال، پیشنهاد و یا انتقادی در ذهن شما وجود دارد، می‌توانید از طریق تماس با پشتیبانی و یا نظرات همین پست با ما در میان بگذارید.

اطلاعات بیشتر درباره مبدل ارز دیجیتال

آیا گوگل مبدل ارز دارد؟

بله. شما می‌توانید با تایپ انگلیسی دارایی‌ها (مثلاً BTC to USD) در نوار جست‌و‌جو به مبدل ارز گوگل دسترسی پیدا کنید و یا از لینک «Unit Converter» افزونه مرورگر آن را نصب کنید.

ماشین حساب ارز دیجیتال به تومان چیست؟

ماشین حساب ارز دیجیتال به تومان همان مبدل ارز دیجیتال است که از طریق صرافی‌های داخلی نظیر او ام پی فینکس، می‌توانید معادل رمزارز خود را در لحظه به تومان مشاهده و برداشت کنید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۹ دیدگاه‌ها

    1. مبدل ارز دیجیتال یا یک ماشین حساب ارز دیجیتال معمولاً همه ارزها رو پشتیبانی نمیکنه و باید چک کنید که ارز مورد نظر رو ساپورت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا