آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریمعرفی ارزهای دیجیتال

شت کوین چیست؟ معرفی بهترین شت کوین‌ ها در سال ۲۰۲۳

شت کوین یک ارز دیجیتال است که هیچ هدف قابل تشخیصی ندارد. این اصطلاح اغلب برای توصیف آلت‌کوین‌ها یا رمزارزهایی که پس از محبوب شدن بیت‌کوین توسعه یافته‌اند اما کاربرد خاصی ندارند، استفاده می‌شود. خرید بیت کوین در سال ۲۰۱۰ و نگهداری آن تا به امروز بازگشت سرمایه‌ای بیش از ۲۰ هزار درصد داشته است. از این رو، شت‌ کوین‌ها از نظر بازدهی‌ ناشی از افزایش قیمت‌هایی که برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان می‌آورند، با بیت‌کوین مقایسه می‌شوند. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، به مفهوم «شت کوین چیست؟» می‌پردازیم و در ادامه مطلب به معرفی چند شت کوین آینده دار در سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

پادکست شت کوین های آینده دار در ۲۰۲۳

شت کوین چیست؟

شت کوین‌ به ارزهای دیجیتالی اطلاق می‌شود که کاربرد زیادی ندارند؛ اما در تصمیمات معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال تاثیرگذار هستند. بسیاری از پروژه‌های کریپتویی صرفا بر اساس حدس و گمان بوده و در برخی موارد یک استراتژی بازاریابی موثر یا تایید آن‌ها توسط افراد مشهور است که آن‌ها را به بهترین شت کوین برای خرید تبدیل می‌کند که با تبلیغات گسترده، سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در آن‌ها تشویق می‌شوند.

اصطلاح شت کوین، انتزاعی است و می‌تواند به رمزارزهایی بدون عملکرد واضح یا توکن‌های میم که پشتوانه‌ای ندارند اشاره کند. برخلاف قیمت اتریوم، بیت‌کوین و یا بایننس کوین که ثبات قابل قبولی داشته و از مارکت کپ بالایی برخوردارند، شت کوین ها نوسانات بسیار شدیدی را در قیمت تجربه می‌کنند. در برخی موارد، اصطلاح شت‌ کوین برای توصیف پروژه‌هایی با مارکت کپ کمتر از ۱ میلیارد دلار نیز استفاده می‌شود.

معرفی ارزهای شت کوین برتر و عملکرد آن‌ها

علاقه به ارزهای دیجیتال از زمان معرفی بیت کوین در سال ۲۰۰۹ به میزان قابل توجهی افزایش یافت. موفقیت آن‌ها باعث شد کسب‌وکارهایی که به دنبال استفاده از فناوری بلاکچین در ایجاد توکن‌های مختص به خود هستند، در این مسیر قدم بردارند. توسعه‌دهندگان یک رمزارز معمولا حداکثر سقف عرضه توکن خود را اعلام می‌کنند. مثلا میزان عرضه بیت‌کوین به ۲۱ میلیون واحد BTC محدود می‌شود.

به طور کلی، می‌توان گفت تعیین محدودیت برای عرضه یک رمزارز باعث کمیابی آن می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران می‌دانند که حتی یک توکن اضافی پس از یک نقطه خاص ایجاد نخواهد شد. در نتیجه، عرضه بیشتر یک دارایی از نظر تئوری ارزش آن را کاهش می‌دهد.

مطالعه بیشتر: پشتوانه بیت کوین چیست و چه چیزی باعث ارزشمندی آن می‌شود؟

شناسایی شت کوین‌ها برای برخی معامله‌گران حرفه‌ای ممکن است آسان باشد؛ زیرا این دسته از ارزهای دیجیتال از الگوی خاصی پیروی می‌کنند. به طور مثال، این نوع رمزارزها بازاریابی بسیار گسترده و فراگیری دارند. به‌ویژه در عصری که علاقه به بازار ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران روزبه‌روز در حال افزایش است. لازم به ذکر است که برخی از دولت‌ها مانند ژاپن و کره‌ جنوبی، کاربران را به استفاده از ارزهای دیجیتال در بازارهای گسترده‌تر تشویق می‌کنند.

شت کوین های آینده دار در سال ۲۰۲۳

شت کوین های آینده دار در سال ۲۰۲۳

در ادامه این مقاله به معرفی ۱۲ ارز دیجیتال می‌پردازیم که در جامعه ارزهای دیجیتال سروصدا زیادی به پا کرده‌اند. تبلیغات گسترده‌ای در مورد این شت کوین ها انجام شده است. البته برخی از این ارزهای دیجیتال مفید هستند و به سرمایه‌گذاران خود پاداش می‌دهند. در ادامه لیستی از شت کوین‌های آینده‌دار در سال ۲۰۲۳ به همراه ویژگی خاص هر کدام آورده شده است:

  1. میم‌کوین لاو هیت اینو (Love Hate Inu): این ارز دیجیتال با نماد LHINU در بازار رمزارزها معامله می‌شود و با ایده رای‌گیری به طور مستقل و شفاف در بازار کریپتو ظهور کرده است.
  2. رمزارز تامادوج (Tamadoge): تامادوج با نماد TAMA به بازار عرضه شد. این شت کوین توانست در عرضه اولیه خود ۱۹ میلیون دلار سرمایه‌ جمع‌آوری کند و به طور کامل پیش‌فروش شود.
  3. ارز دیجیتال متروپولی (Metropoly): نماد خرید و فروش این رمزارز METRO است که با ایده توسعه‌ NFTها به بخش املاک و مستغلات و سپس امکان فروش کسری از این نوع دارایی‌ها وارد بازار شده است.
  4. رمزارز Swords of Blood (SWDTKN): یک پلتفرم جامعه‌محور است که با هدف بازی برای کسب درآمد و بهبود تجربه بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی راه‌اندازی شده است.
  5. توکن SVC از پلتفرم Securedverse: یک پلتفرم بازی برای کسب درآمد و بازاریابی محصولات و کسب‌وکارها است.
  6. بتل اینفینیتی (Battle Infinity): بتل اینفینیتی یک پروژه بازی متاورسی مبتنی بر شبکه بایننس اسمارت چین است که با نماد IBAT در بازار رمزارزها معامله می‌شود.
  7. لاکی بلاک (Lucky Block): پروژه لاکی بلاک که با نماد LBLOCK در بازار رمزارزها لیست شده است، از فناوری بلاکچین برای توسعه یک پلتفرم شرط‌بندی غیرمتمرکز استفاده می‌کند.
  8. دوج کوین (DOGE): شناخته شده‌‌ترین میم‌کوین در بازار رمزارزها است که سروصدای زیادی را با حمایت ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، به‌پا کرده است.
  9. شیبا اینو (SHIB): میم‌کوین محبوب که در آرزوی گرفتن سهم بازار از دوج‌کوین است.
  10. ایپ کوین (ApeCoin): رمزارز مجموعه NFT میمون‌های کسل است که خود قابل تعویض بوده و با نماد APE در بازار معامله می‌شود.
  11. ارز دیجیتال بالانسر (Balancer): توکن حاکمیتی این پروژه BAL است. بالانسر یک نرم‌افزار مبتنی بر شبکه اتریوم بوده که کاربران را به سرمایه‌گذاری در استخرهای نقدینگی تشویق می‌کند و یک جایگزین غیرمتمرکز برای بازارسازان فراهم می‌کند.
  12. دوج ایلان مارس (Dogelon Mars): یک میم کوین است که با شعار «من دوج ایلان هستم، دوج ایلان مارس. به من ملحق شو و ما با یکدیگر به دست‌نیافتنی‌ها می‌رسیم» در صفحه اول وب سایت پروژه، خود را معرفی می‌کند. نماد این رمزارز ELON است.

آیا می‌توانیم با شت کوین درآمد غیرفعال داشته باشیم؟

واضح است که این نوع رمزارزها یک پروژه جدی محسوب نمی‌شوند و در واقع تنها دلیل وجود آن‌ها نام و موضوعات پیرامون آن‌ها است. اگرچه سرمایه‌گذاری در آن‌ها ممکن است بازدهی‌ قابل‌توجهی داشته باشد، اما به طور کلی، این دسته از رمزارزها به شدت پرخطر شناخته می‌شوند. بنابراین، تنها دلیل خرید آن‌ها، شت کوین بودنشان است! به طور خلاصه، می‌توان گفت شما می‌توانید با این نوع از ارزهای دیجیتال درآمد غیرفعالی داشته باشید؛ اما ارز دیجیتالی به دست خواهید آورد که ارزش ذاتی ندارد.

سرمایه‌گذاری در شت کوین ها

سرمایه گذاری در شت کوین ها

دلیل خوبی برای خرید ارزهای شت کوین وجود ندارد و اگر این کار را انجام دهید، احتمالا پول خود را در معرض ریسک بالایی قرار داده‌اید. واضح است که خرید یک شت کوین نباید هرگز سرمایه‌گذاری تلقی شود؛ از همین جهت، در خوشبینانه‌ترین سناریو، سرمایه‌گذاران صرفا برای سرگرمی به معامله این ارزهای دیجیتال می‌پردازند.

این اتفاق گاهی در مورد میم‌کوین‌ها نیز رخ می‌دهد. دوج‌کوین و شیبا اینو معروف‌ترین نمونه‌ها هستند. به طور کلی، هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال شرایط هیجان‌انگیزی بر بازار حاکم است؛ با این وجود، معیار‌هایی وجود دارد که در صورت بررسی و مطالعه آن‌ها در یک پروژه می‌توانید سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری داشته باشید.

مطالعه بیشتر: دوج کوین یا شیبا؟ سرمایه‌ گذاری در کدام میم کوین آینده بهتری دارد؟

معامله‌گران هنگام سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است به دلیل ترسیم شباهت‌های تاریخی ارزهای دیجیتال با یکدیگر، با مشکل مواجه شوند. همچنین، به دلیل اینکه فناوری زیربنایی مورد استفاده برای مدیریت بلاکچین ممکن است توسط درصد زیادی از سرمایه‌گذاران به خوبی درک نشده باشد، فضای زیادی برای سوء استفاده وجود دارد. تشخیص اینکه آیا یک ارز دیجیتال در بازار دوام می‌آورد یا اینکه صرفا برای جلب توجه سرمایه‌گذاران ایجاد شده است، می‌تواند دشوار باشد.

نحوه ارزش‌گذاری یک ارز دیجیتال با شرایط تعیین قیمت دارایی‌های سنتی متفاوت است. آلت‌کوین‌ها توسط دولت‌ها حمایت نمی‌شوند؛ به این معنی که سرمایه‌گذاران نمی‌توانند به رشد تولید ناخالص داخلی (GDP)، سطوح بدهی یا تورم نگاه کنند تا تشخیص دهند که آیا یک آلت‌کوین کمتر از ارزش ذاتی خود یا بیشتر از آن ارزش‌گذاری شده است.

با توجه به اینکه اکثر اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال در اینترنت یافت می‌شود، منبعی که تشخیص درست بودن اطلاعات یا صرفا به منظور ایجاد سروصدا ساخته شده باشند، دشوار است. همین موضوع ممکن است گاهی اوقات، باعث سردرگمی سرمایه‌گذاران در مورد اینکه آیا یک ارز دیجیتال شت کوین واقعا ارزشمند است یا خیر، شود.

سوالات پرتکرار کاربران درباره شت کوین ها

شت کوین چیست؟

شت کوین‌ به ارزهای دیجیتالی اطلاق می‌شود که کاربرد زیادی نداشته و مشخصا از ارزش چندانی برخوردار نیستند.

بهترین ارزهای شت کوین در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

میم‌کوین لاو هیت اینو، رمزارز تامادوج، ارز دیجیتال متروپولی، بتل اینفینیتی، دوج ایلان مارس و… به عنوان بهترین شت کوین های سال جاری شناخته می‌شوند.

آیا سرمایه‌گذاری در شت کوین ها ایده خوبی است؟

واضح است که این نوع رمزارزها یک پروژه جدی نیستند و در واقع تنها دلیل وجودشان موضوعات و تبلیغات پیرامون آن‌ها است. اگرچه احتمال دارد سرمایه‌گذاری در آن‌ها بازدهی‌ قابل‌توجهی داشته باشد، این نوع از سرمایه‌گذاری با ریسک بالایی همراه است.

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

‫۶ دیدگاه‌ها

    1. ضمن وقت بخیر،
      اساساً ما مجاز به ارائه پیشنهاد خرید یا فروش نیستم. فقط می‌توانیم توصیه کنیم که قبل از خرید هر رمزارز لطفاً صفر تا صد پروژه رو بررسی کنید. همچنین مقداری رو سرمایه‌گذاری کنید که می‌توانید ریسک کنید. اما اگر نظر شخصی خودمو بخواین، تاحدی روی ولد کوین موافقم و دارم راجبش بیشتر تحقیق میکنم. هنوز ازش نخریدم، اما قصدشو دارم.

      موفق و پرسود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا