اخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

مدیر عامل MicroStrategy می‌گوید بیت کوین می‌تواند در دهه آینده به ۵۰۰ هزار دلار برسد.

او معتقد است ارزش بیت کوین طی ۴ سال آینده مجددا به سقف قیمتی خود یعنی ۶۹ هزار دلار خواهد رسید و در صورتی که ارزش بازار (مارکت کپ) بیت کوین با ارزش بازار (مارکت کپ) طلا مطابقت داشته باشد، احتمالا طی ده سال آینده شاهد بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری خواهیم بود.

در طول سال ها، این کارآفرین ۵۷ ساله خود را به عنوان یکی از بزرگ ترین حامیان بیت کوین و ارز دیجیتال معرفی کرده است. مایکرواستراتژی (MicroStrategy) بزرگترین هولدر بیت کوین (BTC) است و در اوایل این هفته، با خرید ۳۰۱ بیت کوین دیگر، ذخیره کل بیت خود را به ۱۳۰۰۰۰ واحد BTC رساند.

بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری در آینده‌ای نه چندان دور

مایکل سیلور در مصاحبه اخیر خود، پس از پیش بینی قیمت بیت کوین، پیرامون ارزش بازار (مارکت کپ) نیز بیاناتی داشت و مارکت کپ بیت کوین را به عنوان مهم‌ترین موضوع در مسیر رسیدن به بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری عنوان کرد. چرا که در حال حاضر مهم‌ترین چالش در بازارهای مالی میان سرمایه‌گذاران، مقایسه ارزش بیت کوین و طلا در طول زمان است.

به نظر می رسد که این حامی بزرگ بیت کوین هیچ نگرانی از بابت زمستان جاری در بازار رمزارزها ندارد. علی‌رغم سقوط بازار در سال جاری، او معتقد است بیت کوین در چهار سال آینده مجددا به بالاترین قیمت خود یعنی ۶۹۰۰۰ دلار خواهد رسید.

در آخرین مصاحبه‌اش نیز پیش‌بینی کرد که اولین و برترین دارایی دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی در صورت مطابقت با ارزش بازار (مارکت کپ) طلا در دهه آینده می‌تواند در قیمت ۵۰۰ هزار دلار معامله شود.

به بیان دیگر در صورتی که ارزش بازار (مارکت کپ) بیت کوین با ارزش بازار (مارکت کپ) طلا مطابقت داشته باشد، احتمال دیدن بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری قوی‌تر خواهد شد.

او در همین راستا گفت:

گام بعدی برای بیت کوین، جایگزینی آن با طلا به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش به صورت غیر مستقل است.

در حال حاضر ارزش بازار (مارکت کپ) طلا برابر با ۱۱ تریلیون دلار و ارزش بازار (مارکت کپ) بیت کوین برابر با ۳۶۵ میلیارد دلار است.

با وجود اینکه هم اکنون این دو دارایی تفاوت قابل توجهی در ارزش بازار با یکدیگر دارند، مایکل سیلور تمایل و ترجیح خود را به ارزهای دیجیتال نشان داده‌است.

سیلور همچنین در سال گذشته و طی بیانات و مصاحبه‌های قبلی خود، بارها و بارها به مزایای بیت کوین نسبت به سایر دارایی‌ها اشاره کرده و آن را ۵۰ برابر بهتر از سایر فلزات گرانبها می‌داند.

تابستان امسال، او این موضع حمایت از بیت کوین را دوچندان کرد و گفت:

” بدیهی است که بیت کوین از طلا و هر چیزی که طلا می خواهد باشد بهتر است”

بر خلاف افراد بسیاری که معتقدند قیمت بیت کوین به صفر خواهد رسید، سیلور پیش‌بینی کرد که در سال‌های آینده می‌توانیم شاهد بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری باشیم. همچنین ارزش قیمتی بیت کوین می‌تواند تا یک میلیون دلار نیز افزایش یابد.

مایکرواستراتژی به خرید بیت کوین ادامه می‌دهد

بیت کوین 500 هزار دلاری

چند روز پیش و در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲، این شرکت با خرید ۳۰۱ واحد بیت کوین دیگر با میانگین قیمت ۱۹۸۵۰ دلار به ارزش ۶ میلیون دلار، بار دیگر به ذخیره بیت کوین خود اضافه کرد. این شرکت و مدیرعاملان آن هم اکنون جزء نهنگ‌های بیت کوین محسوب می‌شوند!

علی رغم سقوط بازار و ریزش‌های سنگین بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، شرکت MicroStrategy در حال حاضر ضرر قابل توجهی را در سرمایه گذاری خود متحمل نشده است.

لازم به ذکر است که سهام این شرکت نیز در چند ماه گذشته روندی نزولی داشته است. در نوامبر ۲۰۲۱ و زمانی که بازار کریپتوکارنسی در اوج خود بود و قیمت بیت کوین به سقف قیمتی ۶۹۰۰۰ دلار رسیده بود، ارزش سهام مایکرواستراتژی به نماد MSTR به بیش از ۸۰۰ دلار رسیده بود. اما سهام این شرکت هم اکنون با ۷۵ درصد کاهش در محدوده قیمتی ۲۰۰ دلار در حال معامله است.

بیشتر بخوانید: فروش ۵۰۰ میلیون دلار سهام مایکرواستراتژی جهت خرید بیت کوین

مایکرواستراتژی چیست؟

شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) یکی از برترین حامیان بیت کوین و ارزهای دیجیتال است که در زمینه هوش تجاری فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در ایالات ویرجینیا آمریکا واقع شده است.

منبع: cryptopotato.com

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا