تحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

آیا شیبا اینو شما را میلیاردر می‌کند؟ تحلیل و پیش بینی شیبا اینو

علی‌رغم شرایط سخت در بازار ارزهای دیجیتال، برخی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران موفق شدند که با خرید و فروش به‌موقع رمزارزهایی مانند بیت کوین (BTC) و دوج کوین (DOGE) به سودهای هنگفتی دست یابند و حالا، سوال‌ها بر سر این است که آیا شیبا اینو (Shiba Inu / SHIB) هم می‌تواند میلیاردرهای جدیدی به بازار معرفی کند؟


به گزارش تیم خبری صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، میم کوین (Memecoin) شیبا اینو این امیدها را برای نخستین بار در اکتبر سال ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) به‌وجود آورد که توانست با رشد نجومی ۱,۰۶۹ درصدی به سقف قیمت تاریخی خود در ۰.۰۰۰۰۷۹۲۴ دلار برسد. اکنون بر اساس نرخ‌های روز سوم مارس (۱۲ اسفند ۱۴۰۱)، قیمت شیبا در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۱۳۷ دلار قرار دارد و از اوج قیمت خود ۸۶.۷۵ درصد فاصله گرفته است.

پادکست تحلیل و پیش بینی شیبا اینو

روند توسعه شیبا اینو

شیبا

ارز دیجیتال شیبا بر خلاف قیمت ارزان هر واحد آن، توانسته تاکنون از مرز ۱.۳ میلیون آدرس کیف پول عبور کند که نشان می‌دهد پروژه شیباریوم (Shibarium) در این اکوسیستم توجهات زیادی را به‌خود جلب کرده است. شیباریوم یک شبکه لایه ۲ (Layer-2) بوده که به کاربران اجازه طراحی و ساخت NFT در متاورس (Metaverse) و همچنین استفاده از آن‌ها در بازی‌های بلاک چینی و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) را می‌دهد.

مطالب بیشتر: راهنمای کامل NFT و نحوه ساخت آن


یکی دیگر از رویدادها و پیشرفت‌های مهم در اکوسیستم شیبا، متاورس این پروژه تحت عنوان “SHIB: The Metaverse” است که تیم توسعه آن به‌تازگی پیش‌نمایشی ویژه از آن را منتشر کرده است. همچنین، قرار است در فستیوال SXSW تگزاس بین روزهای ۱۰ تا ۱۹ مارس (۱۹ الی ۲۸ اسفند)، از ۱۱ هاب (Hub) در این متاورس با نام معبد واگمی یا “WAGMI Temple” رونمایی شود.

مطالب بیشتر: آشنایی با متاورس و دنیای مجازی


اکنون بر اساس پیش بینی قیمت شیبا توسط پلتفرم کوین‌کُدکس (CoinCodex) که از طریق الگوریتم و هوش مصنوعی کار می‌کند، می‌توان گفت قیمت توکن SHIB تا پایان سال ۲۰۲۳ پتانسیل رشد تا سطح ۰.۰۰۰۰۳۶ دلار را دارد.


یکی دیگر از پلتفرم‌های پیش بینی قیمت مشابه با کوین‌کدکس به‌نام کوین پرایس فورکَست (CoinPriceForecast) نیز یک پیش بینی صعودی از قیمت شیبا داشت که البته به‌میزان پلتفرم قبلی خوش‌بینانه نیست. این پلتفرم قیمت شیبا را تا پایان سال ۲۰۲۳ در سطح ۰.۰۰۰۰۱۴۷۴ دلار پیش‌بینی کرد و معتقد است قیمت این میم کوین تا پایان جولای سال ۲۰۲۴ (اوایل مرداد ماه ۱۴۰۳) به ۰.۰۰۰۰۳۵۴۷ دلار خواهد رسید.


حتی پلتفرم هوش مصنوعی مبتنی بر متن اوپن اِی آی (OpenAI) یعنی چت جی پی تی (ChatGPT) نیز در مورد پیش بینی قیمت شیبا در سال ۲۰۲۳ اطلاعات دقیقی نداشت، اما از میان عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت شیبا به ارتقای این شبکه، تعداد قرارداد هوشمند (Smart Contract) و کیف پول‌ها در آن، قوانین و مقررات نظارتی، اقتصاد جهانی و رقابت با دیگر پروژه‌ها اشاره کرد.

قیمت شیبا اینو
عملکرد قیمت شیبا از ابتدای ۲۰۲۳ تاکنون – Finbold


هنگام نگارش این خبر، قیمت ارز دیجیتال شیبا در روز جاری ۴.۶۴ درصد کاهش داشته است که این رقم نسبت به ۷ روز گذشته، ۱۳.۷۹ درصد و نسبت به ۳۰ روز اخیر، ۴.۰۱ درصد برآورد شده است؛ اما شیبا از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، در مجموع ۳۹.۷۰ درصد رشد قیمت داشته است.

با این‌که آمار و ارقام شیبا اینو کوچک به نظر می‌رسند، در نهایت همه‌چیز در بررسی دقیق شرایط بازار، میزان سرمایه‌گذاری در این رمزارز و قیمت شیبا هنگام فروش آن خلاصه می‌شود.

با توجه به عملکرد گذشته این رمزارز و روند توسعه اکوسیستم آن، ارز دیجیتال شیبا علی‌رغم فاصله بسیار زیاد با رمزارزهایی نظیر بیت کوین یا اتریوم، پتانسیل بالایی جهت رشد قیمت و حتی تبدیل یک سرمایه‌گذار محافظه‌کار به یک میلیاردر را دارد.

سلب_مسئولیت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا