اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

مجمع جهانی اقتصاد و تبلیغ گسترده رمزارزها

علی‌رغم تداوم روزهای آشفته در بازار رمزارزها، حامیان دارایی‌های دیجیتال مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) سال ۲۰۲۲ در داووس را تحت سلطه خود درآوردند؛ در این نشست، رهبران سیاسی و تجاری سراسر دنیا گرد هم می‌آیند.


بر اساس گزارش رویترز در ۲۳ می (۲ خرداد)، مدیران شرکت‌های رمزارز که در این نشست حضور داشتند خیابان‌ اصلی شهر داووس را برای تبلیغ رمزارزها به خود اختصاص داده‌اند.


در این بخش، چندین فعالیت مختلف مانند پیتزا بیت کوینی رایگان و یک سالن غذاخوری بین اقلام پذیرایی برای شرکت‌کنندگان در حاشیه این رویداد دیده می‌شود.


در این رویداد، چندین کمپانی بلاک چینی مانند سکیورنسی (Securrency) به رهبری بحث و بررسی پیرامون رمزارزها درآمدند. طبق اظهارات مدیرعامل این کمپانی، دن دانی، هدف از مشارکت در نشست امسال را برقراری ارتباطات و شبکه‌ها در راستای نحوه ایجاد پلی بین فناوری‌های جدید و امور مالی سنتی بیان کرد.

غرفه‌های جانبی در مجمع جهانی اقتصاد

نکته جالب این‌جا است که سکیورنسی خارج از محدوده امنیتی مرکز اصلی کنفرانس یک غرفه برای اطلاع‌رسانی در مورد رمزارزها راه‌اندازی کرد.


طبق اظهارات استن استالناکر، مدیر ارشد راهبردی شبکه اجتماعی کالچر (Culture)، اکثر فروشگاه‌های داووس در ویترین‌های خود اقدام به تبلیغ شرکت‌های بلاک چینی کردند.


با این که بیشتر شرکت‌های رمزارز در حاشیه این رویداد حضور داشتند، تاثیر فناوری بلاک چین در سطح جهانی موضوع اصلی بحث در این رویداد خواهد بود.


انتظار می‌رود در مجمع جهانی اقتصاد صاحب‌نظران صنعت رمزارزها مانند بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری اسکای‌بریج (SkyBridge Capital)، آنتونی ساراموچی، در مورد اهداف بیت کوین پیرامون حفظ محیط زیست ارائه‌ای انجام دهد. این جلسه به‌طور کل در رابطه با اثرات گازهای کربنی تولید‌شده توسط بیت کوین تمرکز خواهد داشت.


پیش‌بینی می‌شود که در ادامه، این مجمع میزبانی پنجمین سالگرد نشست بلاک چین در داووس را بر عهده گیرد. علاوه‌ بر این، این رویداد متشکل از مدیران و رهبران حوزه بلاک چین، رمزارزها و دولت‌ها خواهد بود که به بحث در رابطه با آینده فناوری غیرمتمرکز می‌پردازند.

نوسانات بازار رمزارزها

اما تمرکز بر حوزه رمزارزها در مجمع جهانی اقتصاد در داووس در حالی است که این بازار در نوسانات شدیدی به سر می‌برد و کارشناسان معتقدند که این بازار وارد فصل زمستان خود شده است.


در این نشست، صندوق بین‌المللی پول (International Monetary Fund) هشدار داد که برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم، دنیا با چالش مالی قابل توجهی روبرو شده است. در همین راستا، نویسنده کتاب معروف پدر پولدار پدر بی‌پول، رابرت کیوساکی، روز ۲۳ می (۲ خرداد) در توییتر و در بحبوحه ابهامات فعلی، سرمایه‌گذاری در بیت کوین و طلا را به دیگران پیشنهاد کرد.


به گزارش نشریه فین‌بولد (Finbold)، بنیان‌گذار کمپانی دلتا بلاک چین فاند (Delta Blockchain Fund)، کاویتا گوپتا، معتقد است که اصلاح فعلی در بازار رمزارزها نشانگر آغاز فصل زمستان برای آن است. به گفته او، اصلاح بیت کوین بیشتر از یک سال زمان می‌برد و بازار باید برای آن آماده باشد.


به‌علاوه، بحث‌ها در مورد قانون‌گذاری رمزارزها با سقوط استیبل کوین ترا (UST) دوباره جان تازه‌ای به خود گرفت؛ طی این اتفاق سرمایه‌گذاران میلیاردها دلار از دارایی‌های خود را از دست دادند.


هنگام نشر این خبر، بیت کوین در حال تلاش برای بالا ماندن از سطح ۳۰,۰۰۰ دلاری خود است، اما با کاهش ۳.۲ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۲۹,۴۰۰ دلار قرار دارد.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا