اخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

پیش بینی قیمت ریپل با توجه به پرونده SEC

یکی از کمپانی‌های شناخته‌شده حوزه فینتک (Fintech) به‌نام فایندِر (Finder)، نسخه‌ای جدید از پیش بینی قیمت ریپل (Ripple / XRP) ارائه کرده که بر اساس نظرسنجی‌های دوره‌ای از کارشناسان صنعت رمزارزها گردآوری شده است و اکنون، خریداران زیادی با مطالعه این گزارش به وسوسه افتاده‌اند.


این پیش بینی قیمت ریپل که در تاریخ ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) منتشر شده است، نشان می‌دهد قیمت این رمزارز با یک رشد تدریجی، تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۶۰۰ درصد افزایش خواهد داشت و به ۳.۸۱ دلار می‌رسد. در حال حاضر، ریپل با عملکرد بسیار خوب خود در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) با قیمت ۰.۵ دلار در بازارها معامله می‌شود.


این کارشناسان پیش بینی کردند قیمت ریپل تا ماه دسامبر (آذر-دی) و طی یک روند صعودی به ۰.۹ دلار خواهد رسید. این روند رشد در پیش بینی قیمت ریپل بدون شک تحت تاثیر شکست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در پرونده ریپل است. تلاش‌های این سازمان‌ در سال‌های اخیر قیمت ارز دیجیتال ریپل را تحت فشارهای زیادی قرار داده است.


در ماه آوریل (فروردین) کارشناسان پیش بینی کردند قیمت ریپل در صورت پیروزی در این پرونده تا ماه دسامبر (آذر-دی) به ۲.۵۵ دلار خواهد رسید و چنانچه این کمپانی در جدال با SEC پیروز بیرون نیاید، قیمت ریپل به ۰.۶۸ دلار خواهد رسید. بر اساس گزارش فایندر، ۲۷ درصد از این متخصصان پیرامون این دارایی دیدگاه مثبت‌تری دارند و معتقدند که هم‌اکنون زمان مناسبی برای خرید ریپل است.

در این بین، ۳۶ درصد از این افراد پیشنهاد فروش ریپل را داده و تقریباً ۳۸ درصد دیگر نیز معتقدند که هولد یا نگه‌داشتن این رمزارز بهترین استراتژی معاملاتی است.


از نظر اکثر کارشناسان، نتیجه پرونده ریپل با سازمان SEC عاملی تعیین‌کننده است و ۴۸ درصد از آن‌ها بر این باورند که قیمت ریپل تا پایان این پرونده، کمتر از ۰.۵ دلار باقی خواهد ماند.

مدیرعامل ریپل، برد گارلینگ‌هوس، عنوان کرد در صورت شکست ریپل در این پرونده، به یک دادگاه دیگر مراجعه خواهند کرد و ۲۶ درصد از کارشناسان معتقدند احتمال وقوع این مسئله پایین است. اما ۴۳ درصد از این افراد با توجه به اظهارات گارلینگ‌هوس می‌گویند که ریپل به دادگاه دیگری رجوع خواهد کرد و ۳۱ درصد از آن‌ها نظر خاصی پیرامون این مسئله ارائه ندادند.


کارشناسان حاضر در گزارش کمپانی فایندر پیرامون پیش بینی قیمت ریپل، شامل ۵۵ نفر از متخصصان کمپانی‌های حوزه فینتک، ماینینگ (استخراج ارزهای دیجیتال)، صرافی‌های ارز دیجیتال و دانشگاه‌ها می‌شود.


کرِیگ کاب، مدیر اجرایی پلتفرم تریدرکاب (Tradercobb)، به جرگه مثبت‌اندیشان در پیش بینی قیمت ریپل پیوست و اظهار کرد قیمت این رمزارز تا ماه دسامبر (آذر-دی) از مرز ۱ دلار عبور خواهد کرد. وی در این باره گفت بازار ارزهای دیجیتال با پیروزی ریپل در پرونده خود با SEC شاهد تغییر در تمایلات سرمایه‌گذاران خواهد بود و قیمت این رمزارز کهنه‌کار بازار پامپ خواهد کرد.


اما میتِش شاه، بنیان‌گذار پلتفرم اومنیا مارکِتس (Omnia Markets)، در نقطه روبروی کاب قرار دارد و اظهار می‌کند قیمت ریپل حتی در صورت پیروزی در برابر سازمان SEC به ۱ دلار هم نخواهد رسید. وی می‌گوید فروش از روی ترس معامله‌گران در جهان اثری منفی بر قیمت رمزارزهای بحث برانگیز نظیر ریپل دارد و با توجه به پرونده SEC، سرمایه‌گذاران تا پایان دادگاه ریپل، این رمزارز را نخریده و ابهامات فعلی افراد را مجبور به فروش دارایی‌های ریپل خود می‌کنند.


تامی هانَن از پلتفرم سوئیفت‌اکس (Swyftx) نیز معتقد است همزمان با انتظارات برای به‌نتیجه رسیدن این پرونده، جریانات و ترندهای بازار قیمت ریپل را مشخص خواهند کرد و بازار عموماً تاثیرات این اتفاقات را جلوتر از زمان در قیمت‌ها نشان می‌دهد و با نزدیک‌شدن به نتیجه این پرونده، نوسانات قیمت ریپل افزایش پیدا خواهد کرد.

ریپل چیست؟

ریپل (XRP) یک رمزارز طراحی‌شده توسط کمپانی آمریکایی ریپل لبز (Ripple Labs) است و با ارائه راه‌کارهای تجاری، رمزارزها را با یک روش پرداختی دیجیتال برای تراکنش‌های مالی ادغام کرده است.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا