تحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتالسلبریتی‌های کریپتو

احتمال صعود ریپل در پی صحبت های چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو (Cardano / ADA)، پس از انتقاد حامیان ریپل (Ripple / XRP) از صحبت‌های وی، بیان کرد معتقد است رمزارز ریپل جزء دسته اوراق بهادار نیست و یک کالا محسوب می‌شود.

صحبت‌های هاسکینسون موضع او را در برابر پرونده ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تا حدی مشخص کرد و موجب افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون پیروزی ریپل لبز (Ripple Labs) در این پرونده و همچنین احتمال صعود ریپل در نمودار قیمتی آن شد.


او روز گذشته در توییتر خود نوشت که همیشه معتقد بوده پروتکل‌های لایه ۱ (Layer-1) جزء اوراق بهادار نیستند. بر اساس گفته‌های او، ریپل دارای کاربرد است و به‌اندازه کافی غیرمتمرکز است تا در سراسر دنیا مورد استفاده تولیدکنندگان و اپراتورها قرار بگیرد. به این ترتیب، استناد سازمان SEC از طریق تست هاوی (Howey Test) جهت اثبات ادعای خود علیه ریپل «عجیب و بی‌معنی» است.


هاسکینسون در راستای این صحبت‌ها و شکست احتمالی سازمان SEC در جدال قانونی خود با ریپل لبز افزود این پرونده فاقد ارزش و کیفیت است، چرا که قوانین و مقررات اوراق بهادار را به چیزی نسبت داده‌اند که میلیون‌ها عضو و شرکت‌کننده در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دارد و توسط هیچ نهاد واحدی کنترل نمی‌شود.


بنیان‌گذار کاردانو که از سال ۲۰۲۰ تا کنون توجه ویژه‌ای به پرونده ریپل داشته، از نهادهای قانون‌گذار به‌دلیل کوتاهی در انجام مسئولیت‌ها انتقاد کرد و رفتار آن‌ها را «ریشه اصلی مشکلات در صنعت رمزارزها» عنوان کرد.


طبق گفته‌های وی، صنعت رمزارزها به‌دلیل عدم وجود یک چهارچوب نظارتی مشخص تحت سلطه دادگاه‌ها و آژانس‌های دولتی نظیر SEC و CFTC قرار گرفته است و آن‌ها نیز بر سر این‌که کدام نهاد مسئول نظارت بر این بخش باشد، اختلاف نظر دارند. این بی‌قانونی تنها زمانی برطرف می‌شود که قوانینی ویژه برای این حوزه تصویب شوند و یا نهادهای نظارتی «بدون در نظر گرفتن مفهوم و یا عدالت در قوانین»، موارد مناسب را اعمال کنند.


به گفته هاسکینسون، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) نهاد مناسب‌تری برای نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال است، زیرا این نهاد طبق اصول، مبتنی بر بازارهای مالی و در سطح جهانی فعالیت می‌کند.

صعود ریپل با نزدیک شدن به پیروزی در دادگاه

در این بین، خوش‌بینی‌ها در مورد پیروزی ریپل در پرونده خود با سازمان SEC در حال افزایش است و احتمال صعود ریپل در ارزش و قیمت این رمزارز نیز روز به روز بیشتر می‌شود. بر اساس گزارشی از پلتفرم آماری سنتیمنت (Santiment)، در هفته جاری شبکه ریپل شاهد بیشترین تعداد آدرس‌های جدید در سه ماه اخیر بوده است.

تعداد آدرس‌های جدید در شبکه ریپل
تعداد آدرس‌های جدید در شبکه ریپل – Santiment

علاوه‌بر این، ریپل علی‌رغم کاهش ۸۵ درصدی در ماه ژوئن (خرداد ماه)، تا کنون نزدیک به ۷۰ درصد بازیابی قیمت داشته و حالا با شکست سطوح مقاومتی مهم، احتمال صعود ریپل به سقف‌های تاریخی گذشته آن وجود دارد.


قیمت ریپل با رشد ۴.۶۹ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت اخیر به ۰.۵۲ دلار رسید و این رمزارز جایگاه ششم را از لحاظ ارزش بازار به‌میزان ۲۵.۹ میلیارد دلار به خود اختصاص داده است.

تست هاوی چیست؟

تست هاوی به پرونده‌ای در دیوان عالی اشاره دارد که طبق آن، وضعیت یک تراکنش به‌عنوان یک قرارداد سرمایه‌گذاری مشخص شده که در صورت اثبات، دارایی مربوطه جزء اوراق بهادار خواهد بود.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا