تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل ریپل، مشاهده نمودار و آخرین تحلیل‌های تکنیکال XRP

تحلیل ریپل(XRP)، به عنوان یکی از رمزارزهای محبوب بازار کریپتو، یک موضوع کلیدی، حساس و مهم برای تصمیم‌گیری درست و واکنش به‌موقع به تغییرات بازار محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید، پلتفرم ریپل به عنوان پروتکلی متن‌باز، تلاش دارد تا فرایند انجام تراکنش‌ها را برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال سرعت بخشیده و هزینه این روند را کاهش دهد. تایید تراکنش‌های ریپل در عرض چند ثانیه صورت می‌پذیرد و هزینه‌ آن در مقایسه با بیت‌کوین مقرون به‌صرفه‎تر است. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت ریپل آن است که پلتفرم یاد شده تلاش دارد تا به یک پروتکل با تسلط جهانی تبدیل شده و معاملات بین‌المللی را رهبری کند.  این پلتفرم ارز دیجیتالی به همین نام دارد که عملکرد مثبت توسعه‌دهندگان آن باعث شده تا نظر اکثر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.  

فهرست مطالب

همانطور که می‌دانید، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بالایی دارند. این نوسانات بازار کریپتو را به محلی جذاب برای سرمایه‌گذاری و کسب سود تبدیل کرده‌است. اما از طرف دیگر، این تغییرات لحظه‌ای برای افرادی که تحلیل درست و به موقعی از بازار ندارند، می‌تواند به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شود. بنابراین، سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی درست خرید ریپل و اطلاع دقیق از موقعیت‌های خرید و فروش، لازم است تحلیل جامع و همه‌جانبه‌ای از تغییرات این رمزارز داشته باشند. ضرورت بررسی دقیق تغییرات و نوسانات ریپل باعث شد که  صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس در این صفحه، تحلیل جامعی شامل تحلیل روزانه، تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال، آنچین و فاندامنتال XRP به علاقه‌مندان ارائه دهد. همچنین، تحلیل احساسات بازار و بررسی تاثیر دقیق داده‌های کلان اقتصادی بر قیمت این رمزارز نیز در این صفحه مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

new TradingView.widget( { “width”: “100%”, “height”: “550px”, “symbol”: “BINANCE:XRPUSDT”, “interval”: “240”, “timezone”: “Asia/Tehran”, “theme”: “light”, “style”: “1”, “locale”: “en”, “enable_publishing”: false, “hide_top_toolbar”: true, “hide_legend”: true, “withdateranges”: true, “hide_side_toolbar”: false, “container_id”: “tradingview_b6187” } );
نمودار تحلیل تکنیکال ریپل

تحلیل ریپل امروز ۱۶ آبان

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و شرکت ریپل تا ۹ نوامبر فرصت دارند تا به طور مشترک یک برنامه توجیهی را با راهکارهایی برای رفع اتهامات علیه ریپل و فروش این رمزارز به سرمایه‌گذاران نهادی ارائه کنند.

بررسی اجمالی عملکرد ریپل در روز دوشنبه حاکی از رشد ۸.۱۴ درصدی این رمزارز است. XRP پس از افزایش ۷.۴۱ درصدی در روز یکشنبه، دوشنبه را در سطح ۰.۷۱۴۹ دلار به پایان رساند.

پادکست تحلیل ریپل ۱۶ آبان

افزایش خوش‌بینی‌ها به افزایش تقاضا برای XRP

حدس و گمان در مورد احتمال دستیابی به یک نتیجه مطلوب برای ریپل در پرونده SEC v Ripple باعث افزایش تقاضای خریداران در روز دوشنبه شد. شایان ذکر است که روز یکشنبه، جرمی هوگان مدیر شرکت حقوقی هوگان اند هوگان (Hogan & Hogan) ارزیابی و پیش‌بینی مثبتی را در زمینه حل و فصل دعوی مربوط به فروش  XRP به سرمایه‌گذاران نهادی ارائه کرد. این ارزیابی به دنبال نظرات روز شنبه، جان دیتون وکیل ریپل بود. دیتون به ریپل یک شانس ۹۰-۱۰ برای نتیجه دادگاه داد. وی در مورد جریمه ۲۰ میلیون دلاری یا کمتر صحبت کرد که یک پیروزی ۹۹.۹ درصدی برای ریپل محسوب می‌شود.

گمانه زنی‌ها در مورد اعلام نتیجه در جلسات اخیر دادگاه تشدید شده و جامعه کریپتو منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی این پرونده هستند. شایان ذکر است که دو طرف باید مشترکا یک برنامه توجیهی را تا ۹ نوامبر به دادگاه ارائه دهند.

بر اساس حکم دادگاه ۲۴ اکتبر، در صورتی که طرفین با برنامه جلسه توجیهی موافقت نکنند، دادگاه یک برنامه توجیهی مورد مناقشه ترتیب خواهد داد. یافتن راه حل برای اتهامات باقی مانده نقطه کانونی این جلسات است. بنابراین، عدم توافق مشترک درباره یک برنامه توجیهی باعث ایجاد نوعی عدم اطمینان در مورد پایان یافتن پرونده می‌شود. البته نیاز به یک برنامه توجیهی نشان می‌دهد که دو طرف هنوز با توافق فاصله دارند.

در ادامه روند حرکت ریپل در بازه زمانی یک‌هفته‌ای را مشاهده می‌کنید. این چارت نشان‌گر روند صعودی XRP در پی افزایش خوش‌بینی‌ها به نتیجه دادگاه است.

نمودار روند ریپل در تایم فریم یک هفته‌ای
نمودار روند ریپل در تایم فریم یک هفته‌ای

تحلیل تکنیکال تغییرات قیمت ریپل در تایم فریم روزانه

ریپل در حال حاضر بالاتر از میانگین‌های (EMA) 50 روزه و ۲۰۰ روزه قرار دارد. حرکت این رمزارز به بالاترین سطح دوشنبه ۰.۷۳۲۸ دلار، گاوها را به سمت سطح مقاومت ۰.۷۸۱۲ دلاری سوق می‌دهد. به‌روزرسانی‌های مربوط به نتیجه دادگاه می‌تواند روی تصمیمات خریداران تاثیر شایان توجهی داشته‌باشد. با این حال، در صورت سقوط ریپل به زیر سطح پشتیبانی ۰.۷۰۴۷ دلار، قیمت‌هایی زیر ۰.۶۵ دلار را وارد بازی خواهد کرد. بررسی اندیکاتور RSI در تایم فریم ۱۴ روزه نیز نشان می‌دهد که XRP در قلمروی اشباع خرید قرار دارد. اما این احتمال نیز وجود دارد که XRP به دلیل عدم اطمینان ناشی از مذاکرات، با تشدید فشار فروش مواجه شود.

نمودار روند ریپل در تایم فریم یک روزه
نمودار روند ریپل در تایم فریم یک روزه

تحلیل تکنیکال ریپل در تایم فریم ۴ ساعته

در نمودار ۴ ساعته نیز ریپل بالاتر از میانگین متحرک نمایی (EMA)50 روزه و ۲۰۰ روزه قرار گرفته‌است. حرکت XRP به سمت ۰.۷۵ دلار، سطح مقاومت ۰.۷۸۱۲ دلار را وارد بازی خواهد کرد. با این حال، شکستن زیر سطح حمایت ۰.۷۰۴۷ دلار، کاهش تا سطح ۰.۶۵ دلار و سطح حمایت ۰.۶۳۵۴ دلار محتمل خواهد بود.

بررسی اندیکاتور RSIدر تایم فریم ۴ ساعته نشان می‌دهد که XRP در قلمرو اشباع خرید است. در صورت عدم انتشار اخباری در پرونده به نفع ریپل می‌تواند فشار فروش را تشدید کند.

نمودار روند ریپل در تایم فریم چهارساعته
نمودار روند ریپل در تایم فریم چهارساعته

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت؛ ۱۲ مهر

یون بورس و اوراق بهادار (SEC) برای تجدید نظر در پرونده ریپل را رد کرده‌است. این خبر تأثیر فوری بر قیمت XRP داشت و باعث شد پس از تصمیم قاضی با ۵ درصد رشد قیمت مواجه شود.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت benzinga، آنالیسا تورس قاضی منطقه‌ای در حکمی که دیروز منتشر کرد، اظهار داشت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نتوانست دادگاه را درباره ادعاهای خود قانع کند. دلایل SEC برای متهم کردن ریپل کافی نیست و در این زمینه هنوز اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.  

تورس تاریخ محاکمه‌ای را برای رسیدگی به مسائل حل نشده برای آوریل ۲۰۲۴ تعیین کرده‌است، به این معنی که کمیسیون SEC همچنان می‌تواند پس از این محاکمه درخواست تجدید نظر خود را مجددا برای بررسی ارائه کند.

قابل ذکر است، قاضی تورس قبلا در ماه ژوئیه حکم داده بود که اگرچه ریپل با فروش مستقیم XRP به سرمایه‌گذاران نهادی، قوانین اوراق بهادار را نقض کرده، اما با در دسترس قرار دادن XRP برای مشتریان خرده‌فروشی از طریق فروش برنامه‌ریزی شده به صرافی‌ها، چنین قوانینی را نقض نکرده‌است.

در پاسخ به حکم یاد شده، SEC قصد خود را برای ارائه یک درخواست تجدیدنظر اعلام کرد و خواستار توقف هرگونه تصمیم گیری که به دنبال بررسی دادگاه استیناف درباره تصمیم قاضی تورس رخ می‌داد، شد.

این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا نتیجه این پرونده با به چالش کشیدن ادعاهای SEC، برای ریپل آرامش و هم خوش بینی را به همراه داشت.

همانطور که می‌دانید، این کمیسیون ریپل را متهم کرده بود که با فروش توکن‌های XRP، یک معامله اوراق بهادار ثبت نشده به ارزش تقریبی ۱.۳ میلیارد دلار انجام داده‌است.

ریپل امروز در بازاری که اکثر رمزارزها در محدوده قرمز معامله می‌شود در حال افزایش است. قیمت XRP در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵ درصد افزایش یافت و اکنون در قیمت ۰.۵۲۸۶ دلار معامله می‌شود و از اکثر ارزهای دیجیتال دیگر که در محدوده قرمز معامله می‌شدند، پیشی گرفت. همانطور که پیشتر اشاره شد، این افزایش قیمت XRP به دلیل رد درخواست تجدیدنظر SEC در دعوای علیه ریپل بود.

همانطور که در هیت مپ زیر نیز مشاهده می‌کنید، اکثر ارزهای رمزنگاری شده در محدوده ۰.۵ تا ۵ درصد زیان را نشان می‌دهند.

هیت‌مپ ریپل

به نظر می‌رسد که ریپل تنها رمزارزی است که سود قابل توجهی را به‌دست آورده و دلیل موجهی نیز برای آن وجود دارد. همچنین، درست در روزی که دادگاه ایالات متحده درخواست تجدیدنظر SEC را رد کرد، ریپل با دریافت تاییدیه رسمی مجوز موسسه پرداخت بزرگ (MPI) از سنگاپور، یک پیروزی بزرگ دیگر به دست‌آورد.

اکنون بعد گذشت چهار ماه از این موفقیت، ریپل از دستاوردهای جدید زیرمجموعه سنگاپور خود هیجان‌زده است. ریپل مارکتس به‌عنوان شرکت تابعه ریپل در سنگاپور، از اداره پولی سنگاپور مجوزی دریافت کرد که امکان ارائه ارزهای دیجیتال در این کشور را فراهم می‌کند. برد گارلینگ هاوس مدیرعامل ریپل در این زمینه اظهار داشت: «از مان تاسیس شرکت سنگاپور در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان مقر اصلی ما در آسیا اقیانوسیه، این کشور برای کسب‌وکار جهانی ریپل بسیار مهم بوده‌است. ما مدیران محلی استخدام و تعداد کارکنان خود را در سال گذشته دو برابر کرده‌ایم و قصد داریم به رشد حضور خود در حوزه حاکمیت سنگاپور ادامه دهیم». طبق شواهد موجود، به نظر می‌‌رسد که ریپل گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال در منطقه آسیا و اقیانوسیه را در اولویت قرار داده‌است.

این نقطه عطف مهم، کاربردی بودن راه‌حل‌های ارزهای دیجیتال را هم برای کسب و کارها و هم برای موسسات مالی نشان می‌دهد. همچنین نشان‌دهنده گامی اساسی به سمت پذیرش و استفاده گسترده‌تر از دارایی‌های دیجیتال است.

شرکت‌های ارز دیجیتال برتر آمریکا در بحبوحه مقررات سختگیرانه در ایالات‌متحده، به سنگاپور حرکت کرده‌اند. از سوی دیگر، سنگاپور موضع سازگارانه‌ای با رمزارزها اتخاذ کرده‌اند.

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت؛ ۷ خرداد

تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت ریپل (Ripple / XRP) در روز گذشته تا ۰.۷۱ درصد افزایش یافت که هم‌راستا با ۳.۳۲ درصد رشد در روز جمعه بود. رمزارز ریپل موفق شد پس از ۶ سشن معاملاتی (Session)، سطح ۰.۴۷ دلار را حفظ کند و در انتهای روز، معاملات خود را در سطح ۰.۴۷۲۱ دلار به پایان برساند. بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت ریپل در حال حاضر در سطح ۰.۴۷۲۵ دلار قرار دارد و نسبت به ۲۴ ساعت اخیر تغییر چندانی نداشته است.

پادکست تحلیل ریپل ۷ خرداد


در ادامه، بررسی روند و تحلیل ریپل را ملاحظه می‌کنید:

قیمت ریپل
عملکرد قیمت ریپل در روزهای اخیر – TradingView

تحلیل ریپل با بررسی عوامل فاندامنتال

ریپل در روزهای پایانی هفته میلادی جاری، شاهد اخبار جدید در مورد پرونده خود با سازمان SEC نبود و این مسئله باعث شد تمایلات بازار این رمزارز، همچنان تحت تاثیر اظهارات مدیر عامل کمپانی، برد گارلینگ‌هوس، باقی بماند. اما علی‌رغم خوش‌بینی سرمایه‌گذاران، صحبت‌ها در مورد اقدامات فدرال رزرو منجر به تزریق ذهنیت منفی در بازارها شد؛ اکنون، احتمال افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن بیش از پیش شده است.


با این وجود انتشار گزارشات جدید در مورد مذاکرات رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن، و سخنگوی کاخ سفید، کوین مک‌کارتی، مبنی بر توافق رسیدن بر سر نجات این کشور از یک فروپاشی اقتصادی، موجب حمایت قیمت‌ها در بازارهای مالی شد.


در حال حاضر نبود خبری جدید در مورد دادگاه ریپل، واکنش سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر اخبار جدید در مورد سقف بدهی دولت آمریکا قرار داده است. با این حال، سرمایه‌گذاران باید توجه ویژه‌ای به جدال قانونی ریپل با SEC و همچنین صحبت‌های نهادهای نظارتی در مورد صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) داشته باشند.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل ریپل در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، این رمزارز در نمودار ۱ روزه جهت رشد تا نخستین سطح مقاومتی پیش رو (R1) در ۰.۴۷۸۸ دلار، باید نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۰.۴۷۲۱ دلار را پشت سر بگذارد. بازگشت قیمت ریپل به سطح ۰.۴۷۵۰ دلار می‌تواند منجر به تشکیل و ادامه یک حرکت صعودی شود که البته، نیازمند حمایت اخبار مثبت از سوی دادگاه این کمپانی و کل بازار ارزهای دیجیتال است.

نمودار 1 روزه قیمت ریپل
نمودار ۱ روزه قیمت ریپل – TradingView


چنانچه قیمت ریپل در تشکیل حرکت مذکور موفق ظاهر شود، می‌تواند مسیر صعودی را ابتدا تا مقاومت دوم (R2) در ۰.۴۸۵۶ دلار و سپس تا مقاومت ۰.۴۹ دلاری ادامه دهد. در سناریوی صعودی، سومین مقاومت (R3) برای XRP در سطح ۰.۴۹۹۰ دلار قرار دارد.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

سناریوی نزولی برای قیمت ارز دیجیتال ریپل زمانی رقم می‌خورد که این رمزارز نتواند از نقطه پیوت عبور کند؛ در این صورت، مسیر قیمت ممکن است به‌سمت نخستین سطح حمایتی (S1) در ۰.۴۶۵۴ دلار تغییر پیدا کند. با این حال، در صورتی که ریپل سطح ۰.۴۶ دلار را از دست بدهد، ممکن است با یک فروش کلی در بازار مواجه شود. در این سناریو، دومین حمایت این رمزارز (S2) درسطح ۰.۴۵۸۷ دلار می‌تواند مانع از این اتفاق شود. ریپل در صورت ادامه کاهش‌ها، سطح ۰.۴۴۵۲ دلار را به‌عنوان سومین حمایت (S3) برای خود دارد.

نمودار 1 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۱ ساعته قیمت ریپل – TradingView


اما در بررسی نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل و میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) این رمزارز، سیگنال‌هایی صعودی به چشم می‌خورند. قیمت XRP در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) خود، واقع در سطح ۰.۴۶۱۱ دلار، قرار دارد. این اندیکاتور از همتای ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) خود عقب‌نشینی کرده و این در حالی است که میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) در حال تشکیل هم‌گرایی (Convergence) با میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه است. این اندیکاتورها در مجموع، احتمال رشد قیمت ریپل را نشان می‌دهند.

نمودار 4 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل – TradingView


در صورتی که ریپل بتواند سطوح حمایت اول (S1) در ۰.۴۶۵۴ دلار و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۴۶۱۱ دلار) را حفظ کند، پتانسیل تشکیل یک شکست صعودی از مقاومت اول (R1) در ۰.۴۷۸۸ دلار و حرکت به‌سوی مقاومت بعدی (R2) در ۰.۴۸۵۶ دلار و در نهایت ۰.۴۹ دلار را پیدا خواهد کرد. اما چنانچه قیمت XRP سطوح حمایت اول (S1) و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه را از دست بدهد، ممکن است ابتدا تا حمایت دوم (S2) در ۰.۴۵۸۷ دلار و سپس میانگین متحرک‌های نمایی ۲۰۰ روزه و ۱۰۰ روزه، به‌ترتیب در ۰.۴۵۷۰ دلار و ۰.۴۵۶۵ دلار، حرکت نزولی خود را ادامه دهد.

کاهش قیمت ریپل و عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۴۶۱۱ دلار)، یک سیگنال نزولی برای این رمزارز محسوب می‌شود.

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت؛ ۱۰ اردیبهشت

ی جمعه را اصلاح کرد. این رمزارز محبوب علی‌رغم روند نزولی جاری، برای نخستین بار از تاریخ ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) تاکنون، موفق به حفظ سطح ۰.۴۷ دلار شد و روز خود را با قیمت ۰.۴۷۸۳ دلار به پایان رساند. قیمت حال حاضر ریپل طبق داده‌‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، با کاهش ۰.۲۰ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته در سطح ۰.۴۷۶۶ دلار قرار دارد.

پادکست تحلیل ریپل ۱۰ اردیبهشت


در ادامه، بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه می‌کنید:

قیمت ریپل
عملکرد قیمت ریپل در روزهای اخیر – TradingView


رمزارز ریپل آخر هفته نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشت و خبر جدیدی در مورد پرونده این کمپانی با سازمان SEC منتشر نشد که تمایلات خریداران را تحت تاثیر خود قرار دهد. نبود خبر جدید، سرنوشت قیمت ریپل را در دستان صحبت‌ها پیرامون پیدایش رکود و سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو آمریکا قرار داد. اکنون نگرانی‌ها در مورد رخداد یک بحران بانکی دیگر در بحبوحه شرایط نه‌چندان خوب اقتصادی در سطح کلان، ذهنیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داد. البته، سقوط یک بانک آمریکایی دیگر ممکن است منجر به توقف روند سخت‌گیرانه فدرال رزرو در رابطه با سیاست‌های پولی آن شود. از این رو احتمال دارد که سرمایه‌گذاران در بازارهای سنتی جهت پوشش در برابر ضررها، به بازارهای کریپتو روی آورند.


اما گزارش فصلی کمپانی ریپل در روز پنجشنبه، آمارهای چشم‌گیری را ارائه داد و منجر به تشکیل حمایت برای قیمت ارز دیجیتال XRP شد. به‌علاوه، انتشار اخبار مشارکت بین چاینابنک (ChinaBank) و بانک ملی قطر جهت ارسال حواله‌های بین بانکی از طریق شبکه ریپل، به حمایت‌ها برای قیمت این رمزارز افزود.


در حال حاضر، سرمایه‌گذاران ریپل باید توجه ویژه‌ای به اخبار جدید در مورد دادگاه ریپل با سازمان SEC و فعالیت قانون‌گذاران آمریکایی داشته باشند. همچنین، صحبت‌های جدید در مورد صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) و وضعیت بانک فرست ریپابلیک (First Republic Bank) نیز، از عوامل تاثیرگذار بر بازار به‌شمار می‌آیند. ناگفته نماند که در چهارشنبه هفته جاری، قرار است نرخ بهره فدرال رزرو اعلام شود که پیش‌بینی‌ها در این مورد، حاکی از افزایش ۰.۲۵ درصدی آن هستند.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل ریپل در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، این رمزارز در نمودار ۱ روزه جهت رشد تا اولین سطح مقاومتی (R1) در ۰.۴۸۶۲ دلار، باید بتواند از نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۰.۴۷۸۹ دلار عبور کند. بازگشت قیمت ریپل به ۰.۴۸ دلار، ممکن است منجر به یک حرکت صعودی برای این رمزارز شود که البته برای تشکیل چنین حرکتی، اخبار مثبت بازار کریپتو و دادگاه این کمپانی با سازمان SEC از عوامل ضروری به‌شمار می‌آیند.

نمودار 1 روزه قیمت ریپل
نمودار ۱ روزه قیمت ریپل – TradingView


در صورتی که ریپل در تشکیل حرکت صعودی خود موفق ظاهر شود، احتمالاً مقاومت مهم دوم (R2) در ۰.۴۹۴۱ دلار و مقاومت ۰.۵۰ دلاری را تست خواهد کرد. سومین مقاومت جدی (R3) برای ریپل، در سطح ۰.۵۰۹۳ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

چنانچه قیمت ریپل نتواند از نقطه پیوت عبور کند، ممکن است تا حمایت اول (S1) در ۰.۴۷۱۰ دلار کاهش داشته باشد. با این حال، جهت جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران، ریپل باید سطوح ۰.۴۶۵۰ دلار و حمایت مهم دوم (S2) خود در ۰.۴۶۳۷ دلار را حفظ کند. سومین سطح حمایتی بزرگ (S3) ریپل، در ۰.۴۴۸۵ دلار قرار دارد.

نمودار 1 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۱ ساعته قیمت ریپل – TradingView


بررسی نمودار ۴ ساعته قیمت XRP با میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs)، سیگنال‌هایی ضد و نقیض را نشان می‌دهد. ریپل در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA)، واقع در سطح ۰.۴۷۳۳ دلار، قرار دارد. این میانگین متحرک به همتای ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) خود نزدیک شده و این در حالی است که، میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) نزدیک به اندیکاتور ۲۰۰ روزه بسته شده است. این اندیکاتورها، شرایط واضحی را برای مسیر بعدی قیمت ریپل مشخص نمی‌کنند.

نمودار 4 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل – TradingView


عبور قیمت از میانگین متحرک‌های نمایی ۲۰۰ و ۱۰۰ روزه، به‌ترتیب در سطوح ۰.۴۷۷۴ دلار و ۰.۴۷۹۸ دلار، برای تشکیل یک شکست صعودی از مقاومت اول (R1) در ۰.۴۸۶۲ دلار جهت رشد تا مقاومت دوم (R2) در ۰.۴۹۴۱ دلار و سپس ۰.۵۰ دلار، می‌تواند برای رمزارز ریپل پشتوانه و حمایت به‌وجود آورد. اما کاهش قیمت از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۴۷۳۳ دلار) و حمایت اول (S1) در ۰.۴۸۱۰ دلار، ممکن است منجر به کاهش قیمت تا حمایت مهم دوم (S2) در سطح ۰.۴۶۳۷ دلار شود. کاهش قیمت ریپل از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، یک سیگنال نزولی برای این رمزارز محسوب می‌شود.

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت؛ ۵ اردیبهشت

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت ریپل (Ripple / XRP) در دوشنبه ۰.۹۶ درصد پایین‌تر آمد که هم‌راستا با کاهش ۱.۶۰ درصدی روز یکشنبه بود. رمزارز XRP علی‌رغم روند نزولی خود، موفق شد برای نخستین بار طی چهار سشن معاملاتی (Session) متوالی، به سطح ۰.۴۹ دلار بازگشت داشته باشد که البته، در انتهای روز به سطح ۰.۴۶۰۴۶ دلار رسید. قیمت ریپل بر اساس آمار کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) با ۱.۱۴ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، به ۰.۴۵۳۳ دلار رسیده است.

پادکست تحلیل ریپل ۵ اردیبهشت


در ادامه، بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه می‌کنید:

عملکرد قیمت ریپل در روزهای اخیر
عملکرد قیمت ریپل در روزهای اخیر – TradingView


بازار کریپتو هفته جاری را نسبتاً آرام آغاز کرده است و پیرامون دادگاه ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، اخبار جدیدی منتشر نشده است. به این ترتیب، عملکرد فعلی قیمت XRP به اعلام آمار شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده و مسائل کلی بازار رمزارزها بستگی دارد.


اعلام شاخص‌های مرتبط با بخش صنایع در روز گذشته، شکاف‌های موجود در نظام اقتصادی آمریکا را نشان داد و باعث شد نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ‌ها و تشدید سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو، بیش از پیش شوند که این موارد در نهایت بر دارایی‌های پرریسک اثر منفی می‌گذارند.


در حال حاضر، توجه سرمایه‌گذاران ریپل باید به به‌روزرسانی‌های خبری در مورد پرونده این کمپانی با سازمان SEC باشد، چراکه ممکن است تا پایان هفته حکم دادگاه مربوطه صادر شود. به‌علاوه، فعالیت نهادهای نظارتی و صحبت‌ها در مورد صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) نیز از عوامل تاثیرگذار بر بازار محسوب می‌شوند. همچنین، اعلام آمار مربوط به شاخص اطمینان مصرف‌کننده (Consumer Confidence Index) در بعد از ظهر روز جاری، از دیگر عوامل مهم برای بازارهای مالی به‌شمار می‌آید.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل ریپل در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، این رمزارز در نمودار ۱ روزه برای رسیدن به مقاومت مهم اول (R1) در سطح ۰.۴۸۱۲۱ دلار و سقف ۰.۴۸۴۹ دلاری روز دوشنبه، ابتدا باید نقطه پیوت (Pivot) در ۰.۴۶۴۲ دلار را پشت سر بگذارد. بازگشت قیمت ریپل به سطح ۰.۴۷۵۰ دلار، یک سیگنال صعودی برای این رمزارز محسوب می‌شود که جهت تشکیل یک شکست صعودی، به حمایت اخبار مثبت در مورد پرونده شرکت با سازمان SEC و شاخص‌های اقتصادی نیاز خواهد داشت.

نمودار 1 روزه قیمت ریپل
نمودار ۱ روزه قیمت ریپل – TradingView


چنانچه ریپل موفق به تشکیل این شکست صعودی شود، پتانسیل تست مقاومت مهم دوم (R2) در ۰.۵۰۲۰ دلار را به‌دست می‌آورد. سومین سطح مقاومتی جدی (R3) برای ریپل نیز، سطح ۰.۵۳۹۷ دلار است.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

در صورتی که ریپل نتواند از نقطه پیوت عبور کند، احتمال کاهش قیمت تا اولین حمایت مهم (S1) در ۰.۴۴۳۵ دلار به‌وجود خواهد آمد. گرچه ارز دیجیتال XRP برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران، باید سطوح ۰.۴۴ دلار و دومین حمایت مهم (S2) خود در ۰.۴۲۶۵ دلار را حفظ کند. سومین حمایت مهم (S3) رمزارز ریپل نیز در سطح ۰.۳۸۸۸ دلار قرار دارد.

نمودار 1 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۱ ساعته قیمت ریپل – TradingView


اما در بررسی نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل و میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs)، سیگنال‌هایی نزولی به چشم می‌خورند. قیمت XRP هنگام نشر این تحلیل، پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) در ۰.۴۷۸۸ دلار قرار دارد. این میانگین متحرک پس از تشکیل یک تقاطع نزولی (Bearish Cross) با میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA)، از آن فاصله گرفته است و همتای ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) این اندیکاتورها، به میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در حال نزدیک‌شدن است. مجموع این موارد برای ریپل، علامتی مبنی بر کاهش قیمت تلقی می‌شود.

نمودار 4 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل – TradingView


عبور قیمت ریپل از میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه به‌ترتیب در سطوح ۰.۴۷۸۸ دلار و ۰.۴۸۰۳ دلار و همچنین مقاومت اول (R1) در ۰.۴۸۱۲ دلار، می‌تواند آغازگر یک حرکت صعودی با هدف رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۰.۴۸۸۱ دلار) و مقاومت بزرگ دوم (R2) در ۰.۵۰۲۰ دلار باشد. اما در صورتی که ریپل نتواند میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۴۷۸۸ دلار) را پشت سر بگذارد، احتمال کاهش قیمت تا حمایت اول (S1) در ۰.۴۴۳۵ دلار به‌وجود خواهد آمد. به‌طور کل، عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه برای ریپل، یک سیگنال صعودی محسوب می‌شود.

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت؛ ۲۹ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت ریپل (Ripple / XRP) در روز گذشته تا ۱.۹۴ درصد کاهش داشت و در ادامه روند نزولی یکشنبه، در سطح ۰.۵۱۱۰۷ دلار روز خود را به پایان رساند. اما علی‌رغم این روند نزولی، رمزارز XRP موفق شد برای پنجمین جلسه معاملاتی متوالی، سطح ۰.۵۰ دلار را حفظ کند. بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، ریپل در حال حاضر با قیمت ۰.۵۱۵۶ دلار در بازارها معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۰.۲۳ درصد رشد داشته است.

پادکست تحلیل ریپل ۲۹ فروردین


در ادامه، بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه می‌کنید:

عملکرد قیمت ریپل طی روزهای اخیر
عملکرد قیمت ریپل طی روزهای اخیر – TradingView


ریپل روز نخست هفته را بسیار آرام و بدون انتشار اخبار جدید در مورد دادگاه خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) آغاز کرد. عدم به‌روزرسانی خبری در این باره، عملکرد قیمت ریپل را در دستان اخبار کلی بازار رمزارزها قرار داد. یکی از این اخبار، شکایت سازمان SEC از پلتفرم معاملاتی بیت‌ترکس (Bittrex) به‌دلیل راه‌اندازی یک پلتفرم معاملاتی برای اوراق بهادار ثبت‌نشده و بدون مجوز بود که بر ذهنیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران اثر منفی گذاشت.


رئیس سازمان SEC، گری گِنسلر، پیرامون این موضوع اظهار کرد که اقدامات امروز آن‌ها مجدداً به‌طور واضح مشخص کرد که بازارهای ارز دیجیتال دچار عدم شفافیت در مسائل قانونی و مقرراتی نیستند؛ بلکه از چهارچوب‌های قانونی پیروی نمی‌کنند.


این مسئله موجب شد که SEC بتواند با دست پرتری به سراغ حوزه دیفای (DeFi) و پلتفرم‌های بدون مجوز فعال در آن برود. با این حال، شرایط برای بازار و تمایلات سرمایه‌گذاران ممکن است در بعدازظهر امروز دست‌خوش تغییرات شوند. گری گنسلر قرار است در کپیتول هیل (Capitol Hill)، کاخ کنگره آمریکا، طی یک جلسه استماع مربوطه به دارایی‌های دیجیتال به قرائت شهادت خود بپردازد. پیش‌بینی شده که موشکافی و موضع سخت‌گیرانه SEC در برابر قانون‌گذاری صنعت ارزهای دیجیتال و بیانیه‌های کلی در مورد نظارت بر این صنعت، می‌تواند عاملی مثبت برای قیمت ریپل باشد.


به این ترتیب، توجه سرمایه‌گذاران باید به اخبار کلی بازار و اطلاعات جدید در مورد پرونده ریپل با SEC باشد. در ادامه‌، فعالیت نهادهای نظارتی مانند SEC و CFTC و همچنین خبرهای جدید در مورد صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) نیز از عوامل تاثیرگذار بر بازار به‌شمار می‌آیند.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل ریپل در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، قیمت این رمزارز در نمودار ۱ روزه جهت رسیدن به نخستین مقاومت جدی (R1) در ۰.۵۱۹۱ دلار و سقف ۰.۵۲۱۰ دلاری روز دوشنبه، باید نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۰.۵۱۳۰ دلار را پشت سر بگذارد. بازگشت قیمت XRP به ۰.۵۱۵۰ دلار، یک سیگنال مبنی بر رشد این ارز دیجیتال به‌شمار می‌آید که جهت تشکیل یک شکست صعودی، به حمایت اخبار مثبت در مورد پرونده کمپانی با SEC نیاز دارد.

نمودار 1 روزه قیمت ریپل
نمودار ۱ روزه قیمت ریپل – TradingView


چنانچه ریپل در تشکیل این رالی (حرکت صعودی / Rally) موفق ظاهر شود، احتمالاً مقاومت مهم دوم (R2) در ۰.۵۲۷۱ دلار و مقاومت ۰.۵۳ دلار را تست کند. سومین مقاومت نیز (R3) برای ارز دیجیتال XRP در سطح ۰.۵۴۱۲ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

در صورتی که ریپل در نمودار ۱ ساعته خود نتواند از نقطه پیوت عبور کند، مسیر قیمت ممکن است به‌سمت اولین سطح حمایتی (S1) در ۰.۵۰۵۰ دلار تغییر جهت دهد. گرچه، ریپل برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران باید سطوح ۰.۵۰ دلار و دومین حمایت مهم (S2) خود در ۰.۴۹۹۰ دلار را حفظ کند. سومین حمایت جدی (S3) این رمزارز نیز سطح ۰.۴۸۴۹ دلار است.

نمودار 1 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۱ ساعته قیمت ریپل – TradingView


بررسی عملکرد قیمت ریپل در نمودار ۴ ساعته و میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs)، با سیگنال‌هایی ضد و نقیض همراه بود. قیمت حال حاضر رمزارز XRP، بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) در سطح ۰.۵۰۶۲۱ دلار قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) فاصله خود را با همتای ۱۰۰ روزه کم کرده؛ اما این اندیکاتور به میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) نزدیک شده است که در مجموع، مسیر مشخصی را برای قیمت ریپل تعیین نمی‌کنند.

نمودار 4 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل -TradingView


عبور XRP از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۵۱۴۱۳ دلار)، می‌تواند در تشکیل یک شکست صعودی از مقاومت اول (R1) در ۰.۵۱۹۱ دلار و هدف قراردادن مقاومت دوم (R2) در ۰.۵۲۷۱ دلار و سپس ۰.۵۳ دلار، برای ریپل پشتوانه و حمایتی را رقم زند. اما در صورتی که ریپل نتواند از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه عبور کند، سناریوی کاهش قیمت تا حمایت اول (S1) در ۰.۵۰۵۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۰.۵۰۶۲۱ دلار) کلید خواهد خورد. عبور قیمت ریپل از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به‌سمت بالا، یک سیگنال صعودی برای این رمزارز تلقی می‌شود.

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت؛ ۲۷ فروردین

ی خود در جمعه را اصلاح کرد. قیمت این رمزارز در انتهای روز به ۰.۵۲۰۱ دلار رسید. بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت ارز دیجیتال ریپل هنگام نشر این خبر در سطح ۰.۵۲۰۱ دلار قرار دارد و می‌توان گفت که نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، بدون تغییر به فعالیت خود در بازارها ادامه می‌دهد.

پادکست تحلیل ریپل ۲۷ فروردین


در ادامه، بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه می‌کنید:

عملکرد قیمت ریپل در روزهای اخیر
عملکرد قیمت ریپل در روزهای اخیر – TradingView


در رابطه با پروژه ارز دیجیتال ریپل، پرونده جاری این کمپانی با سازمان SEC همچنان مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. در همین راستا، سرمایه‌گذاران ریپل در انتظار واکنش سازمان SEC به پاسخ ریپل به ثبت آخرین درخواست این سازمان در دادگاه است. ریپل که در همان روزِ ثبت درخواست SEC به این اقدام پاسخ داد، موفق شد موضع استوار و مطمئنی از خود در این پرونده نشان دهد و به همین ترتیب، امیدها در مورد پیروزی ریپل در این پرونده منجر به رشد قیمت این رمزارز تا مرز ۰.۵۰ دلار شد.


در حال حاضر اثرگذارترین عامل بر قیمت ریپل، جریانات دادگاه این کمپانی با SEC و خبرهای جدید پیرامون آن است و سرمایه‌گذاران علاوه‌بر این مسئله و واکنش SEC به پاسخ ریپل، باید اخبار مرتبط با کل بازار رمزارزها را نیز زیر نظر داشته باشند. به‌علاوه، صحبت‌ها در مورد صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) و همچنین فعالیت نهادهای نظارتی مانند SEC و CFTC نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل ریپل در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، این رمزارز جهت رسیدن به نخستین سطح مقاومتی مهم (R1) خود در ۰.۵۲۵۲ دلار و سقف ۰.۵۲۶۲ دلاری روز شنبه، باید بتواند نقطه پیوت (Pivot) در ۰.۵۲۱۲ دلار را پشت سر بگذارد. بازگشت قیمت ریپل به سطح ۰.۵۲۵۰ دلار، یک سیگنال صعودی برای این رمزارز تلقی می‌شود که البته، انتشار اخبار مثبت در مورد دادگاه این کمپانی برای حمایت از یک شکست صعودی ضروری است.

نمودار 1 روزه قیمت ریپل
نمودار ۱ روزه قیمت ریپل – TradingView


چنانچه ریپل بتواند مسیر صعودی خود را ادامه دهد، احتمالاً مقاومت مهم دوم (R2) در سطح ۰.۵۳۰۳ دلار را تست کند. سومین مقاومت جدی (R3) در برابر XRP در سطح ۰.۵۳۹۴ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

در صورتی که قیمت ریپل در عبور از نقطه پیوت موفق ظاهر نشود، بازگشت به اولین حمایت مهم (S1) در ۰.۵۱۶۱ دلار یک سناریوی احتمالی خواهد بود. با این وجود، ریپل برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران خود، باید سطح ۰.۵۱ دلار را حفظ کند. حمایت قوی دوم (S2) ریپل در سطح ۰.۵۱۲۰ دلار می‌تواند مانع از این اتفاق شود. سومین حمایت جدی (S3) ریپل نیز در ۰.۵۰۲۹ دلار برآورد شده است.

نمودار 1 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۱ ساعته قیمت ریپل – TradingView


بررسی میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) و نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل، سیگنال‌هایی صعودی را نشان می‌دهند. قیمت ارز دیجیتال XRP هنگام نشر این تحلیل، بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA)، واقع در سطح ۰.۵۱۳۹ دلار، قرار دارد. این اندیکاتور از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) دور شده و به همین ترتیب، این میانگین متحرک از همتای ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) خود فاصله گرفته است. در حال حاضر، این اندیکاتورها برای قیمت XRP سیگنال‌هایی صعودی را نشان می‌دهند.

نمودار 4 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل – TradingView


حفظ حمایت اول (S1) یعنی ۰.۵۱۶۱ دلار و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۰.۵۱۳۹ دلار، می‌تواند تشکیل یک شکست صعودی از مقاومت نخست (R1) در ۰.۵۲۵۲ دلار و رسیدن به مقاومت مهم دوم (R2) در ۰.۵۳۰۳ دلار را حمایت کند. اما چنانچه قیمت ریپل از حمایت اول (S1) خود (۰.۵۱۶۱ دلار) و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۵۱۳۹ دلار) به‌سمت پایین عبور کند، احتمال بازگشت تا حمایت مهم دوم (S2) در ۰.۵۱۲۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۰.۵۰۳۹ دلار) را به‌وجود خواهد آورد. عبور قیمت این رمزارز از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به‌سمت پایین، یک سیگنال نزولی برای رپیل خواهد بود.

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت؛ ۲۴ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت ریپل در چهارشنبه نزدیک به ۲.۴۴ درصد پایین‌تر آمد که در راستای کاهش ۰.۰۸ درصدی روز سه‌شنبه بود. ارز دیجیتال ریپل روز خود را در حالی در سطح ۰.۵۰۴۹۵ دلار به پایان رساند که برای نخستین بار پس از سه جلسه معاملاتی متوالی، به زیر مرز ۰.۵۰ دلار بازگشت داشت. طبق داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت ریپل در حال حاضر به سطح ۰.۵۰۵۷ دلار رسیده و نسبت به ۲۴ ساعت اخیر نزدیک به ۰.۷ درصد کاهش داشته است.

پادکست تحلیل ریپل ۲۴ فروردین


در ادامه، بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه می‌کنید:

عملکرد قیمت ریپل در روزهای اخیر
عملکرد قیمت ریپل در روزهای اخیر – TradingView


خبرهای جدید در مورد دادگاه ریپل با سازمان SEC در روز چهارشنبه، موجب تغییرات در قیمت ریپل و ذهنیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران این رمزارز شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز گذشته نامه‌ای را مبنی بر ارائه اسناد تکمیلی در راستای درخواست خود برای صدور حکم اجمالی دادگاه ارائه کرد که در آن به پرونده این سازمان با کمپانی کامن‌ولث سکیوریتی (Commonwealth Equity Services LLC)، هم‌راستا با منافع خود اشاره داشت.


اثرپذیری فعالیت سرمایه‌گذاران از این اخبار کاملاً واضح بود و حالا، این دسته از فعالان بازار منتظر صدور حکم قاضی پرونده، آنالیزا تورس، در مورد چند سند و دادخواست هستند. ثبت این اسناد جدید از سوی SEC به‌منظور پاسخ به نامه ریپل و ارائه نظرات قاضی وایلز بود که روی پرونده ورشکستگی کمپانی وُیجر دیجیتال (Voyager Digital) کار می‌کرد.


این‌طور که پیدا است، سخنان قاضی وایلز ممکن است بیشتر مورد توجه قاضی تورس قرار گیرد و کمک بیشتری به این پرونده کند. اما تشدید موضع ضد کریپتویی کاخ سفید نیز در بحبوحه این اخبار دادگاه ریپل در روز چهارشنبه، به اضطراب سرمایه‌گذاران افزود. همچنین شاخص‌های اقتصادی آمریکا و شرح مذاکرات جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، به اتمسفر نزولی بازار افزود. رشد نرخ تورم خالص سالانه (Core Inflation Rate) به ۵.۶ درصد منجر به کاهش قیمت ریپل تا کف ۰.۴۹۸۱۵ دلاری شد.


اکنون در رابطه با عملکرد قیمت ارز دیجیتال XRP، به‌روزرسانی‌های خبری در مورد پرونده این کمپانی با سازمان SEC است که تاثیرگذارترین عامل به‌شمار می‌آید. همچنین، سرمایه‌گذاران باید توجه ویژه‌ای به اخبار کلی پیرامون بازار کریپتو، فعالیت نهادهای قانونی و اخبار جدید در مورد صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) داشته باشند.


به‌علاوه، اعلام آمار شاخص‌های اقتصادی آمریکا و سیاست‌های فدرال رزرو در بعد از ظهر امروز، می‌توانند بر عملکرد بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارند.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل ریپل در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، قیمت ریپل برای رسیدن به نخستین مقاومت مهم (R1) در ۰.۵۱۵۹ دلار و سقف ۰.۵۱۷۹ دلاری روز چهارشنبه، باید بتواند نقطه پیوت (Pivot) واقع در سطح ۰.۵۰۷۰ دلار را پشت سر بگذارد. بازگشت قیمت XRP به ۰.۵۱۵۰ دلار یک سیگنال صعودی برای این رمزارز محسوب می‌شود. البته، اخبار پیرامون پرونده ریپل با SEC جهت تشکیل یک شکست صعودی ضروری است.

نمودار 1 روزه قیمت ریپل
نمودار ۱ روزه قیمت ریپل – TradingView


در صورتی که ریپل بتواند این حرکت صعودی را تشکیل دهد، این احتمال وجود خواهد داشت که مقاومت جدی دوم (R2) در ۰.۵۲۶۸ دلار و مقاومت ۰.۵۳ دلاری را تست کند. سومین مقاومت مهم (R3) ریپل نیز در سطح ۰.۵۴۶۵ دلار قرار دارد.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

در صورتی که ریپل نتواند از نقطه پیوت عبور کند، احتمالاً مسیر قیمت به‌سمت نخستین حمایت مهم (S1) در ۰.۴۹۶۱ دلار سو خواهد گرفت. با این حال، ریپل برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران، باید سطوح ۰.۴۹ دلار و دومین حمایت جدی (S2) در ۰.۴۸۷۲ دلار را حفظ کند. سومین حمایت مهم (S3) ارز XRP نیز سطح ۰.۴۶۷۵ دلار است.

نمودار 1 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۱ ساعته قیمت ریپل – TradingView


اما بررسی میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) و نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل سیگنال‌هایی ضد و نقیض را نشان می‌دهند. قیمت ریپل هنگام نشر این تحلیل، بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) واقع در سطح ۰.۴۹۷۲۲ دلار قرار دارد. این در حالی است که میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) به همتای ۱۰۰ روزه خود نزدیک شده، اما اندیکاتور ۱۰۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) فاصله گرفته است. مجموع این موارد مسیر مشخصی را برای قیمت XRP تعیین نمی‌کند.

نمودار 4 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل – TradingView


عبور ریپل از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۵۰۷۸۹ دلار) می‌تواند از تشکیل یک شکست صعودی از نخستین مقاومت مهم (R1) در ۰.۵۱۵۹ دلار و حرکت به‌سمت مقاومت مهم دوم (R2) در ۰.۵۲۶۸ دلار و ۰.۵۳ دلار حمایت کند. اما عدم موفقیت ریپل در عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۵۰۷۸۹ دلار)، می‌تواند منجر به کاهش قیمت ابتدا تا میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۰.۴۹۷۲۲ دلار) و سپس حمایت اول (S1) در ۰.۴۹۶۱ دلار شود. به این ترتیب، عبور یا کاهش از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، برای قیمت ریپل نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا خواهد کرد.

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت؛ ۱۷ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت ریپل (XRP) در روز گذشته ۰.۵۵ درصد افزایش داشت و توانست رشد ۱.۵۱ درصدی در روز سه‌شنبه را ادامه دهد. این رمزارز روز خود را در سطح ۰.۵۰۶۴۶ دلار به پایان رساند و برای نخستین بار توانست در ۳ جلسه معاملاتی متوالی، سطح ۰.۴۹ دلار را حفظ کند. ریپل با فاصله‌گرفتن از اولین حمایت مهم (S1) در ۰.۴۹۱۵ دلار، موفق شد تا سقف روزانه ۰.۵۲۶۴۶ دلار رشد کند. شایان ذکر است که ارزش این رمزارز در حال حاضر با ۴.۲۳ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۴۹۹ دلار رسیده‌است.

پادکست تحلیل ریپل ۱۷ فروردین


در ادامه، بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه می‌کنید:

نمودار 1 روزه قیمت ریپل
نمودار ۱ روزه قیمت ریپل – TradingView


اما روز چهارشنبه برای ارز دیجیتال و کمپانی ریپل، بدون هیچ‌گونه خبر جدیدی از پرونده آن با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) گذشت. عدم به‌روزرسانی خبری باعث شد مسیر مشخصی پیش روی قیمت ریپل دیده نشود.


جان دیتون (John Deaton)، مشاور دادگاه در پرونده ریپل با سازمان SEC، روز سه‌شنبه در توییتر خود نوشت که فروش هیچ دارایی در بازارهای ثانویه (Secondary Sale)، در تاریخچه آمریکا هرگز به‌عنوان اوراق بهادار (Securities) شناخته نشده است و به همین دلیل، ارز دیجیتال ریپل یک کالا (Commodity) محسوب می‌شود. شایان ذکر است که دادگاه چندساله ریپل و SEC با محوریت همین موضوع و تشخیص رمزارز XRP به‌عنوان اوراق بهادار یا یک کالا تشکیل شده است.

به این ترتیب، سرمایه‌گذاران ریپل باید به اخبار جدید در رسانه‌ها و توییت‌های پیرامون این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. در صورت نبود خبری جدید در مورد ریپل، فعالیت نهادهای نظارتی و اخبار مرتبط با صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد. همچنین، شاخص مدعیان بیکاری آمریکا (US Jobless Claims) نیز در بعدازظهر امروز، ممکن است تمایلات سرمایه‌گذاران را دست‌خوش تغییرات کند.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل ریپل در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، ریپل جهت رشد تا نخستین مقاومت مهم (R1) در سطح ۰.۵۲۲۳ دلار و سقف ۰.۵۲۶۴۶ دلاری روز چهارشنبه، باید بتواند نقطه پیوت (Pivot) در ۰.۵۱۰۶ دلار را پشت سر بگذارد. بازگشت قیمت ریپل به سطح ۰.۵۱۵۰ دلار یک سیگنال صعودی برای این رمزارز به‌شمار می‌آید؛ البته اخبار پیرامون دادگاه ریپل با SEC برای حمایت از یک شکست صعودی ضروری است.

نمودار 1 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۱ ساعته قیمت ریپل – TradingView


در صورتی که ریپل بتواند به حرکت صعودی خود تداوم بخشد، احتمالاً دومین مقاومت جدی (R2) خود در سطح ۰.۵۳۸۲ دلار و مقاومت ۰.۵۴ دلاری را تست خواهد کرد. سومین سطح مقاومتی مهم (R3) برای ریپل ۰.۵۶۵۸ دلار است.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

در صورتی که رمزارز XRP نتواند از نقطه پیوت عبور کند، ممکن است یک مسیر نزولی را تا نخستین حمایت جدی (S1) خود در ۰.۴۹۴۷ دلار آغاز کند. ریپل برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران، باید سطوح ۰.۴۸۵۰ دلار و دومین حمایت مهم (S2) در ۰.۴۸۳۰ دلار را حفظ کند. سومین سطح حمایتی مهم (S3) برای ریپل در ۰.۴۵۵۴ دلار وجود دارد.

نمودار 4 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل – TradingView


بررسی عملکرد میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) ارز دیجیتال ریپل و نمودار ۴ ساعته قیمت، سیگنال‌هایی ضد و نقیض را نشان می‌دهند. قیمت ریپل هنگام نشر این تحلیل پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) واقع در سطح ۰.۵۰۴۴۹ دلار قرار دارد. این اندیکاتور فاصله خود را با میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) کم کرده است؛ اما این میانگین متحرک از همتای ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) خود دور شده که در مجموع، وضعیت مشخصی را برای قیمت XRP نشان نمی‌دهند.


عبور ریپل از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی سطح ۰.۵۰۴۴۹ دلار، می‌تواند از تشکیل یک شکست صعودی از نخستین مقاومت مهم (R1) در ۰.۵۲۲۳ دلار حمایت کند و دومین مقاومت جدی (R2) در ۰.۵۳۸۲ دلار و سپس ۰.۵۴ دلار را به‌عنوان هدف انتخاب کند. اما عدم موفقیت در عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، احتمالاً ریپل را در حرکت به‌سمت نخستین حمایت مهم (S1) در سطح ۰.۴۹۴۷ دلار قرار خواهد داد. به این ترتیب، پشت سر گذاشتن میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، برای ارز ریپل یک سیگنال صعودی به‌شمار می‌آید.


بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، در حال حاضر ریپل در سطح ۰.۴۹۹۳ دلار در بازارها معامله می‌شود و طی ۲۴ ساعت اخیر، بیش از ۴.۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت، ۱۰ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، در حال حاضر قیمت ریپل (XRP) با ۱.۴ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته  به ۰.۵۳ درصد رسیده‌است. ریپل امروز را با تغییرات زیاد آغاز کرد به گونه‌ای که ابتدا شاهد افزایش به بالاترین سطح اولیه ۰.۵۵۱۴۳ دلار بود و سپس به پایین‌ترین سطح ۰.۵۲۱۶۸ دلار سقوط کرد.

پادکست تحلیل ریپل

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه کنید:

روند قیمت ریپل

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ریپل در روز جاری

سرمایه‌گذاران باید اخبار مربوط به صحبت قانون‌گذاران ایالات‌متحده و فعالیت‌های نظارتی آنان در زمینه ارزهای دیجیتال را با دقت زیر نظر بگیرند. البته احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به اخبار مربوط به پرونده SEC v Ripple همچنان به عنوان محرک اصلی باقی خواهد ماند.

به‌روزرسانی‌های پرونده SEC v Ripple، با احکام مربوط به آخرین پرونده‌های دادگاه، اسناد هینمن و خلاصه‌ای از پاسخ‌های قضاوت به‌عنوان نقاط کانونی، روی قیمت این رمزارز تاثیر خواهد داشت. همچنین، نباید از اخبار بایننس و کوین بیس غافل شد.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

ریپل برای اینکه بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۰.۵۸۰۴ دلار و بالاترین سطح قیمتی روز چهارشنبه یعنی ۰.۵۸۴۷۹ دلار را هدف قرار دهد، باید از نقطه پیوت (Pivot) یعنی ۰.۵۴۷۲ دلار عبور کند. حرکت به سمت قیمت اوج صبحگاهی یا ۰.۵۵۱۴۳ دلار، نشانه یک روز معاملاتی صعودی است. با این حال، اخبار مرتبط با پرونده SEC v Ripple باید از این روند صعودی پشتیبانی کند. در صورت یک رالی طولانی دیگر، XRP احتمالاً مقاومت ۰.۶۰ دلار را هدف قرار خواهد داد، تداوم روند صعودی، سطح مقاومت اصلی دوم (R2) در ۰.۶۱۸۰ دلار و سومین سطح مقاومت اصلی (R3) را در ۰.۶۸۸۸ دلار وارد بازی خواهد کرد.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

در صورت عدم عبور از نقطه پیوت، سطح حمایت اصلی اول (S1) یعنی ۰.۵۰۹۶ دلار در بازی باقی خواهد ماند. با این حال، ریپل برای پایان دادن به سناریوی نزولی باید از سقوط به زیر ۰.۵۰ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۰.۴۷۶۴ دلار جلوگیری کند؛ در غیر این‌صورت، سطح حمایت اصلی سوم (S3) در ۰.۴۰۵۶ دلار خواهد بود.

تحلیل روند قیمت ریپل

میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، سیگنال‌های صعودی ارائه می‌دهند. در زمان نگارش این مقاله، ریپل بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۰.۴۷۲۴۹ دلار است، قرار دارد. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه دورتر شد و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در جهت صعودی فاصله گرفت و این موارد سیگنال‌های صعودی ارائه کردند.

اگر ریپل موفق شود بالاتر از سطوح حمایت اصلی و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باقی بماند، این امر از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت اصلی در ۰.۵۸۰۴ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت اصلی در ۰.۶۱۸۰ دلار پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، سقوط از اولین سطح حمایت اصلی در ۰.۵۰۹۶ دلار، قیمت‌هایی در محدوده دومین سطح حمایت اصلی و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه را وارد بازی خواهد کرد. شایان ذکر است که سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه سیگنالی نزولی ارائه می‌دهد.

تحلیل تکنیکال ریپل

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت، ۸ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، در حال حاضر قیمت ریپل (XRP) با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۰.۴۸۰۳۷ دلار رسیده است. شروع متفاوت روز باعث شد که قبل از کاهش مجدد،  شاهد افزایش این رمزارز به بالاترین سطح اولیه یعنی ۰.۴۸۳۶۳ دلار باشیم.

پادکست تحلیل ریپل

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه کنید:

روند قیمت ریپل

روندهای تاثیرگذار بر قیمت ریپل در روز جاری

سرمایه گذاران باید اخبار مربوط به به‌روز‌رسانی پرونده SEC v Ripple را زیر نظر داشته‌باشند. احکام مربوط به آخرین پرونده‌های دادگاه، اسناد هینمن و خلاصه‌ای از پاسخ‌های داده شده در دادگاه توسط مراجع قضایی، روی قیمت این رمزارز تأثیرگذار خواهد داشت. علاوه بر آن، پس از انتشار اخباری مبنی بر شکایت CFTC از بایننس، پیروزی ریپل بهترین خبر برای این صنعت خواهد بود که به طور کلی روند را تغییر خواهد داد. در مقابل اما نبود خبری درباره به‌روزرسانی‌های پرونده SEC v Ripple همچنان باعث می‌شود که فعالیت‌های رگولاتورها و قانون‌گذاران جلب توجه کند. همانطور که در حال حاضر اخبار مربوط به بایننس و کوین بیس همچنان در کانون توجه هستند.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل وب سایت تحلیلی-خبری اف‌ایکس امپایر، ریپل برای هدف قرار دادن اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۰.۴۹۷۶ دلار باید از چرخش  به زیر نقطه پیوت (Pivot) یعنی ۰.۴۷۰۳ دلار اجتناب کند. حرکت به سمت بالاترین قیمت دوشنبه یا ۰.۴۸۸۳۹ دلار، نشانه یک حرکت صعودی است. با این حال، اخبار بازار رمزنگاری و گفتگوی SEC v Ripple باید از این صعود حمایت کند. در صورت یک رالی طولانی دیگر، ریپل احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۰.۵۱۵۷ دلار و مقاومت بعدی را در ۰.۵۲ دلار هدف قرار می‌دهد. تداوم روند افزایشی، سومین سطح مقاومت اصلی (R3) را در ۰.۵۶۱۲ دلار وارد بازی خواهد کرد.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

در سناریوی نزولی و در صورت سقوط ریپل از نقطه پیوت، سطح اول حمایت اصلی (S1) یا ۰.۴۵۲۱ دلار، وارد بازی می‌شود. ریپل برای توقف روند نزولی باید از سقوط به زیر ۰.۴۵ دلار و سطح حمایت اصلی دوم (S2) در ۰.۴۲۴۸ دلار جلوگیری کند؛ در غیر اینصورت رسیدن به سطح حمایت اصلی سوم (S3) 0.3793 دلار دور از ذهن نحواهد بود.

تحلیل قیمت ریپل

میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده، سیگنال‌های صعودی ارائه می‌دهند. در زمان نگارش این گزارش، ریپل بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه که در حال حاضر ۰.۴۳۶۴۵ دلار است قرار داشت. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه دورتر شد و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه حرکت کرده است.بنابراین این تحلیل‌ها سیگنال‌های صعودی ارائه کردند.

اگر ریپل بتواند بالاتر از اولین سطح حمایت اصلی و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باقی بماند، این امر از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت اصلی و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت اصلی پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از اولین سطح حمایت اصلی و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، قیمت‌هایی در محدوده دومین سطح مقاومت اصلی را وارد بازی خواهد کرد. شایان ذکر است که سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یک سیگنال نزولی ارائه خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال ریپل با استفاده از EMA

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت، ۶ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، در روز شنبه، قیمت ریپل (XRP) میزان ۴.۲۱ درصد افزایش یافت. این رمزارز با جبران افت ۴.۲۰ درصدی روز جمعه، معاملات روز گذشته را با قیمت ۰.۴۶۵۱۳ دلار به پایان رساند. شایان ذکر است که رمزارز یادشده برای سومین روز متوالی و برای سومین بار از نوامبر ۲۰۲۲ تاکنون، از سقوط به زیر ۰.۴۱ دلار جلوگیری کرد.

شروع متفاوت روز باعث شد که قیمت ریپل قبل از صعود، به پایین‌ترین حد اولیه یعنی ۰.۴۲۳۴۱ دلار سقوط کند. با فاصله گرفتن از اولین سطح حمایت اصلی (S1) در ۰.۴۱۲۲ دلار، این رمزارز در اواخر بعدازظهر به بالاترین سطح یعنی ۰.۴۶۵۱۳ دلار رسید. ریپل روز گذشته با عبور از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۰.۴۴۱۸ دلار، روز را با قیمت ۰.۴۴۳۶۵ دلار به پایان رساند.

پادکست تحلیل ریپل

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران، آشفتگی‌های بخش بانکی را بی‌تاثیر می‌کند

طبق تحلیل وبسایت اف‌ایکس امپایر، شنبه روز معاملاتی آرامی بود، بدون هیچ اخباری مربوط به به‌روزرسانی پرونده جاری ریپل که بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر بگذارد. عدم به‌روزرسانی باعث شد سرمایه‌گذاران نتایج آخرین پرونده‌های دادگاه را مد نظر قرار دهند.

روز دوشنبه، ریپل با استناد به احکام دادرسی ورشکستگی شرکت کریپتویی ویجر دیجیتال (Voyager Digital) و اظهارات قاضی ویلز در آن پرونده، نامه‌ای را برای حمایت از دفاع عادلانه خود به آنالیسا تورس، قاضی منطقه‌ای آمریکا، ارائه کرد. پاسخ قاضی تورس به اعتراضات SEC نسبت به این نامه، امید به پیروزی ریپل را تقویت کرد. در توضیح بیشتر باید گفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در واکنش به این نامه گفت: «مدافعین به طرز بی‌شرمانه‌ای بیانیه‌های دادگاه ورشکستگی وویجر را اشتباه تشخیص می‌دهند و در تلاشی نادرست برای تقویت دفاع عادلانه بی‌فایده خود عباراتی را به صورت انتخابی از متن خارج می‌کنند».

ریپل در این نامه به چندین حکم از پرونده ورشکستگی Voyager Digital اشاره کرد. با این حال، یک بند ممکن است کمیسیون بورس و اوراق بهادار را آزار دهد. در بخشی از نامه خطاب به آنالیسا تورس، قاضی منطقه‌ای آمریکا آمده‌است: «قاضی وایلز دریافت که فعالان بازار ارزهای دیجیتال در یک محیط نظارتی عمل می‌کنند که در بهترین حالت می‌توان آن را بسیار نامطمئن توصیف کرد. با این حال به نظر نمی‌رسد خود قانون‌گذاران در مورد اینکه آیا رمزارزها کالاهایی هستند که باید تحت نظارت CFTC قرار گیرند یا نه، اوراق بهادار هستند یا خیر و اینکه مشمول قوانین اوراق بهادار باشند یا نباشند، تصمیمی گرفته باشند. حتی تصمیمی برای اینکه بر اساس چه معیارهایی باید این معیار‌ها اعمال شود نیز گرفته نشد.  

قاضی تورس در پاسخ گفته که با وجود اینکه چندین سال است که مبادلات ارزهای دیجیتال وجود داشته‌است؛ اما عدم قطعیت همچنان در این صنعت ادامه دارد. همچنین، مونیکا لانگ، رئیس جدید ریپل نیز پس از این ماجرا به خوش‌بینی بازار را در مورد پیروزی ریپل اشاره کرد.

اخبار مثبت حوزه ریپل باعث شد که این ارز دیجیتال طی هفته گذشته بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. داده‌های وب‌سایت لونارکراش (LunarCrush) نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته، نرخ مشارکت و کل منشن‌های مربوط به این ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی به‌ترتیب ۹۵ و ۳۵٫۶ درصد رشد کرده‌اند. علاوه بر این، ۳،۴۴۰ حساب کاربری نیز درباره این ارز دیجیتال صحبت کرده‌اند. گفتنی است که قیمت ریپل در یک هفته گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ریپل در روز جاری

به‌روزرسانی‌های پرونده SEC v Ripple همچنان به عنوان مهم‌ترین موضوع باقی خواهد ماند. نظرات مربوط به پرونده‌های این هفته و احکام دادگاه نیز می‌تواند بر بازار تاثیر اساسی بگذارد. با این حال، فقدان به‌روزرسانی‌های مربوط به پرونده ریپل باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بر اخبار بایننس و کوین بیس تمرکز کنند.

بررسی روند قیمت ریپل

در زمان نگارش این مقاله، ریپل با ۱.۳۲ درصد افزایش به ۰.۴۴۹۵۲ دلار رسید. شروع متفاوت روز باعث شد این رمزارز ابتدا به پایین‌ترین سطح اولیه ۰.۴۴۱۰۴ سقوط و سپس به بالاترین سطح یعنی ۰.۴۴۹۷۲ دلار برسد.

روند قیمت ریپل

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

ریپل برای هدف قرار دادن اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۰.۴۶۴۷ دلار و بالاترین قیمت شنبه یعنی ۰.۴۶۵۱۳ دلار باید از سقوط به زیر نقطه پیوت (Pivot) یعنی ۰.۴۴۴۱ دلار اجتناب کند. شایان ذکر است که بازگشت به ۰.۴۵ دلار نشانه یک روز معاملاتی صعودی است. با این حال، اخبار بازار رمزنگاری و نتیجه پرونده ریپل باید از این رالی صعودی حمایت کند. در صورت تداوم روند صعودی، ریپل احتمالاً دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۰.۴۸۵۸ دلار و مقاومت بعدی را در ۰.۵۰ دلار هدف قرار می‌دهد. ادامه روند افزایشی سومین سطح مقاومت اصلی (R3) را در ۰.۵۲۷۵ دلار وارد بازی خواهد کرد.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت سطح حمایت اصلی اول (S1) را در ۰.۴۲۳۰ دلار وارد بازی می‌کند. با این حال، ریپل برای مهار سناریوی نزولی باید از سقوط زیر ۰.۴۱ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۰.۴۰۲۳ دلار جلوگیری کند. در غیر این‌صورت، رسیدن به سطح حمایت اصلی سوم (S3) در ۰.۳۶۰۶ دلار محتمل خواهد بود.

تحلیل تکنیکال ریپل

میانگین‌های متحرک نمایی (EMAs) و نمودار کندل استیک ۴ ساعته زیر سیگنال‌های صعودی ارائه کردند. در زمان نگارش این مقاله، XRP بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۰.۴۲۰۳۵ دلار ، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بیشتر شد که همه این موارد سیگنال‌های صعودی ارائه کردند.

اگر ریپل بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه باقی بماند، این امر از عبور قیمت از اولین سطح مقاومت اصلی و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت اصلی پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه و اولین سطح حمایت اصلی، میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه  یعنی ۰.۴۰۴۲۹ دلار و دومین سطح حمایت اصلی را وارد بازی خواهد کرد. شایان ذکر است که سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه سیگنالی نزولی ارسال می‌کند.

تحلیل ریپل با EMA

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت؛ ۲۸ اسفند

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت ریپل (XRP) روز شنبه ۱.۳۴ درصد کاهش یافت و بخشی از رشد ۳.۸۳ درصدی جمعه را اصلاح کرد و در نهایت این روز را در سطح ۰.۳۷۴۴۸ دلار به پایان رساند. اما ریپل علی‌رغم روند نزولی کلی خود، موفق شد برای اولین بار از ۹ مارس (۱۸ اسفند) تاکنون، سطح ۰.۳۹ دلار را مجدداً ببیند.


در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه کنید:

تحلیل ریپل در نمودار 1 روزه
نمودار ۱ روزه قیمت ریپل – TradingView


شنبه برای ارز دیجیتال ریپل روز آرامی بود و خبر جدیدی پیرامون دادگاه این رمزارز با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) منتشر نشد. در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار صدور حکم در مورد اسناد هینمن (Hinman Documents) را هستند، بانک‌ها سرتیتر اخبار را به خود اختصاص داده‌اند.


هیئت دولت سوییس یک جلسه اضطراری جهت مذاکره در مورد آینده بانک کردیت سوییس (Credit Suisse) ترتیب دید و روز گذشته، بانک UBS از این دولت درخواست کرد تا ۶ میلیارد دلار از هزینه‌های خرید بانک کردیت سوییس را پوشش دهد. این اخبار نشان دادند که آشفتگی‌های به‌وجود آمده از سوی بانک‌های سیلیکون ولی (Silicon Valley) و سیگنچر (Signature) همچنان ادامه دارند و بازارهای مالی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.


اما ارز دیجیتال ریپل و دیگر رمزارزهای بازار در برابر این آشفتگی‌ها مقاومت خوبی نشان دادند و در هفته‌ای که گذشت، سرمایه‌گذاران زیادی به بازار ارزهای دیجیتال به‌منظور پیداکردن شیوه‌ای متفاوت جهت ذخیره پول روی آوردند.


در حال حاضر، توجه سرمایه‌گذاران باید به اخبار پیرامون بانک‌ها و پرونده ریپل با سازمان SEC باشد. البته، انتشار صحبت‌های جدید در مورد صرافی‌های بایننس و FTX و همچنین فعالیت‌های قانون‌گذاران نیز از عوامل اصلی هدایت‌کننده بازار رمزارزها به‌شمار می‌آیند.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل ریپل در وب‌سایت تحلیلی-خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، قیمت ریپل در زمان نشر این تحلیل با ۰.۷۶ درصد رشد به سطح ۰.۳۷۷۳۱ دلار رسیده است. XRP پیش از رسیدن به سقف ۰.۳۷۸۲۷ دلاری، ابتدا تا کف ۰.۳۷۳۹۲ دلار کاهش قیمت داشت.

تحلیل ریپل در نمودار 1 ساعته
نمودار ۱ ساعته قیمت ریپل – TradingView


ریپل برای هدف قراردادن نخستین سطح مقاومتی مهم (R1) در ۰.۳۸۶۵ دلار و سقف ۰.۳۹۰۴۱ دلاری روز شنبه، لازم است از نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۰.۳۷۸۴ دلار فاصله بگیرد. بازگشت قیمت ریپل به ۰.۳۸۵۰ دلار یک سیگنال صعودی برای این رمزارز تلقی می‌شود. گرچه، عملکرد کلی بازار و اخبار دادگاه این کمپانی در حمایت از تشکیل این حرکت صعودی نقش مهمی ایفا می‌کنند.


در صورتی که ریپل بتواند حرکت صعودی خود را تشکیل و ادامه دهد، احتمالاً دومین سطح مقاومتی مهم (R2) در ۰.۳۹۸۴ دلار و مقاومت ۰.۴۰ دلاری را تست خواهد کرد. سومین مقاومت مهم (R3) ریپل نیز در سطح ۰.۴۱۸۵ دلار قرار دارد.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

عدم موفقیت قیمت XRP در عبور از نقطه پیوت، نخستین سطح حمایتی مهم (S1) این رمزارز در سطح ۰.۳۶۶۵ دلار را هدف سناریوی نزولی قرار می‌دهد. با این حال، ریپل برای جلوگیری از فروش کلی سرمایه‌گذاران باید سطح ۰.۳۶ دلار و دومین حمایت جدی (S2) خود در ۰.۳۵۸۴ دلار را حفظ کند. سومین حمایت مهم (S3) ریپل نیز ۰.۳۳۸۴ دلار مشخص شده است.

تحلیل ریپل در نمودار 4 ساعته
نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل – TradingView


نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل و میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) در نمودار سیگنال‌هایی صعودی را نمایش می‌دهند. هم‌اکنون، قیمت ریپل بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) خود در ۰.۳۷۴۲۱ دلار قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) این رمزارز به همتای ۱۰۰ روزه نزدیک شده و اندیکاتور ۱۰۰ روزه نیز فاصله خود را با میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) کم کرده است. مجموع این عوامل برای قیمت XRP سیگنال‌هایی مبنی بر صعود به‌شمار می‌آیند.


عبور قیمت ریپل از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در ۰.۳۷۷۹۵ دلار می‌تواند از تشکیل شکست صعودی از مقاومت مهم اول (R1) در ۰.۳۸۶۵ دلار و رسیدن به مقاومت دوم (R2) در ۰.۳۹۸۴ دلار و سپس ۰.۴۰ دلار حمایت کند. اما در صورتی که قیمت XRP با رسیدن به میانگین متحرک‌های نمایی ۱۰۰ و ۵۰ روزه به‌ترتیب در سطوح ۰.۳۷۴۲۱ دلار و ۰.۳۷۳۰۵ دلار شروع به کاهش کند، احتمالاً حمایت مهم اول (S1) در ۰.۳۶۵۵ دلار به هدف قیمت تبدیل خواهد شد. عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به‌سمت پایین، برای ریپل سیگنالی نزولی محسوب می‌شود.

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت؛ ۲۰ اسفند

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت ریپل در روز جمعه ۰.۰۲ درصد پایین‌تر آمد. این حرکت در ادامه کاهش ۴.۵۷ درصدی در روز پنجشنبه بود و در نهایت، رمزارز XRP در سطح ۰.۳۷۱۱۵ دلار روز خود را به پایان رساند. ریپل در هر ۴ سِشِن (Session) معاملاتی خود به زیر سطح ۰.۳۶ دلار بازگشت داشت.

پادکست تحلیل ریپل


در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه کنید:

تحلیل ریپل 01
نمودار ۱ روزه قیمت ریپل – TradingView


قیمت ارز دیجیتال ریپل پیش از بازگشت به سطوح پایین موفق شد تا سقف روزانه ۰.۳۷۴۶۸ دلار رشد داشته باشد. ریپل با رسیدن به اولین سطح مقاومتی مهم (R1) خود در ۰.۳۹۰۸ دلار، تا کف روزانه ۰.۳۵۷۴۴ دلار کاهش قیمت داشت. با این حال، این رمزارز توانست در اولین سطح حمایتی مهم (S1) در ۰.۳۵۸۰ دلار باقی بماند و پیش از ورود به محدوده قرمز بازار، تا سطح ۰.۳۷۳ دلار رشد داشته باشد.


در حال حاضر پیرامون دادگاه ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خبر تازه‌ای منتشر نشده است و شرایط فعلی بازار را موشکافی‌های قانونی و مشکلات بانکی در ایالات متحده رقم زده‌اند. در این بحبوحه، قیمت ریپل در روز جمعه تغییر چندانی نداشت و حمایت قیمت از سوی امید سرمایه‌گذاران در پیروزی این کمپانی در پرونده قانونی آن به‌وجود آمده است.

ریپل در هفته‌ای که گذشت عملکرد بهتری نسبت به مجموع بازار داشت و در حالی که مارکت کپ کل بازار رمزارزها ۷.۲ درصد کاهش یافته، این رمزارز در روز جاری تاکنون ۱.۰۳ درصد رشد داشته است. در حال حاضر، روند پرونده ریپل با توجه به شهادت کارشناسان (Expert Testimony)، به‌سود این کمپانی پیش می‌رود و وکیل مدافع ریپل، استورات آلدِروتی، نیز اظهار کرد که همچنان مانند گذشته از اعتماد به نفس بالایی در این نبرد قانونی برخوردار هستند.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل ریپل در وب‌سایت تحلیلی-خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، قیمت ریپل هنگام نشر این خبر با ۰.۵۵ درصد رشد در محدوده ۰.۳۷۳۱۸ دلار قرار دارد و این رمزارز پیش از رسیدن به سقف ۰.۳۷۷۱۸ دلاری، ابتدا در سطح ۰.۳۶۹۷۶ دلار به کف روزانه خود رسید.

تحلیل ریپل 02
نمودار ۱ ساعته قیمت ریپل – TradingView


ارز دیجیتال XRP برای رسیدن به نخستین مقاومت جدی (R1) خود در ۰.۳۷۸۱ دلار باید از نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۰.۳۶۷۸ دلار فاصله بگیرد. عبور این رمزارز از سقف روزانه ۰.۳۷۷۱۸ دلار یک سیگنال صعودی برای قیمت محسوب می‌شود. البته عملکرد کلی بازار و اخبار پیرامون دادگاه ریپل و سازمان SEC برای حمایت از این حرکت صعودی لازم است.


چنانچه ریپل روند صعودی خود را ادامه دهد، می‌تواند تا مقاومت مهم دوم (R2) در سطح ۰.۳۸۵۰ دلار و سپس مقاومت ۰.۳۹ دلاری رشد قیمت داشته باشد. سومین سطح مقاومتی مهم (R3) برای ریپل در ۰.۴۰۲۲ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

در صورتی که قیمت ریپل با رسیدن به نقطه پیوت دچار کاهش شود، این احتمال وجود خواهد داشت که تا اولین سطح حمایتی مهم (S1) در ۰.۳۶۰۸ دلار این مسیر را ادامه دهد. ناگفته نماند که ریپل برای جلوگیری از یک فروش دسته‌جمعی در بازار، باید سطح ۰.۳۵ دلار را حفظ کند. حمایت مهم دوم (S2) ریپل در سطح ۰.۳۵۰۵ دلار می‌تواند مانع از این اتفاق شود. سومین سطح حمایتی جدی (S3) رمزارز XRP نیز در محدوده ۰.۳۳۳۳ دلار قرار دارد.

تحلیل ریپل 03
نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل – TradingView


میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) در نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل سیگنال‌هایی نزولی را نشان می‌دهند. هم‌اکنون قیمت XRP پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) خود و در سطح ۰.۳۷۶۶۲ دلار قرار دارد. این میانگین متحرک از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) عقب‌نشینی کرده و به همین شکل، میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه نیز از همین اندیکاتور در بازه ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) دور شده است که مجموع این موارد برای قیمت ریپل نشان از کاهش دارند.


چنانچه ریپل از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۳۷۶۶۲ دلار) عبور کند، ممکن است یک شکست صعودی از مقاومت مهم اول (R1) در ۰.۳۷۸۱ دلار و سپس میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه یعنی ۰.۳۷۸۷۶ دلار داشته باشد که هدف قیمت به این ترتیب، میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در ۰.۳۸۲۲۳ دلار خواهد بود. اما عدم موفقیت در عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به منزله احتمال کاهش قیمت تا حمایت نخست (S1) در سطح ۰.۳۶۰۸ دلار است.

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت، ۱۶ اسفند

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت ارز دیجیتال ریپل (Ripple / XRP) روز دوشنبه ۰.۹۲ درصد رشد داشت و توانست بخشی از کاهش ۱.۷۹ درصدی خود در روز یکشنبه را جبران کند و در سطح ۰.۳۷۰۲۴ دلار این روز را به پایان برساند.

پادکست تحلیل ریپل، ۱۶ اسفند


در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه کنید:

تحلیل ریپل 03
نمودار ۱ روزه قیمت ریپل – TradingView

علی‌رغم روند صعودی برای ریپل، قیمت این رمزارز برای دومین بار از ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) تاکنون به زیر سطح ۰.۳۶ دلار رسید و صبح روز دوشنبه تا کف روزانه ۰.۳۵۹۳۶ دلار کاهش یافت. ارز دیجیتال XRP اولین سطح حمایتی مهم (S1) در ۰.۳۶۲۷ دلار را شکست؛ اما موفق شد در ادامه به سقف ۰.۳۷۳۶۲ دلار برسد. ریپل با رسیدن به محدوده نخستین سطح مقاومتی مهم (R1) در ۰.۳۷۴ دلار، تا پایان روز به ۰.۳۷۰۲۴ دلار رسید.


اما شروع هفته جاری برای ارز دیجیتال ریپل نسبتاً شلوغ بود و حکم دادگاه ریپل با سازمان SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا)، حمایتی برای شروع صعودی این رمزارز در هفته جدید بود. قاضی این پرونده، آنالیزا تورس، برخی دادخواست‌های طرفین پرونده را رد و پذیرفت؛ اما دادگاه‌ها درخواست‌های بیشتری از سازمان SEC را مبنی بر حذف شهادت‌نامه رد کردند که این مسئله جایگاه ریپل در این پرونده را مستحکم‌تر کرد.


صدور این احکام به این معنی است که قاضی پرونده تا مشخص‌شدن نتیجه آن حکم‌ها منتظر نمی‌ماند و می‌تواند برای دادخواست‌های باقی‌مانده حکم خود را صادر کند. صدور حکم مربوط به اسناد هینمن (Hinman Documents) می‌تواند اثر قابل توجهی در این پرونده و قیمت ارز دیجیتال ریپل داشته باشد. سازمان SEC پس از عدم موفقیت در حفظ این اسناد تحت امتیاز وکیل-موکل، درخواست ویرایش برخی محتوای خاص از آن اسناد را ثبت کرده است. چنانچه حکمی علیه این درخواست صادر شود، می‌تواند زمزمه‌های مصالحه و تسویه حساب (Settlement) در پرونده را قوی‌تر کند.


تاکنون پیش‌بینی شد که این اسناد می‌تواند بر موضع سازمان SEC و پرونده آن علیه کمپانی ریپل لبز (Ripple Labs) اثرگذار واقع شود. برد گارلینگ‌‌هوس، مدیر عامل ریپل، نیز در مورد این اسناد اظهار کرد زمانی که این اسناد فاش شوند، از خود خواهید پرسید که چرا سازمان SEC باید چنین پرونده‌ای علیه ریپل تشکیل دهد، وقتی که خود این سازمان نظر دیگری پیرامون این اتهامات دارد.


انتشار اخبار بیشتر پیرامون دادگاه ریپل و SEC تاثیر بیشتری نسبت به دیگر رویدادها در دنیای ارزهای دیجیتال دارد و بخش بزرگی از عملکرد XRP وابسته به به‌روزرسانی‌های خبری در این مورد است. همچنین، سرمایه‌گذاران باید توجه ویژه‌ای به اتفاقات پیرامون صرافی بایننس، FTX و بانک سیلورگیت (Silvergate) داشته باشند. فعالیت‌ها پیرامون مسائل قانونی و نظارتی و همچنین، شهادت‌نامه رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، در روز جاری نیز اهمیت بسیار زیادی برای بازار رمزارزها دارند.

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل ریپل در وب‌سایت تحلیلی-خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، قیمت ریپل هنگام نشر این خبر با ۰.۰۳ درصد کاهش در محدوده ۰.۳۷۰۱۴ دلار قرار گرفته است. این رمزارز روز جاری را با فراز و نشیب آغاز کرد و پیش از رسیدن به سقف ۰.۳۷۰۸۱ دلار، تا کف روزانه ۰.۳۶۸۰۷ دلار کاهش داشت.

تحلیل ریپل 01
نمودار قیمت ۱ ساعته ریپل – TradingView

ریپل برای هدف قراردادن اولین سطح مقاومتی مهم (R1) در ۰.۳۷۶۱ دلار، باید از نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۰.۳۶۷۷ دلار فاصله بگیرد. عبور از سقف روزانه دوشنبه در ۰.۳۷۳۶۲ دلار می‌تواند یک سیگنال صعودی برای قیمت XRP باشد. با این حال، این حرکت صعودی نیاز به حمایت از سوی اخبار پیرامون دادگاه ریپل و عملکرد کلی بازار دارد.


چنانچه حرکت صعودی ریپل ادامه پیدا کند، ممکن است دومین مقاومت مهم (R2) در سطح ۰.۳۸۲۰ دلار و سپس مقاومت ۰.۳۸۵۰ دلاری را نیز ببیند. سومین سطح مقاومتی مهم برای ارز XRP در ۰.۳۹۶۳ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت ریپل در سناریوی نزولی

حرکت نزولی ریپل با رسیدن به نقطه پیوت، احتمالاً کاهش قیمت تا اولین حمایت مهم (S1) در ۰.۳۶۱۹ دلار را در پی خواهد داشت؛ اما ریپل جهت اجتناب از یک فروش کلی در بازار، باید مانع از کاهش قیمت به زیر سطح ۰.۳۵۵۰ دلار شود. سطوح حمایتی مهم دوم (S2) و سوم (S3) برای ریپل، به‌ترتیب ۰.۳۵۳۵ دلار و ۰.۳۳۹۲ دلار برآورد شده‌اند.

تحلیل ریپل 02

میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) در نمودار قیمت ۴ ساعته ریپل سیگنال‌هایی نزولی را نشان می‌دهند. در هنگام نشر این تحلیل، قیمت XRP پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) در سطح ۰.۳۷۳۳۹ دلار رسیده است. عقب‌نشینی میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) و متعاقباً دورشدن این میانگین متحرک از همتای ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) خود، به‌منزله سیگنال‌هایی نزولی تلقی می‌شوند.


عبور قیمت ریپل از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۳۷۳۳۹ دلار) و مقاومت اول (R1) در ۰.۳۷۶۱ دلار، می‌تواند یک حرکت صعودی تا میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۰.۳۷۸۷۴ دلار) و مقاومت دوم (R2) یعنی ۰.۳۸۲۰ دلار را به‌همراه داشته باشد. عبور قیمت XRP از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می‌شود؛ اما عدم عبور از آن، احتمالاً کاهش قیمت تا سطوح مهم حمایتی را در پی خواهد داشت.

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت ۲۷ بهمن

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، ریپل امروز روندی صعودی داشته و تا این لحظه قیمت ریپل با ۵.۲۶ درصد رشد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۴ دلار رسیده‌است.

پادکست تحلیل ریپل

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل ریپل امروز را ملاحظه کنید:

روند قیمت ریپل

تحلیل ریپل با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل وبسایت اف ایکس امپایر، ریپل برای اینکه بتواند اولین سطح مقاومت اصلی (R1) را در ۰.۴۱۰۱ دلار هدف قرار دهد، باید از سقوط به زیر محور ۰.۳۹۳۴ دلار جلوگیری کند. حرکت به سمت اوج صبحگاهی یعنی ۰.۴۰۴۴۷ دلار نشان دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است. در صورت ادامه این رالی صعودی، ریپل احتمالا دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۰.۴۱۹۰ دلار و مقاومت بعدی را در ۰.۴۲۵۰ دلار هدف قرار می‌دهد. در صورت تداوم این روند، سطح مقاومت اصلی سوم (R3) یعنی ۰.۴۴۴۷ دلار محتمل است.  

تحلیل ریپل در سناریوی نزولی

سقوط از نقطه پیوت سطح حمایت اصلی اول (S1) را با ۰.۳۸۴۵ دلار وارد بازی می‌کند. ریپل برای پایان دادن به روند نزولی باید از رسیدن به قیمت‌های زیر ۰.۳۸ دلار و دومین سطح حمایت اصلی (S2) در ۰.۳۶۷۸ دلار اجتناب کند در غیر این صورت، رسیدن به سطح حمایت اصلی سوم (S3) در ۰.۳۴۲۲دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال ریپل

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته‌ای که در زیر ارائه شده یک سیگنال صعودی ارائه می‌دهند. در زمان نگارش این گزارش، ریپل بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه که در حال حاضر ۰٫۳۹۰۴۲ دلار است، قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه کاهش یافت و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه پس از یک تلاقی صعودی در روز چهارشنبه از متحرک نمایی ۲۰۰ فاصله گرفت که همه این موارد سیگنال‌های صعودی ارائه دادند.

تقاطع نزولی میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه با میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه و ۱۰۰ روزه، از عبور این رمزارز از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۰.۴۱۰۱ دلار و هدف قرار دادن دومین سطح مقاومت اصلی (R2) در ۰.۴۱۹۰ دلار پشتیبانی می‌کند. با این حال، سقوط از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در۰.۳۹۰۴۲ دلار و ۲۰۰ روزه در ۰.۳۹۰۲۳ دلار، قیمت‌هایی در سطح میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۰.۳۸۵۷۴ دلار و اولین سطح حمایت را در ۰.۳۸۴۵ دلار وارد بازی می‌کند. سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یک سیگنال نزولی ارسال می‌کند.

تحلیل ریپل با EMA

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) – 7 مهر ۱۴۰۱

ارز دیجیتال ریپل در این روزها، بهترین ماه در سال ۲۰۲۲ را تجربه می‌کند. تنها دو روز تا پایان ماه سپتامبر باقی مانده و ارز دیجیتال ریپل (XRP) در این ماه بهترین عملکرد خود را نسبت به سایر ماه‌ها در سال ۲۰۲۲ نشان داده‌‌است. با این حال اما تغییر روند نزولی در نمودار ریپل (XRP) به طور کامل تایید نشده‌است.

در ادامه به تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) – 7 مهر ۱۴۰۱ می‌پردازیم.

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) - 7 مهر 1401

طی هفته گذشته قیمت ارز ریپل (XRP) در نمودار هفتگی به سطح بحرانی ۰.۵۶ دلار رسید که یک سطح مقاومتی برای این رمزارز محسوب می‌شود. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید پس از چندین کندل صعودی و سبز رنگ، شاهد تشکیل یک کندل نزولی به رنگ قرمز هستیم که اتفاق چندان غیر معمولی نیست.

در صورتی که قیمت ریپل سطح حمایتی ۰.۴ دلار را از دست ندهد، امکان رشد دوباره این رمزارز تا مقاومت ۰.۵۶ دلار وجود خواهد داشت. در غیر این صورت نیز احتمالا ریزش ریپل تا سطح حمایت بعدی یعنی ۰.۳ دلار ادامه‌دار خواهد بود.

اندیکاتور RSI نیز در محدوده کمتر از ۵۰ قرار گرفته که نشان‌دهنده افزایش فشار فروش در بازار ریپل است که با رسیدن قیمت به مقاومت ۰.۵۶ دلار همزمان شده‌است.

در حال حاضر مهم‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی ارز دیجیتال ریپل (XRP) به شرح زیر است:

  • مهم‌ترین سطوح حمایتی: ۰.۴ دلار و ۰.۳ دلار
  • مهم‌ترین سطوح مقاومتی: ۰.۵۶ دلار و ۰.۷۵ دلار

خرید ریپل با توجه به تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) – 7 مهر ۱۴۰۱

با رسیدن قیمت ریپل (XRP) به سطح حمایتی ۰.۴ دلار و مشاهده سایر عوامل تایید کننده برگشت قیمت، می‌توانید بر اساس استراتژی معاملاتی خود اقدام به خرید ریپل در این سطح کنید و از این طریق به کسب سود از رشد احتمالی قیمت این رمزارز تا سطح ۰.۵۶ دلار بپردازید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال ریپل در روزهای گذشته توانست رشد قیمتی بسیار خوبی را تجربه کند و سپتامبر ۲۰۲۲ را به بهترین ماه خود در سال ۲۰۲۲ تبدیل کند! اگر علاقمند به خرید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ریپل هستید می‌توانید در یک صرافی ارز دیجیتال و براساس استراتژی معاملاتی خود به معامله ریپل در تایم فریم‌های گوناگون بپردازید.

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) | 27 شهریور ۱۴۰۱

ر مجموع برای بازار ارزهای دیجیتال نزولی بوده، رمزارز ریپل (XRP) در حال اتمام هفته با ثبت یک عملکرد مثبت است. تحلیل تکنیکال ریپل نشان می‌دهد که این دارایی متحمل فشار فروش سنگینی شده است، اما با عملکرد صعودی در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) موفق شد خود را از روند کلی بازار جدا کند.


ریپل در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) با رشدی به میزان ۸.۹۲ درصد، حرکت نزولی خود که در ابتدای هفته آغاز کرده بود را جبران کرد. بررسی نمودار این رمزارز نشان می‌دهد که قیمت ریپل پس از تست مجدد حمایت کوتاه‌مدت خود یک جهش داشته است.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه ریپل – TradingView

اکنون ریپل در تلاش است تا برای سومین بار در ماه جاری از میانگین متحرک ۵۰ روزه (۵۰-Day MA) خود عبور کند. چنانچه فشار خرید برای این رمزارز به اندازه‌ای کافی باشد، این احتمال وجود دارد که قیمت سطح ۰.۳۵ دلار را پشت سر بگذارد.


شاخص قدرت نسبی (RSI) ریپل نیز افزایش فشار خرید آن طی دو هفته اخیر را تایید کرده است که احتمالاً علت حجم معاملات صعودی این دارایی همین مسئله باشد. شاخص RSI ریپل با رسیدن به کف‌های بالاتر در ماه سپتامبر، نشان می‌دهد که قدرت خریداران در حال افزایش است.

نمودار شاخص قدرت نسبی ریپل
نمودار شاخص قدرت نسبی ریپل – TradingView

تحلیل تکنیکال ریپل با داده های درون شبکه

شاخص‌های آن‌چین (On-Chain) یا درون‌شبکه‌ای نشان می‌دهند که نهنگ‌های ریپل نهایت بهره را از روند بهبود شاخص RSI آن می‌برند. تعداد تراکنش‌ها و سطح فعالیت نهنگ‌های این رمزارز طی سه روز گذشته با رشد همراه بوده‌اند که بیشترین مقدار آن مربوط به ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) و همان روزی است که جهشی صعودی در نمودار قیمت ریپل مشاهده شد.

میزان تراکنش نهنگ‌های ریپل
میزان تراکنش نهنگ‌های ریپل – Santiment

فعالیت نهنگ‌های بازار ممکن است نشان از صعودهای بیشتر برای ریپل داشته باشد، اما برخی داده‌های آن‌چین عکس این مسئله را نشان می‌دهند. برای مثال، نمودار میزان توزیع عرضه ریپل نشان می‌دهد که برخی از این نهنگ‌ها پس از صعود اخیر این دارایی، مشغول برداشت سود هستند.


آدرس‌های دارای ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱ میلیون واحد ریپل و همچنین آدرس‌های دارای بیش از ۱۰ میلیون واحد از این رمزارز، در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) موجودی خود را کاهش داده‌اند.

سطح توزیع ریپل
سطح توزیع ریپل – Santiment

در تحلیل تکنیکال ریپل این مسئله بسیار حائز اهمیت است، چرا که نشان می‌دهد همزمان با خرید، فشار فروش این دارایی به‌ویژه از سوی بزرگ‌ترین نهنگ‌های آن در حال افزایش است. از این رو، حرکت صعودی قیمت ریپل ممکن است متوقف شد، خصوصاً اگر تمایلات در بازار به نفع فروشندگان باشد.


از سویی دیگر، برخی از نهنگ‌ها در حال خرید این رمزارز هستند که ممکن است دیگران نیز به‌دنبال آن‌‌ها دست به اقدامی مشابه زنند. در نتیجه، چنانچه نهنگ‌های ریپل وارد حالت انباشت (Accumulation) شوند، احتمالاً حرکت صعودی ریپل ادامه داشته باشد.

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) 30 مرداد ۱۴۰۱

ریپل نیز از فشارهای بازار در امان نماند و طی هفت روز اخیر متحمل ۱۰.۵۲ درصد کاهش شد.

نمودار هفتگی ریپل
نمودار هفتگی ریپل – TradingView

وضعیت ریپل نسبت به بیت کوین و اتریوم در نمودار روزانه وخیم‌تر بوده و قیمت این دارایی پایین‌تر از سطح مهم ۰.۳۵ دلار رسیده است. در حال حاضر قیمت ریپل در یک محدوده معاملاتی عریض قرار گرفته که نشان از عدم سلطه خریداران یا فروشندگان دارد. گرچه در صورت کاهش به ۰.۳۲ دلار، ممکن است قیمت ریپل به سطح حمایتی بعدی خود در ۰.۳۰ دلار برسد.

هم‌اکنون قیمت ریپل به ۰.۳۴۲۹ دلار رسیده است.

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) 23 مرداد ۱۴۰۱

پل موفق نشد به‌ اندازه بیت کوین و اتریوم رشد داشته باشد و طی ۲۴ ساعت گذشته تنها ۱.۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه ریپل (XRP)


اتفاق خاصی در نمودار روزانه ریپل صورت نگرفته و این رمزارز با عدم وجود نشانه‌های صعودی یا نزولی در محدوده‌ای خنثی (رنج) سیر می‌کند. گاوها یا خریداران در بازار می‌توانند زمانی که قیمت ریپل به ۰.۴۰ دلار و بالاتر از آن رسید زمام امور را به‌دست گیرند. هم اکنون قیمت ریپل در محدوده ۰.۳۸ دلاری قرار دارد.

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) 1 مرداد ۱۴۰۱

دُم بلند کندل روزانه ریپل (XRP) در ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) مانند بیت کوین، نشان از خرید در کف و میانگین‌های متحرک آن دارد. این مسئله می‌تواند بیان‌گر تغییر تمایلات سرمایه‌گذاران از حفظ روند فروش به خرید در کف باشد.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه ریپل و خط روند نزولی و میانگین‌های متحرک – Binance

نکته مثبت به‌ نفع خریداران ریپل، نزدیک شدن تدریجی خطوط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص RSI در محدوده قیمتی مثبت این رمزارز است. به همین دلیل، خریداران سعی در هدایت قیمت ریپل به بالای سطح مقاومتی ۰.۳۹ دلار هستند.
در صورت موفقیت، جفت‌ارز XRP/USDT ممکن است حرکت صعودی خود را تا حمایت ۰.۴۵ دلار ادامه دهد که ممکن است در آن سطح با چالش‌های سنگینی از سوی فروشندگان مواجه شود.


چنانچه ریپل در میانگین‌های متحرک خود یک شکست نزولی تشکیل دهد، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد و سپس، تثبیت قیمت ریپل برای چند روز بین سطوح ۰.۳۰ تا ۰.۳۹ دلاری سناریوی محتمل خواهد بود.

تحلیل تکنیکال ۲۱ تیر ۱۴۰۱ – ریپل (XRP)

ریپل پس از ریزش به منطقه تقاضای چهارساعته خود، موفق شد از سطح ۰.۲۸۶ دلاری به ۰.۳۰۶ دلار برسد. این حرکت، ۱۷ درصد افزایش قیمت برای ریپل در بر داشت و قیمت این ارز دیجیتال را به ۰.۳۳۶ دلار و بالاتر از نقطه میانی این محدوده رساند. البته خریداران در حفظ این سطح موفق نبوده و اصلاح نتیجه کار بود؛ این پول‌بک در مسیر بازگشت به محدوده تقاضای مذکور قرار دارد که در آن‌جا، خریداران مجدداً فرصت جبران پیدا خواهند کرد.

نمودار روزانه معاملات آتی ریپل (XRP) – FXStreet

در صورت پیدایش یک حرکت صعودی، انتظار می‌رود که قیمت ریپل برای رسیدن به سقف ۰.۳۸۷ دلاری تلاش کند که در انتهای چنین حرکتی با یک الگوی سقف دو قلو روبرو خواهد شد.

سلب مسئولیت

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا