اخبار ارز دیجیتال

بایننس و هیوبی در صدد بازیابی ۲.۵ میلیون دلار هک شده

محقق بلاکچین «ZachXBT» اظهار داشت که هکرها در آخر هفته ۶۴ میلیون دلار جابه جا کرده‌اند!

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس (Binance) در توییتی اعلام کرد که هکرها سعی کرده‌اند از طریق صرافی هیوبی (Huobi) پولشویی کنند. پس از اینکه بایننس متوجه این موضوع شد، با هیوبی در مسدود کردن و بازیابی ارزهای دیجیتال سپرده شده توسط هکرها تماس گرفت و به آن‌ها کمک کرد.

به گفته ژائو، این دو صرافی در مجموع ۱۲۱ میلیون بیت کوین را بازیابی کرده‌اند که در تاریخ نگارش این مطلب ارزش آن حدود ۲.۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

قیمت بیت کوین

پیش از اینکه بایننس و هیوبی از این اتفاق مطلع شوند، محقق بلاکچین «ZachXBT» اظهار داشت که هکرها ۴۱۰۰۰ اتر به ارزش ۶۴ میلیون دلار (در تاریخ نگارش این مطلب) را در هفته اخیر جا به جا کرده‌اند. طبق گفته‌های این محقق بلاکچین، هکرها پس از انتقال وجوه، ارزهای دیجیتال به سرقت رفته را در سه صرافی مختلف ادغام و سپرده گذاری کردند؛ با این حال، هیچ اسمی از این سه صرافی برده نشد.

بلاکچین چیست؟

در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲، تیم توسعه دهنده هارمونی این هکرها را شناسایی کرده و گزارش داد که در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه به خطر افتاده است. این حمله نگرانی‌هایی که قبلاً توسط اعضای جامعه برخی از کیف پول‌های چند امضایی (Mutisig) در خصوص پل هورایزن (Horizon bridge) مطرح شده بود را تشدید کرد.

یک هفته بعد در تاریخ ۳۰ ژوئن لازاروس (Lazarus) که یک گروه هکری در کره شمالی هستند، به عنوان مظنون این هک ۱۰۰ میلیون دلاری شناسایی شدند. شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین الیپتیک (Elliptic) در این خصوص اظهار نظر کرد که روش انجام این هک بسیار مشابه سایر حملات گروه لازاروس بوده است.

ارز موباکس

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا